Trotteln sitter fast på Gilera SMT

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp

Trotteln sitter fast på Gilera SMT

Inlägg av byYn »

Hej!

Har klantat mig utav bara fan och behöver hjälp.

Vet inte riktigt vart jag ska börja men nu är det iallafall så att jag har fått superlim i trotteln.

Detta har lett till att trotteln sitter fast i förgasaren så jag får inte lös den. Gasar jag händer ingenting, så jag ska alltså byta trottel och ta bort allt lim från förgasaren.

Har provat hälla i aceton (lösningsmedel) och våldat sönder trotteln men den sitter fortfarande fast..

någon som har en bra lösning på detta?

Har funderat på att smälta sönder trotteln och på så sätt få ut skiten..

:roll: :roll:
Bild
gilerahjärnan
Varnad

Inlägg av gilerahjärnan »

kan du inte komma underifrån på något sätt? o liksom trycka upp den?
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av byYn »

Jo men den sitter som berget, prövade med skruvmejsel och då buktade jag in hela trotteln

Edit: någon som vet om trotteln kan sitta fast av någon annan anledning då jag börjar tro atrt det kanske inte är limmet som gör att det sitter så jävulskt för det kan inte vara mycket lim där och acetonet borde ha verkat då.
Bild
Användarens profilbild
Softis
Elmoped

Inlägg av Softis »

byYn skrev:Jo men den sitter som berget, prövade med skruvmejsel och då buktade jag in hela trotteln

Edit: någon som vet om trotteln kan sitta fast av någon annan anledning då jag börjar tro atrt det kanske inte är limmet som gör att det sitter så jävulskt för det kan inte vara mycket lim där och acetonet borde ha verkat då.

Du har inte skruvat in tomgångsskruven så den nypt fast den bara en tanke?
Användarens profilbild
bönan
Svårstartad skrothög

Inlägg av bönan »

Tryckte du i trotteln?brukar ju vara ett spår/pigg i förknasaren trotteln brukar gå i.testa spruta lite 5 56 o värma lite lätt med värmepistol o dra ut den med en tång av ngt slag kanske?
natural born writers Göteborg
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av byYn »

Softis skrev:
byYn skrev:Jo men den sitter som berget, prövade med skruvmejsel och då buktade jag in hela trotteln

Nix helt utskruvad
Vore jättebra om någon vet vad jag ska göra då jag inte vill behöva klippa vajern och köpa ny förgasare
Bild
gilerahjärnan
Varnad

Inlägg av gilerahjärnan »

byYn skrev:
Softis skrev:

Nix helt utskruvad
Vore jättebra om någon vet vad jag ska göra då jag inte vill behöva klippa vajern och köpa ny förgasare
försök slå ner den och se om den släpper, ta någonting som är lika stort som trotteln, så du inte slår på ett enda ställe
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av byYn »

Kommer inte åt trotteln ovanifrån, där är vajern, fjädern och det. Går det att ta lös vajern på något sätt fastän trotteln är fast?
Bild
Användarens profilbild
robb4n
Farsans gamla zündapp

Inlägg av robb4n »

En fråga, hur lyckads du få superlim på trotteln? :roll:
Stage6 flatside pwk 21mm säljes med insug munstycken. Passar Derbi!
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

1 droppe superlim tål ungefär 200 kg. vet dock inte hur bra det gillar acetom en längre tid. skruv bort allt som du får bort och lägg förgasaren i aceton en vecka så ska det nog lossna tillslut.
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av byYn »

ROBBAN_Derbi skrev:En fråga, hur lyckads du få superlim på trotteln? :roll:
haha jadu.....

Tror jag prövar att värma sönder trotteln med värmepistol ikväll så jag får ut allt, sen köper jag ny trottel då jag ändå redan nu har misshandlat sönder den som sitter fast.

Någon som har några synpunkter på detta? borde funka helt okej enligt mig. Kommer gasvajern hålla?
Bild
Skriv svar