Passar SM däck på min moppe?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
Timmää
Farsans gamla zündapp

Passar SM däck på min moppe?

Inlägg av Timmää »

Tjena! jag har en Beta rr enduro -04 och funderar på att byta ut crossdäcken mot sm däck.. Tror ni det går? isåfall hur vet jag vilka som passar rakt på och vilka som inte gör det? tack för svar :)
Kolla in mitt Beta projekt!

Beta RR projektet

Söker delar till slider!

Bild
Användarens profilbild
fredcog
Svårstartad skrothög

Inlägg av fredcog »

Om du tar samma dimensioner så ska det passa bra; så kolla på däcken vilka dimensioner du ska ha och så letar du efter sm däck med de dimensionerna så ska de passa.
Satsa på dig själv!! runka i motvind..

Mitt projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33910
Användarens profilbild
Timmää
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Timmää »

fredcog skrev:Om du tar samma dimensioner så ska det passa bra; så kolla på däcken vilka dimensioner du ska ha och så letar du efter sm däck med de dimensionerna så ska de passa.
Okej tack! Men passar sm fälgar på den då också? Eller måste jag sätta på sm däcken på crossfälgarna?
Kolla in mitt Beta projekt!

Beta RR projektet

Söker delar till slider!

Bild
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket

Inlägg av MisterDT50R »

Timmää skrev:
fredcog skrev:Om du tar samma dimensioner så ska det passa bra; så kolla på däcken vilka dimensioner du ska ha och så letar du efter sm däck med de dimensionerna så ska de passa.
Okej tack! Men passar sm fälgar på den då också? Eller måste jag sätta på sm däcken på crossfälgarna?
SM-däck på crossfälgar går inte, fälgarna är för stora. Om du inte beställer SM-däcksom passar crossfälgar, tänkte göra det men det är svindyrt. Leta efter beta SM-fälgar, borde nog passa direkt
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

jävla bök att få på oken utan nya distanser från enduro till sm däck. sen så passar väl typ alla däck så sitt bara itne och leta efter ett par beta sm utan köp ett par sen stick till biltema och köpa nya lager i rätt storlek istället
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage

Inlägg av Fredd_e »

leta upp beta rr sm fälgar ska passa rakt på tror ja
Skriv svar