Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
PcCrazyMods
Svårstartad skrothög
Inlägg: 337 Blev medlem: 29 maj 2012, 20:45
Inlägg
av PcCrazyMods » 1 april 2013, 15:45
Shena har en Derbi SM Xtreme 08 med original förgasare 75 munstycke, ostrypt cdi och Gianelli 2t rör. Har även strypt luftburk.. gör det någon märkvärd skilldnad att strypa av luft burken?
Hur som helst vad behövs för att kunna sätta på 70cc? Klarar original veven det?
juniorjesper skrev: TuZx skrev: setup?
17.5 förgasare
14/56 drevning
urpluggad
fatbar styre
Xpressen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 648 Blev medlem: 1 juni 2012, 22:26
Ort: Skara
Inlägg
av Xpressen » 1 april 2013, 16:02
Beror på vilken cylinder du ska ha, Det är somsagt lite skillnad på Mk's pr3 cylinder och airsals 70cc sport
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114 Blev medlem: 17 september 2011, 15:17
Inlägg
av TechnoMen » 1 april 2013, 16:06
Beror helt och hållet på vilken cylinder du köper.. men jag skulle köra på en 70 sport!
//Jag har 7 intressen, sex och musik.
Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder!
GW skrev: Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev: Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
PcCrazyMods
Svårstartad skrothög
Inlägg: 337 Blev medlem: 29 maj 2012, 20:45
Inlägg
av PcCrazyMods » 1 april 2013, 16:10
Skulle original veven palla en 70 sport utan problem? Behövs det byta förgasare. Originalet är på 14mm..
juniorjesper skrev: TuZx skrev: setup?
17.5 förgasare
14/56 drevning
urpluggad
fatbar styre
Xpressen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 648 Blev medlem: 1 juni 2012, 22:26
Ort: Skara
Inlägg
av Xpressen » 1 april 2013, 16:12
PcCrazyMods skrev: Skulle original veven palla en 70 sport utan problem? Behövs det byta förgasare. Originalet är på 14mm..
Om veven är i bra skick(inget glapp) så ska det funka.
Det ska nog funka med 14mm men du får byta upp dig rejält i munstycke
PcCrazyMods
Svårstartad skrothög
Inlägg: 337 Blev medlem: 29 maj 2012, 20:45
Inlägg
av PcCrazyMods » 1 april 2013, 16:39
Åh jobbigt att plocka av cylindern och kolla efter glapp.. Lat som man är.. Kan man använda samma packningar till cylindern när man tagit av den?
juniorjesper skrev: TuZx skrev: setup?
17.5 förgasare
14/56 drevning
urpluggad
fatbar styre
Xpressen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 648 Blev medlem: 1 juni 2012, 22:26
Ort: Skara
Inlägg
av Xpressen » 1 april 2013, 16:42
PcCrazyMods skrev: Åh jobbigt att plocka av cylindern och kolla efter glapp.. Lat som man är.. Kan man använda samma packningar till cylindern när man tagit av den?
Borde funka.
vongyllis
Svårstartad skrothög
Inlägg: 194 Blev medlem: 15 februari 2008, 11:26
Inlägg
av vongyllis » 1 april 2013, 17:01
om jag va du skulle jag köpt mig en midrace och 21 eller 24 mm förgasare..
..
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716 Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn
Inlägg
av Jakzu » 1 april 2013, 17:05
PcCrazyMods skrev: Åh jobbigt att plocka av cylindern och kolla efter glapp.. Lat som man är.. Kan man använda samma packningar till cylindern när man tagit av den?
Byt packningar! Och nej det är inte svårt hasse har en guide på hur man gör, dock på AM6 men det är samma princip
http://www.youtube.com/watch?v=RClpbCuQRGc
PcCrazyMods
Svårstartad skrothög
Inlägg: 337 Blev medlem: 29 maj 2012, 20:45
Inlägg
av PcCrazyMods » 1 april 2013, 17:28
vongyllis skrev: om jag va du skulle jag köpt mig en midrace och 21 eller 24 mm förgasare..
..
Håller original veven för midrace och 21mm? Hur många RPM klarar original veven egentligen?
juniorjesper skrev: TuZx skrev: setup?
17.5 förgasare
14/56 drevning
urpluggad
fatbar styre
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785 Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07
Inlägg
av Persson97 » 1 april 2013, 17:31
Även om det är ditt val så skulle jag rekommendera att du byter vev då du verkar inne på en riktigt vass setup
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.