Aerox startar inte

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
battis333
Svårstartad skrothög

Aerox startar inte

Inlägg av battis333 »

Hejsan bytte nytt kolv och cyllinder på min aerox. Cyllinder är motorforce och kolv naraku. Den är inte trimmade bara dragen V-ring.

Den gick bra innan den skar, men nu kan jag bara ha den på tomgång, så fort jag sätter mig på den och kör så verkar det som att bensinen tar slut, den bara dör. Och sen kan man inte starta den.

Fick den att gå bra igårkväll men idag ville den inte gå. Tändstifftet är inte tort och den får gnista. :(
virre97
Elmoped

Inlägg av virre97 »

Jag hade liknande problem på en gilera. Då var det skit på flotörnålen vilket resulterade till att motorn blev fylld med soppa. Testa gör rent förgasaren ordentligt. Kolla även så att bensin kommer till förgasaren, det kan bara vara ett soppafilter som har blockerats. :)
battis333
Svårstartad skrothög

Inlägg av battis333 »

Förgasaren är rengjort grundligt och bensin kommer till förgasaren.
Stompdown
Elmoped

Inlägg av Stompdown »

Kolla så att du har gnista
battis333
Svårstartad skrothög

Inlägg av battis333 »

Klöv motorn idag och veven gled på fint i lagrerna. Men det är små skrap ljud i motorn när den är igång ibland.Och detta fick mig att tänka på hur veven är. Den kan röra sig pytte lite i höjdled och ca 7mm i sidled. Är detta för mycket? Har hört att den kan röra sig i sidled och höjdleds rörelsen är knappt märkbar.

Det var även en del oförbränd olja runt tändstiftet på topplocket efter bara 500m körande och ett antal starter.
Kallekladd
Elmoped

Inlägg av Kallekladd »

Jag har exakt samma problem med min ludix blaster! Bytte kolv på den igår till en naraku för den hade skurit sen så går den bara på tomgång, när man gasar dör den bara
Kallekladd
Skriv svar