Bygga eget mellanrör till ett Thrower?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp

Bygga eget mellanrör till ett Thrower?

Inlägg av byYn »

Tjena!

Har hittat mig ett metrakit thrower jag eventuellt ska köpa men det finns inget mellanrör (Det som sitter mellan kröken och ljuddämparn)

Undrar nu hur svårt det skulle vara att bygga ett eget? Är det bara att göra ett rör i rätt diameter eller behövs uträkningar m.m?

Har tillgång till svets osv.

Ni kan även skicka ett pm om ni har ett mellanrör men ska vara billigt då jag inte har något emot att göra saker själv :)
Bild
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

Hur lätt som hellst att tillverka!
Bra ta ett ihåligt rör och svettsa på :D
Senast redigerad av Börniee den 25 mars 2013, 17:45, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Han menar nog ett ihåligt rör :wink:
Edit: såg att han fixade det
Senast redigerad av Persson97 den 29 mars 2013, 13:41, redigerad totalt 1 gånger.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Det funkar även utmärkt med en kylarslang av rätt diameter, och 2 slangklämmor, en i varje ände.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av byYn »

CaToXXo skrev:Det funkar även utmärkt med en kylarslang av rätt diameter, och 2 slangklämmor, en i varje ände.
Se på fan! Tack för snabb info allihopa, blir väl att bonnamecka ihop ett mellanrör :)
Bild
OverdooZ
Elmoped

Inlägg av OverdooZ »

Jag hade tagit och mätt avståndet (som du tänkt dra röret/slangen) och sen lagt på 20mm. sen mätt ytterdiameter på dom rör som ska kopplas sammans och åkt till en hydralfirma eller liknande och bett dom bocka ett rör i rätt diameter. Köpa en slangbit som passar över rören och 4 slangklämmor. Hållt upp de och kolla hur det blir av ev kapa av det som behövs.

Det blir snyggt med bockat rör plus att det blir helt tätt med slangen.
Ägare av
Nissan 200sx s13 1991 som inväntar skylinemotor
Opel omega caravan 2,0 16V
Opel omega MV6
Honda cr 125r 1986
Gokart med Parilla 100cc motor
Skriv svar