Softis skrev:DEA!! skrev:Trimrör medför en ökad decibelnivå och bandage gör lite, men inga underverk. Mk thrower låter inte jättemycket. Satsa inte på Hebo, tk iaf.
Hur går den på låga varv med sådan krök?
Den blir svagare på lågvarv med thrower jämfört med originalrör.
noevaIRL skrev:Tjenna tänkte köpa ett rör från en Rieju rrx och sätta på min Drd Racing.
Och jag undrar bara om det går bra, adapter från AM6 motor har jag så det är inget problem.
Har du adaptern så ska det väl funka. Inte helt säkert att krökfästet stämmer dock, så det kan du få modifiera.
DerbiKoffe skrev:Xpressen skrev:Ett mk thrower ska väl passa på en Rieju spike 04 ?
om det är AM6 så ska de passa
Om det är till
Drac/Spike så passar det.
Ett MRX-rör passar inte på Drac.
SNODDAS15 skrev:SNODDAS15 skrev:Vad måste man göra för att få ett Derbi avgas-system att passa på Rieju? Hebo bufanda -> Rieju Drac -03
är det typ:
-insatts pipa
-svetsa dit hållare för fjädrar?
elr är det mer?
??
Rieju Drac och Derbi Senda har helt olika ramar, dvs det blir förmodligen helt olika fästen för kröken.
Och ja det blir ju som du säger, insats och svetsa dit fjäderhållare.
Jag tvivlar på att det blir nå bra ändå, det är lättare att skaffa ett rör som är till för Drac från början.
byYn skrev:DerbiKoffe skrev:någon som vet om originalröret ska vara delat på Derbi Senda 06? eller om det bara är på de nyare modellerna? för mitt är inte delat men polarnas på nyare (08-09) är det
Har en 07:a och det är inte heller delat

Det är nog dom äldre sugrörskrökarna och dom nyare 08> som gäller om man vill kunna dela det.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan