Tjena! Bytt till 70cc och bestämt mig för att blanda i tanken.
Det tråkiga är att moppen startar inte om Oljepumpen inte är ikopplad då oljerelät och CDI är i en och samma "burk". Kan tillägga att pumpen är elektrisk.
Det jag undrar är om jag kan fylla en slang med olja och koppla till båda ändarna så samma olja åker runt. Skulle det funka utan att oljepumpen tar skada?
Finns det isf en annan lösning förutom att koppla in pumpen till förgasaren igen? för det är min sista Plan.
M4mmsen skrev:Tjena! Bytt till 70cc och bestämt mig för att blanda i tanken.
Det tråkiga är att moppen startar inte om Oljepumpen inte är ikopplad då oljerelät och CDI är i en och samma "burk". Kan tillägga att pumpen är elektrisk.
Det jag undrar är om jag kan fylla en slang med olja och koppla till båda ändarna så samma olja åker runt. Skulle det funka utan att oljepumpen tar skada?
Finns det isf en annan lösning förutom att koppla in pumpen till förgasaren igen? för det är min sista Plan.
vad jag har hört ska det gå utmärkt att fylla en slang med olja och göra så det cirkulerar!, eller så gör du som jag och kör med oljetanken tom!
M4mmsen skrev:Tjena! Bytt till 70cc och bestämt mig för att blanda i tanken.
Det tråkiga är att moppen startar inte om Oljepumpen inte är ikopplad då oljerelät och CDI är i en och samma "burk". Kan tillägga att pumpen är elektrisk.
Det jag undrar är om jag kan fylla en slang med olja och koppla till båda ändarna så samma olja åker runt. Skulle det funka utan att oljepumpen tar skada?
Finns det isf en annan lösning förutom att koppla in pumpen till förgasaren igen? för det är min sista Plan.
vad jag har hört ska det gå utmärkt att fylla en slang med olja och göra så det cirkulerar!, eller så gör du som jag och kör med oljetanken tom!
M4mmsen skrev:Tjena! Bytt till 70cc och bestämt mig för att blanda i tanken.
Det tråkiga är att moppen startar inte om Oljepumpen inte är ikopplad då oljerelät och CDI är i en och samma "burk". Kan tillägga att pumpen är elektrisk.
Det jag undrar är om jag kan fylla en slang med olja och koppla till båda ändarna så samma olja åker runt. Skulle det funka utan att oljepumpen tar skada?
Finns det isf en annan lösning förutom att koppla in pumpen till förgasaren igen? för det är min sista Plan.
vad jag har hört ska det gå utmärkt att fylla en slang med olja och göra så det cirkulerar!, eller så gör du som jag och kör med oljetanken tom!
M4mmsen skrev:Tjena! Bytt till 70cc och bestämt mig för att blanda i tanken.
Det tråkiga är att moppen startar inte om Oljepumpen inte är ikopplad då oljerelät och CDI är i en och samma "burk". Kan tillägga att pumpen är elektrisk.
Det jag undrar är om jag kan fylla en slang med olja och koppla till båda ändarna så samma olja åker runt. Skulle det funka utan att oljepumpen tar skada?
Finns det isf en annan lösning förutom att koppla in pumpen till förgasaren igen? för det är min sista Plan.
vad jag har hört ska det gå utmärkt att fylla en slang med olja och göra så det cirkulerar!, eller så gör du som jag och kör med oljetanken tom!
M4mmsen skrev:Tjena! Bytt till 70cc och bestämt mig för att blanda i tanken.
Det tråkiga är att moppen startar inte om Oljepumpen inte är ikopplad då oljerelät och CDI är i en och samma "burk". Kan tillägga att pumpen är elektrisk.
Det jag undrar är om jag kan fylla en slang med olja och koppla till båda ändarna så samma olja åker runt. Skulle det funka utan att oljepumpen tar skada?
Finns det isf en annan lösning förutom att koppla in pumpen till förgasaren igen? för det är min sista Plan.
vad jag har hört ska det gå utmärkt att fylla en slang med olja och göra så det cirkulerar!, eller så gör du som jag och kör med oljetanken tom!
Förstår inte vrf folk ska blanda i tanken när dem kör 70cc?
Jag kör 70cc med 28mm förgasare bla bla bla o har kvar min separattank?
Funkar utmärkt! Kört så i över 2 år nu
Eddipojken skrev:Förstår inte vrf folk ska blanda i tanken när dem kör 70cc?
Jag kör 70cc med 28mm förgasare bla bla bla o har kvar min separattank?
Funkar utmärkt! Kört så i över 2 år nu
Jo men slangen från oljepumpen till förgasaren är för kort ska skaffa en längre. detta är bara Provisoriskt samt att jag fortfarande kör in den hellre för mycket olja än för lite Vadå har du kört på endast olja från tanken och inget har hänt??
Eddipojken skrev:Förstår inte vrf folk ska blanda i tanken när dem kör 70cc?
Jag kör 70cc med 28mm förgasare bla bla bla o har kvar min separattank?
Funkar utmärkt! Kört så i över 2 år nu
Jo men slangen till förgasaren är för kort ska skaffa en längre. detta är bara Provisoriskt samt att jag fortfarande kör in den hellre för mycket olja än för lite
Men då häller du ba in pytte extra i tanken undertiden du kör in den
Eddipojken skrev:Förstår inte vrf folk ska blanda i tanken när dem kör 70cc?
Jag kör 70cc med 28mm förgasare bla bla bla o har kvar min separattank?
Funkar utmärkt! Kört så i över 2 år nu
Jo men slangen till förgasaren är för kort ska skaffa en längre. detta är bara Provisoriskt samt att jag fortfarande kör in den hellre för mycket olja än för lite
Men då häller du ba in pytte extra i tanken undertiden du kör in den
Och ja jag har kört bara från separattanken, har inte ens hällt i extra i tanken undertiden jag körde in
M4mmsen skrev:
Jo men slangen till förgasaren är för kort ska skaffa en längre. detta är bara Provisoriskt samt att jag fortfarande kör in den hellre för mycket olja än för lite
Men då häller du ba in pytte extra i tanken undertiden du kör in den
Och ja jag har kört bara från separattanken, har inte ens hällt i extra i tanken undertiden jag körde in
70cc stage6 streetrace maxportad
TSR altså... Det finns inget som heter maxportat! Det går inte köra en cylinder som är "maxportad"