Tomgången förstörd?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Constaant
Elmoped

Tomgången förstörd?

Inlägg av Constaant »

Tjena
Har en Piaggio NRG Power DT - 07

När jag körde igår så låste sig bakdäcket (nästan) och mopeden bromsade av sig själv tills den stängde av sig, jag försökte starta den igen men funkade inte förän jag gav den minst halvgas.

Mopeden går i princip precis som innan men när jag släpper gasen och kommer till 10-15 km/ så stänger den av sig varje gång, har testat att höja tomgångs-skruven men inte mer än så, tomgången funkade alldeless utmärkt innan det hände.

Vad kan det vara för fel?
juckeyy
Avstängd

Inlägg av juckeyy »

Hur ser cylindern ut?
Constaant
Elmoped

Inlägg av Constaant »

Mopeden går ju som innan när jag väl kör den men den stänger av sig när jag släpper gas vid låg hastighet och har ingen tomgång överhuvudtaget
Användarens profilbild
vicke1112
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av vicke1112 »

kan ha värmenypit. ta loss avgasröret lys in i avgasporten och kolla efter repor/släpningar.
lärling på Agria Trädgårdsmaskiner i Kållered

fordon jag haft: piaggio ciao -87 bondtrimmad. piaggio nrg mc2 extreme -03 portad cylinder + effektrör. yamaha aerox -02 helrenoverad, stylad, stage6 70cc, mm. nuvarande fordon: gilera runner sp50 -03 portad och ombyggt rör. baotian cityrider -08 72cc, mm. aprilia SR50 ditech -01 portad. saab 900 -96
Constaant
Elmoped

Inlägg av Constaant »

Skulle den gå normalt på fullgas om den hade repor vid mynningen?
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp

Inlägg av DerbiKoffe »

Constaant skrev:Skulle den gå normalt på fullgas om den hade repor vid mynningen?
han menar att du ska kolla i cylindern...
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
Användarens profilbild
vicke1112
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av vicke1112 »

kanske. brukar dock vara tvärt om.

man lyser in i avgasporten. kollar hur kolven ser ut. sen kickar du runt sakta och kollar även cylinderloppet
lärling på Agria Trädgårdsmaskiner i Kållered

fordon jag haft: piaggio ciao -87 bondtrimmad. piaggio nrg mc2 extreme -03 portad cylinder + effektrör. yamaha aerox -02 helrenoverad, stylad, stage6 70cc, mm. nuvarande fordon: gilera runner sp50 -03 portad och ombyggt rör. baotian cityrider -08 72cc, mm. aprilia SR50 ditech -01 portad. saab 900 -96
Skriv svar