Tjena, min Rieju går inte att stänga av när jag nu provstartade den efter renovering. Den får gnista även om jag vrider av tändningslåset. Vad är fel? Funkade klockrent i höstas. Det enda jag gjort är att jag bytt kontakt till jorden som sitter brevid växelpeten kan det vara en felande källa?
På min drack så finns det en liten kabel som går bakom lyktkåpan till tändningslåset som man kan dra isär och då går den att starta osv utan nyckel, kan vara den som har lossnat
NickeAstrom skrev:På min drack så finns det en liten kabel som går bakom lyktkåpan till tändningslåset som man kan dra isär och då går den att starta osv utan nyckel, kan vara den som har lossnat
Vad är det för färger på dom kablarna?
Rieju RR -03
Yasuni cross ml
Luftburk
12/48
92 munstycke
Högsta läget på nålen
90km/h topp
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
NickeAstrom skrev:På min drack så finns det en liten kabel som går bakom lyktkåpan till tändningslåset som man kan dra isär och då går den att starta osv utan nyckel, kan vara den som har lossnat
har själv Rieju mrx. kabeln från tändningslåset går till en härva på vänstra sidan av moppen tror ja det va, följ vilken det ska vara så ser du om den sitter löst