hej okej jag undrar hur fort era moppar går jämfört med min. jag har en Derbi Senda sm -02 med ny motor insatt,mk thrower effektrör, 14/53 och nytt mustyck inte säker på vilket. i allafall den gör runt 100-110. vilket jag tycker är skitbra med den setupen om man jämför med folk som gör 70cc och effektrör och drevning och ändå bara gör 100. så sätt upp era setups och hur fort går dom.
FuriaPower skrev:aldrig att den gör 100-110!...
iaf ja har technigas effektrör, 12/52 drevning den gör 85km/h
jo men allvarligt jag menar det jag fatter det inte heller jag blåser förbi polarna totalt. den gör faktiskt 100-110km/h jag kör nästan om bilar på riksvägen bara det att dom kör 130 även om det e 90
min gamla suzuki ts50x gör 135+ gjorde 140 me bil me vi drar ner pga glädjemätare säkert
portad 125cc cylinder, portad av papa
25mm förgasare
underliggande made by papa
planad toplock
nos
liten ikoplad turbo
allt made by min papa
för dom som inte förstod ironin så skojjade jag xD
Senast redigerad av fax110 den 11 juli 2008, 10:59, redigerad totalt 1 gånger.
RoQua skrev:hej okej jag undrar hur fort era moppar går jämfört med min. jag har en Derbi Senda sm -02 med ny motor insatt,mk thrower effektrör, 14/53 och nytt mustyck inte säker på vilket. i allafall den gör runt 100-110. vilket jag tycker är skitbra med den setupen om man jämför med folk som gör 70cc och effektrör och drevning och ändå bara gör 100. så sätt upp era setups och hur fort går dom.
LOL
dina polares moppar måste gå rent ut sagt skit
Thrower är de sämsta bög rör som någonsin tillverkats, sämst effekkurva, sämst kvalitet, och sämst toppfart, fult är de med
Inte en km/h över 90km/h med det röret då det är lågvarvigt
RoQua skrev:hej okej jag undrar hur fort era moppar går jämfört med min. jag har en Derbi Senda sm -02 med ny motor insatt,mk thrower effektrör, 14/53 och nytt mustyck inte säker på vilket. i allafall den gör runt 100-110. vilket jag tycker är skitbra med den setupen om man jämför med folk som gör 70cc och effektrör och drevning och ändå bara gör 100. så sätt upp era setups och hur fort går dom.
LOL
dina polares moppar måste gå rent ut sagt skit
Thrower är de sämsta bög rör som någonsin tillverkats, sämst effekkurva, sämst kvalitet, och sämst toppfart, fult är de med
Inte en km/h över 90km/h med det röret då det är lågvarvigt
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information