GRATTZ!Betamekk skrev:Satte provet idag;) 61/65 Skit lätt ju!
okej då ska jag göra detDillpojken skrev:hör med trafikskolan, det är dom som ger ut det.WilliamJonsson skrev:Någon som vet hur man blir medlem i elevcentralen? Jag har inte fått några uppgifter ifrån min trafikskola iallafall
Sant de du säger, Finns ju dem i skolan som kör utan kort som har mycket bättre trafikvett än han som gjorde 120 test på datorn. Och sen det här att man får köra A-Traktor och Epa genom att bara köra lite vespa i stan är ju bara riggat...rasmusborg skrev:Tycker de där moppekortet är så överskattat. Har ju en kompis han är ju fan så mycket bättre i trafiken än alla som bor här i orten. Jag pluggade inte alls mycket. Gick en intensivkurs på 3 dagar sen var jag inte så himla intresserad av att plugga faktiskt. Fick 53 poäng och sen kommer ju alla andra som skryter om sina 60 poäng fast knappt kan hantera sig själv på moppen i trafiken. Plugga kan vem som helst göra och vem som helst kan få fullpott men frågan är om varje person verkligen är tillräckligt mogen att veta hur det verkligen fungerar när man är ute i trafiken.
Har alltid varit emot AM-kortet och kommer alltid vara. Tycker inte man märker att någon lärt sig någonting från den där skiten.
Jo de där är bara sjukt, samma de som ska ha en sån här moppebil. De går ju i 45 och så sätter sig kanske en dum blondin i den som vi har här där jag bor. Hon är ju helt jävla flippad i huvudet alltså. Borde fan vara uppkörning på när man ska köra moppebil eller epa/a-traktor för då blir det ju helt plötsligt att du sitter i ett fordon som då väger 1 ton ifall du kör en vanlig 740 a-traktor så blir ju skadorna lite större ifall de skulle hända något. Men i mitt fall så har jag aldrig sett en dålig a-traktor/epa förare men kan hålla med dig om att de är lite sjukt efter att ha kört lite moppe så får du sen då tillåtelsen att sätta dig i en moppebil eller a-traktor/epa som du inte enligt lag ens behöver träna på att köra, du kan ju i stort sätt bara ta kortet sen utan uppkörning eller något bara dra ut och köra.LillaNissen skrev:Och sen det här att man får köra A-Traktor och Epa genom att bara köra lite vespa i stan är ju bara riggat...
det är raka motsatsen dom kan ju va hur olika som helst, första gången fick jag 48, 2 dagar efter skrev jag igen utan att plugga på och fick 64 tycker dom är helt anorlundaLinusen skrev:Dom är typ likadana.Alyzzzer skrev:Hej!
Nu på fredag är det dags att göra teoriprovet på trafikverket och jag tänkte bara kolla om någon har något tips. Jag har gjort allt på elevcentralen och har gått igenom frågorna men är frågorna där på ett ungefär likadana? Och 20% är ju rätt många man kan ha fel på!:)
Mvh
Du klarar det nog om du kan höger regeln + lite sunt förnuft. Väldigt lätt .
Lycka till!
får man verkligen göra provet 2 dar efteråt? Min körkortskola sa att det måste gå minst en vecka innan man får gör det igen..Granberg skrev:det är raka motsatsen dom kan ju va hur olika som helst, första gången fick jag 48, 2 dagar efter skrev jag igen utan att plugga på och fick 64 tycker dom är helt anorlundaLinusen skrev:Dom är typ likadana.Alyzzzer skrev:Hej!
Nu på fredag är det dags att göra teoriprovet på trafikverket och jag tänkte bara kolla om någon har något tips. Jag har gjort allt på elevcentralen och har gått igenom frågorna men är frågorna där på ett ungefär likadana? Och 20% är ju rätt många man kan ha fel på!:)
Mvh
Lycka till!
Om de finns tider så får du ju skriva så klart, de är mest de som är svårt att få en tid att skriva upp påDillpojken skrev:får man värkligen göra provet 2 dar efteråt? Min körkortskola sa att det måste gå minst en vecka innan man gör det igen..
jaa fick först en tid av körskolelärarn sen gick jag in och boka självDillpojken skrev:får man verkligen göra provet 2 dar efteråt? Min körkortskola sa att det måste gå minst en vecka innan man får gör det igen..Granberg skrev:det är raka motsatsen dom kan ju va hur olika som helst, första gången fick jag 48, 2 dagar efter skrev jag igen utan att plugga på och fick 64 tycker dom är helt anorlundaLinusen skrev: Dom är typ likadana.
Lycka till!
Du vet väl att du kan få böter om du cyklar mer än 30 på en 30 väg? xDtetesnubben skrev:Som vissa andra skrev så tycker jag också AM-kortet är skit... Konstigt som ni sa med A-traktor etc och dessutom att de är så hårda på moped i trafiken när man kan cykla 60kmh i trafiken utan något kort.. Dessutom så kan jag lika mycket innan provet som efter![]()
On topic
Provet är ganska lätt men se det inte som det, för det är då man misslyckas.. Jag låg i en friggebod på landet och läste AM-boken 2 grDet räckte med en gr men ville vara helt säker
Mina kompisar som inte plugga tog det 2 eller 3 gr för.. Så mitt tips är att plugga mucket även om det suger p*ng så kommer det gå bra
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
ta det lungt och tänk efter noga på varje fråga så ska det gå braDärbiii skrev:Ska ha mitt prov imorgon, är nervös som fan :S har pluggat mycket och det känns som jag kan det mesta men ändå som att det kommer att vara helt andra frågor/grejer.
Någon som har något tips som jag verkligen ska tänka på?
/Agge
Mm ska försöka..Dillpojken skrev:ta det lungt och tänk efter noga på varje fråga så ska det gå braDärbiii skrev:Ska ha mitt prov imorgon, är nervös som fan :S har pluggat mycket och det känns som jag kan det mesta men ändå som att det kommer att vara helt andra frågor/grejer.
Någon som har något tips som jag verkligen ska tänka på?
/Agge
Haaha vart sjukt rädd ett tag därAlyzzzer skrev:De va så jävla svårt! Sjukt asså!!!
Na jk pisslätt.