Förra sommaren så började jag lite smått att "stunta" men det gick inget vidare. Så nu till denna sommar tänkte jag satsa allt, men finns ett problem. Vet inte vad man borde ha för "setup" på moppen (har en Derbi Senda xtreme 06).
Alltså, vad är bra att ha och inte när man ska stunta?
Jag hade pluggat ur orginalröret och köpt en valfi 70cc och drevat ner lite. Bara Cylindern och framdrevet du behöver byta vilket inte kostar allt för mycket. Vet inte vad det sitter för förgasare på din nu, annars är det värt och köpa 17-21mm
Stage6 flatside pwk 21mm säljes med insug munstycken. Passar Derbi!
ROBBAN_Derbi skrev:Jag hade pluggat ur orginalröret och köpt en valfi 70cc och drevat ner lite. Bara Cylindern och framdrevet du behöver byta vilket inte kostar allt för mycket. Vet inte vad det sitter för förgasare på din nu, annars är det värt och köpa 17-21mm
sitter ingen direkt plugg i Derbi,utan en massa trattar å skit i röret
ROBBAN_Derbi skrev:Jag hade pluggat ur orginalröret och köpt en valfi 70cc och drevat ner lite. Bara Cylindern och framdrevet du behöver byta vilket inte kostar allt för mycket. Vet inte vad det sitter för förgasare på din nu, annars är det värt och köpa 17-21mm
Plugga ur original kröken elr mk thrower jämnast effekt och lättast att stunta med, att stunta med större cylinder tyckte jag var svårare, visst du får upp den lättare men inte lika jämn effekt
david96 skrev:Plugga ur original kröken elr mk thrower jämnast effekt och lättast att stunta med, att stunta med större cylinder tyckte jag var svårare, visst du får upp den lättare men inte lika jämn effekt
Så du menar att airsal inte har en jämn effektkurva? Den har nästintill så lik org kurvan man kan ha.
Senast redigerad av DiNozzan den 22 mars 2013, 14:18, redigerad totalt 1 gånger.
Hade kört på original röret om jag var dig och sen slänga på en 70cc som jobbar ganska bra med original röret du kan även lämna in den på portning för ena 300 så portar han den så den går riktigt fint med original röret. och 19mm förgasare. Sen dreva om såklart.
//Jag har 7 intressen, sex och musik.
Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder!
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
varför ska alla ha lågvarviga rör, måste man ha speciellt rör för lite stunt är man inte en stuntare. Köp vilket rör du vill och har råd med och kör med lite mindre/större framdrev beroende på vilken typ av stunt du vill köra med. ska du inte cirkla eller så kommer du tröttna på litet framdrev
klart det går men det är jävligt dumt, för det första är de krångligt, för det andra så pajjar man ett rör värt nästan 4000, och sist men inte minst så får du ut mindre effekt än med ett effektrör
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!
DerbiKoffe skrev:som sagt, dreva ner fram och köp ett metrakit thrower! inget jävla v6...
Men förfaan, lägg ner dina fördomar emot leovince v6. Tycker personligen att det är bättre en mk eftersom leovince ger bättre botten drag. Sattsa på leovince och någon fin drevning så får du no upp moppen på bakhjulet
DerbiKoffe skrev:som sagt, dreva ner fram och köp ett metrakit thrower! inget jävla v6...
Men förfaan, lägg ner dina fördomar emot leovince v6. Tycker personligen att det är bättre en mk eftersom leovince ger bättre botten drag. Sattsa på leovince och någon fin drevning så får du no upp moppen på bakhjulet
inga fördomar, min polare har V6 på sin dt och jag drog honom i både axx å topp när jag hade mitt mk på min gamla Derbi. och förresten, har du någonsin testat något annat än v6?
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!