Fadismopedos skrev:Tja! Jag undrar hur fort det går med den här setupen!
Derbi drd racing sm 2012:
Turbokit lacada krom rör
Ostrypt ducati cdi
Alla strypningar borttagna
11/53 drevning
Några storlekar större munstycke
Väldigt tacksam för svar!
Tjenare jag har hört att om du sätter på en kebabsvarv istället för den där sunkiga originalmotorn så går det väl sisådär 170 knyck, perfekt att racea mot kompisarna med!!
Fadismopedos skrev:Tja! Jag undrar hur fort det går med den här setupen!
Derbi drd racing sm 2012:
Turbokit lacada krom rör
Ostrypt ducati cdi
Alla strypningar borttagna
11/53 drevning
Några storlekar större munstycke
Väldigt tacksam för svar!
~75-80 med så lätt drevning. Sätt 13 fram så har du ca 85.
Fadhis skrev:Tjenare jag har hört att om du sätter på en kebabsvarv istället för den där sunkiga originalmotorn så går det väl sisådär 170 knyck, perfekt att racea mot kompisarna med!!
Är ni samma person eller? Vi vill inte ha jobbiga trollare på detta forum, så stick härifrån.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Så, hur snabbt tror ni mt:n kommer gå med denna setup:
airsal 70cc som matchportas efter ett malossi mhr supermotorör, honda cr80 tändning, cr80 vevparti, 20mm fögg, derbireeds, 16-48 drev.
DracCarlsson skrev:Så, hur snabbt tror ni mt:n kommer gå med denna setup:
airsal 70cc som matchportas efter ett malossi mhr supermotorör, honda cr80 tändning, cr80 vevparti, 20mm fögg, derbireeds, 16-48 drev.
Cross_en skrev:Min moppe går halvtaskigt. Den gör ärliga 64 och det tycker jag är lite för min setup eller?
Roxon Duel TT -07
Urpluggad
Ostrypt
Ändrad drevning från 12-67 till 13-53..
Borde den inte gå snabbare? Eller är effektrör nästa?
Orkar den varva ut den drevningen? Borde gå lite mer om den klarar att varva ur 13-53, kolla efter mer strypningar typ blindtarm, förgasarstrypt, eller testa byta ner till 12 fram! Eller har du bytt munstycke ännu?
hur snabbt kommer min Senda gå ungefär,
mk thrower helt urpluggat
uppborrad org förgasare till 19mm
82munstycke
40lågfart men de gör ju inge på topp
inget luftfilter
16/65
kommer inte ihåg nåt mer just nu men tror de va allt iaf..
den gör 78km/h just nu enligt gps med dåligt inställd förgasare, men vet att gps är under vad den gör egentligen för en polare har en org aerox (eu) och den gör 36km/h enligt gps..
Senast redigerad av åj den 16 april 2013, 10:55, redigerad totalt 1 gånger.
Cross_en skrev:Min moppe går halvtaskigt. Den gör ärliga 64 och det tycker jag är lite för min setup eller?
Roxon Duel TT -07
Urpluggad
Ostrypt
Orkar den varva ut den drevningen? Borde gå lite mer om den klarar att varva ur 13-53, kolla efter mer strypningar typ blindtarm, förgasarstrypt, eller testa byta ner till 12 fram! Eller har du bytt munstycke ännu?
Inte bytt munstycke, vilket ska jag ha och var sitter det?
Roxon Duel TT -07
Urpluggad
Ostrypt
Inte bytt munstycke, vilket ska jag ha och var sitter det?
edit: den varvar inte riktigt ur
Vad har du för munstycke nu om man säger så?
Det beror på munstycket isåfall, men har du ett mindre framdrev/större bakdrev liggandes, kan du ju testa med det innan du skaffat munstycke, för det måste du ha!