Köpte nya LED blinkers till min Derbi drd pro och märkte att de inte blinkade. Kom på att jag behövde ett LED-Blinkersrelä. Min fråga är då vilket LED-blinkersrelä ska jag ha? Detta är mitt nuvarande relä http://www.ladda-upp.se/bilder/fzhjbsgbqlkiy (notera att det går 4 kablar från relät!)
mrderbiguy skrev:Har liknande problem på min Derbi Senda xtreme. Har led bak å fram samt att ja köpte ett nytt LED-relä men dom lyser bara fram å inget bak :/
ni måste ju vara sämst på att koppla el.... köp ett 12-volts relä (biltemas funkar utmärkt) sen kopplar ni in Led blinkersena RÄTT Där ni ska ha dom. Lyser dom hela tiden så har ni kopplat fel.
Törnan skrev:ni måste ju vara sämst på att koppla el.... köp ett 12-volts relä (biltemas funkar utmärkt) sen kopplar ni in Led blinkersena RÄTT Där ni ska ha dom. Lyser dom hela tiden så har ni kopplat fel.
Törnan skrev:ni måste ju vara sämst på att koppla el.... köp ett 12-volts relä (biltemas funkar utmärkt) sen kopplar ni in Led blinkersena RÄTT Där ni ska ha dom. Lyser dom hela tiden så har ni kopplat fel.
Du kopplar in dem nya blinkersena.
Blinkersrelät för led blinkers köper du och klipper av två sladar som är i mitten i relä/regulatorn på vänster sida av mopeden.
om du har kopplat rätt dvs plus och minus. Så borde alla lampor blinka om du blinkar åt ett håll.
Kopplar du ut själva lampan till blinkersena i instrumentpanelen löser sig problemet och du har två blinkers som lyser åt gången antingen vänster/höger. förutsatt att du har kopplat allt rätt.
lampan är nämligen ''tjuven och låter ström passera mellan båda sidorna och får alla lampor blinka. Men som sagt tar du bort den är allt normalt.
Vissa faller för grupptryck. Men jag faller för Laddtryck!
Törnan skrev:baklyset hade ju blinkers inbyggt? varför köpte du blinkers också? men har du ett 12-volts relä? isåfall har du inte kopplat rätt
Dom två blinkersarna är till fram! Ja det är ett multivolts relä (6,12,24v) hur ska jag koppla rätt då?
ja har ju haft en xtreme och då var det bara två stift som behövdes ändras.
men koppla in dom så som dom ska sitta sen om det inte funkar så byter du plats på kablarna och tillslut så kommer det funka men börja med blinkersena bak först!
Törnan skrev:baklyset hade ju blinkers inbyggt? varför köpte du blinkers också? men har du ett 12-volts relä? isåfall har du inte kopplat rätt
Dom två blinkersarna är till fram! Ja det är ett multivolts relä (6,12,24v) hur ska jag koppla rätt då?
men koppla in dom så som dom ska sitta sen om det inte funkar så byter du plats på kablarna och tillslut så kommer det funka men börja med blinkersena bak först!
Nickedrd skrev: Dom två blinkersarna är till fram! Ja det är ett multivolts relä (6,12,24v) hur ska jag koppla rätt då?
den tredje kabeln är jordning;)
jaha men då ska det ju funka men hade inte du ett fyrstiftigt relÄ?
Törnan skrev:
den tredje kabeln är jordning;)
jaha men då ska det ju funka men hade inte du ett fyrstiftigt relÄ?
Törnan skrev:dom kablarna i mitten sa ut sen kopplar du in dom i ditt nya relä sen ska det funka om det inte gör det så kolla så att säkringen är hel
provade så men spelar det någon roll i vilken stift man sätter dom? Säkringen gick sönder precis!:(
du får inte ha tändingen på när du kopplar, du kan få stötar eller bränna nån kabel! fixa en ny säkring sen kopplar du in sen sätter du på tändningen och kolla om det funkar
Törnan skrev:dom kablarna i mitten sa ut sen kopplar du in dom i ditt nya relä sen ska det funka om det inte gör det så kolla så att säkringen är hel
provade så men spelar det någon roll i vilken stift man sätter dom? Säkringen gick sönder precis!:(
du får inte ha tändingen på när du kopplar, du kan få stötar eller bränna nån kabel! fixa en ny säkring sen kopplar du in sen sätter du på tändningen och kolla om det funkar
Nickedrd skrev: provade så men spelar det någon roll i vilken stift man sätter dom? Säkringen gick sönder precis!:(
Törnan skrev:
Sen är det bara att ta bort dom kablarna i mitten av laddningsregulatorn (Orange och röd/svart) och koppla dom på led blinkersreläet som jag köpte från biltema? För utan den rödsvarta får man väll inte kontakt med bromshantaget/pedalen?
Har ducatis tändsystem