Tjena har köpt ett mk prorace kopplingskit då jag samtidigt satt på ett airsal 70 racing.
Mitt problem är då att den slirar på kopplingen vid växling om jag varvar ut riktigt på växeln innan. Har läst här på forumet att prorace kopplingen är skit osv och har kontaktat twostroke bara för att höra vad dom säger och dom säger det normala om hur man ska montera med att lägga lamellerna i oljebad i minst 3h först osv. Har skrivit att jag gjort det och nu har dom börjat skriva att jag monterat fel och att metallskivorna som ligger imellan lamellerna har något slags märke på sig som ska peka från motorn (mot mig). Och att man inte ska dra kopplingsfjädrarna i botten för då har dom ingen fjädereffekt... Börjar tro att dom snackar helt i nattmössan nu(jag menar det är väl gjort så att man ska dra skruvarna i botten och utan "fjädringseffekt" som han kallade så hade jag ju inte kunnat frikoppla, då hade ju fjädrarna varit helt ihopklämda och kopplingen skulle vara stum)? Vet att man måste sätta derbimärket på tryckplattan mot sträcket på kopplingskorgen men vet inte om man måste gör något mer än det?
Då är frågorna,
Finns det något märke på metallskivorna eller är det bara nått dom tror?
Ska man inte dra skruvarna till fjädrarna i botten?
Sen vet jag man kan justera kopplingen på en AM6 på en "bult" i tryckplattan (tror det var där någonstans har glömt av). Men kan man göra så på derbimotorn någonstans också som kanske skulle kunna hjälpa mig att få den att inte slira koppling?