Behöver man byta munstycke när man byter till ostrypt cdi?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Lukke97
Elmoped

Behöver man byta munstycke när man byter till ostrypt cdi?

Inlägg av Lukke97 »

Rubriken säger allt, har en Derbi Senda med bara gianelli 2t
Senast redigerad av Lukke97 den 27 mars 2013, 14:50, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
rieju4life
Svårstartad skrothög

Inlägg av rieju4life »

n ska nog inte behövas sålänge man inte trimmar.... för cdi:n kommer inte göra nån särskillt stor skillnad sålänge man inte har trimmat...
omkörd = behöver mer trim :D

MBH4LIFE
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp

Inlägg av p4ck »

Nej det behöver du inte :p
Enda du gör när du byter CDI är att ta bort varvstoppet.
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Lukke97
Elmoped

Inlägg av Lukke97 »

rieju4life skrev:n ska nog inte behövas sålänge man inte trimmar.... för cdi:n kommer inte göra nån särskillt stor skillnad sålänge man inte har trimmat...
jag har bara gianelli 2t
behöver jag inte byta då?
olséN^
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av olséN^ »

Lukke97 skrev:
rieju4life skrev:n ska nog inte behövas sålänge man inte trimmar.... för cdi:n kommer inte göra nån särskillt stor skillnad sålänge man inte har trimmat...
jag har bara gianelli 2t
I normala fall så brukar man byta munstycke när man byter ut sitt originalrör till ett effektrör. När du byter munstycke, prova att gå upp 10 strl. :)
To much is never enough.. !
Lukke97
Elmoped

Inlägg av Lukke97 »

olséN^ skrev:
Lukke97 skrev:
jag har bara gianelli 2t
I normala fall så brukar man byta munstycke när man byter ut sitt originalrör till ett effektrör. När du byter munstycke, prova att gå upp 10 strl. :)
Okej, är du säker, för många har skrivit till mig att jag inte behöver tänka på det för att det inte höjer motor effekten. Men jag ska kolla om den går dåligt annars får jag byta upp mig 10 storlekar eller mindre.
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott

Inlägg av Rangad »

Lukke97 skrev:
olséN^ skrev:
Lukke97 skrev: jag har bara gianelli 2t
Okej, är du säker, för många har skrivit till mig att jag inte behöver tänka på det för att det inte höjer motor effekten. Men jag ska kolla om den går dåligt annars får jag byta upp mig 10 storlekar eller mindre.
För att göra det klart för dig!

När du har bytt från orginalrör till effektrör så måste du gå upp 8-12 storlekar i huvudmunstycke, annars kan din motor få en för snål blandning och skära!

Om du har ett effektrör och sätter dit en ostrypt CDI så behöver du inte byta munstycke sålänge du gjort det när du satte på effektröret
Lukke97
Elmoped

Inlägg av Lukke97 »

Rangad skrev:
Lukke97 skrev:
olséN^ skrev: I normala fall så brukar man byta munstycke när man byter ut sitt originalrör till ett effektrör. När du byter munstycke, prova att gå upp 10 strl. :)
För att göra det klart för dig!

När du har bytt från orginalrör till effektrör så måste du gå upp 8-12 storlekar i huvudmunstycke, annars kan din motor få en för snål blandning och skära!

Om du har ett effektrör och sätter dit en ostrypt CDI så behöver du inte byta munstycke sålänge du gjort det när du satte på effektröret
ok tack
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket

Inlägg av GreckE »

Lukke97 skrev:
olséN^ skrev:
Lukke97 skrev: jag har bara gianelli 2t
motoreffekten är lika även fast motorn går lite snålt, men du märker det nog när du står med nypt cylinder,
Lådbilsprojekt! NYSTART in och lägg en kommentar!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=41350
Lukke97
Elmoped

Inlägg av Lukke97 »

GreckE skrev:
Lukke97 skrev:
olséN^ skrev: I normala fall så brukar man byta munstycke när man byter ut sitt originalrör till ett effektrör. När du byter munstycke, prova att gå upp 10 strl. :)
motoreffekten är lika även fast motorn går lite snålt, men du märker det nog när du står med nypt cylinder,
Haha kul^^
lär nog märka före den har skurit att moppen går dåligt.
Skriv svar