hej jag har en Rieju MRX -06 AM6 motor och jag har fått köpa ett TK HQ rör av min kompis. men det här röret har han använt på sin Rieju drac. och enligt twostroke så har ej drac och MRX samma fästen på detta avgasrör. någon som vet hur stora skillnader det är och går det att fixa på något sätt. uppskattar akut svar då jag ska dra och köpa det imorgon
Senast redigerad av erikpetersen97 den 12 april 2013, 06:52, redigerad totalt 1 gånger.
virre97 skrev:Skulle du inte kunna låna röret och kolla om det passar och sen köpa?
tyvärr inte då min ''kompis'' är bara jag känner över blocket. så om jag säger ja så skickar han röret med posten. så jag måste veta om det passar eller att modifiera fästena så att detpassar?
En bekant köpte ett Thrower anpassat för MRX, som han tänkte sätta på sin Drac. Det passade inte för fem öre, fästena var väldigt annorlunda.
Så det är nog tyvärr inte likadana fästen för dig heller.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
CaToXXo skrev:En bekant köpte ett Thrower anpassat för MRX, som han tänkte sätta på sin Drac. Det passade inte för fem öre, fästena var väldigt annorlunda.
Så det är nog tyvärr inte likadana fästen för dig heller.
tror du att det går att skapa några passande fästen?