Jag har Gianelli rör, 2t tror jag, ostrypt cdi, 80munstycke, och 13 53 drev, men den gör bara runt 70. jag kan inte varva ut den, den börjar hacka när man varvar den högt på låg växel, tror det kan va tändplattan. Testade att byta till 90munstycke men inte bättre. Någon annan möjlighet?
Senast redigerad av NiklasBlom den 2 juli 2008, 00:03, redigerad totalt 2 gång.
Ja har typ samma problem... ja har en Derbi xtreme 05 med ett Hebo escape och den gör bara typ 80 med ostrypt cdi och 92 munstycke. när man kmr upp emot 11000 varv så sluta den dra iväg för litet munstycke?
david92 skrev:OJ 80 i munstycke :O :O :O OJOJOJOJOJ värstingtrimmet eller?!?!?1+?!?!?!? vart fan hitta du det???? länka snälla, hu mycket kosta de1!!?!?!?
ja hade ju stämplat att cdi:n var felet om du inte ade bytt
men vilka drev har du?
Annars ska du försöka och plocka bortlite grejjer från luftburken ( skorstenen ) så lufttillförseln går lättare.... Men du kan ju alltid testa att byta ner munstycket till ca 70-75 först...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
[quote="NiklasBlom"][quote="Rieju_matte"]är du säker på att din kompis moped gick i 100 med rör ostrypt cdi och annat drev ??[/quote]Och 80 munstycke.[/quote]
marty skrev:Ja har typ samma problem... ja har en Derbi xtreme 05 med ett Hebo escape och den gör bara typ 80 med ostrypt cdi och 92 munstycke. när man kmr upp emot 11000 varv så sluta den dra iväg för litet munstycke?
Joz skrev:Du har på tok för stort munstycke, släng i 72 så ska du se att den går finfint sen
på tok för stort munstycke??? jag har också gianelli 14/53 drevning 96 munstycke ostrypt cdi och min toppar runt 102 enl mätaren men kanske 90 - 95 om man mäter upp med gps