Det beror ju på hur den är skött, är den bra omhändertagen med jämna serviceintervaller osv så behöver det inte vara några större fel på den.
Dock så brukar det behövas bytas en del saker när dom har börjat gå sådana sträckor,grejerna slits ju och efter 2000+ mil så är det nog bra att man går igenom motorn ordentligt och byter ut eventuella slitna delar.
Min Aerox hade gått 2300 mil och jag körde 1500 mil med den under 1 hel och 1/4 dels sommar fast den var i fint skick som ni kan se på bilder i mitt galleri. Gick bra i motor och så. Liksom 1000 mil är noll problem att komma upp till på en säsong så sluta gnäll om mil talet och kolla hur den går istället, om moppen går bra och ser bra ut inte rost och skit så bryr inte jag mig om mil talet direkt.
Jag hade ett kort tag en Ludix som gått 3700-mil som gick hur bra som helst, den var lite seg när jag köpte den men jag satte på en ny drivrem, cylinder och kolv sedan gick den som ny igen. Man ska inte skrämmas för mkt av milen, men man ska vara nogrann med att lyssna på motorn innan man köper moppen efter slammer från sliten vev och annat som är dyrt och trist att byta.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Miltal spelar ingen roll för mig bara det inte är en hyfsat ny moppe som har gått över 6000 mil..
Men som någon skrev innan, när moppen har gått ungefär 3000mil ska man nog gå igenom den ordentligt och hälst kolla lagrerna i motorn och byta ut slitage delar.
Senast redigerad av Dillpojken den 28 mars 2013, 20:55, redigerad totalt 1 gånger.
rasmusborg skrev:Min Aerox hade gått 2300 mil och jag körde 1500 mil med den under 1 hel och 1/4 dels sommar fast den var i fint skick som ni kan se på bilder i mitt galleri. Gick bra i motor och så. Liksom 1000 mil är noll problem att komma upp till på en säsong så sluta gnäll om mil talet och kolla hur den går istället, om moppen går bra och ser bra ut inte rost och skit så bryr inte jag mig om mil talet direkt.
rasmusborg skrev:Min Aerox hade gått 2300 mil och jag körde 1500 mil med den under 1 hel och 1/4 dels sommar fast den var i fint skick som ni kan se på bilder i mitt galleri. Gick bra i motor och så. Liksom 1000 mil är noll problem att komma upp till på en säsong så sluta gnäll om mil talet och kolla hur den går istället, om moppen går bra och ser bra ut inte rost och skit så bryr inte jag mig om mil talet direkt.
Det var en 2004 modell alltså 8 år gammal där med
1500 mil?!
Det är ju över 10000kr i bara soppapengar..
Haha aa
Pappa var snäll då så brukade tanka i en 10 liters dunk varannan dag då jag åkte hela tiden sen ibland var tredje dag och så, men så mycket åkte jag, så känns som jag åkt för mycket moppe för börjar tröttna nu
Det var en 2004 modell alltså 8 år gammal där med
1500 mil?!
Det är ju över 10000kr i bara soppapengar..
Haha aa
Pappa var snäll då så brukade tanka i en 10 liters dunk varannan dag då jag åkte hela tiden sen ibland var tredje dag och så, men så mycket åkte jag, så känns som jag åkt för mycket moppe för börjar tröttna nu
Tröttnar gör man alltid . Jag har kört bil och mc i hela mitt liv och nu använder jag moppen för att det är ett billigt sätt att ta sig fram på till jobbet. Man tröttnar på allt. Men det är kul så länge det varar.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter