När jag varvar mopeden på tomgång dör den i ca. 1 sekund och varvar sedan upp igen som vanligt och så håller det på (samma när jag kör på höga varv) , vad kan problemet vara? kör en Derbi Senda -04
Tycker det du beskriver låter som ogämn bensintillförsel. Smuts i munstycken i förgasare eller bensinfilter som täpper igen. Skulle gissa att problemet är något åt det hållet.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
När jag varvar mopeden på tomgång dör den i ca. 1 sekund och varvar sedan upp igen som vanligt och så håller det på (samma när jag kör på höga varv) , vad kan problemet vara? kör en Derbi Senda -04
Titta på om tändstiftet är sotat, hade samma problem imorse, tog av tändstiftet och drog med metallborse på stiftet för att få bort sotet, gick perfekt efter det.
åj skrev:en fråga bara, hur kan du varva moppen på tomgång?
hur svårt är det att varva en crossmoppe på tomgång?
om du vet vad tomgång faktiskt är så är de väldigt svårt, om man inte har väldigt hög tomgång vilket ja inte tror någon har,
du vet tomgång är när moppen står igång utan att du rör gasen eller hur man ska säga de
åj skrev:en fråga bara, hur kan du varva moppen på tomgång?
hur svårt är det att varva en crossmoppe på tomgång?
om du vet vad tomgång faktiskt är så är de väldigt svårt, om man inte har väldigt hög tomgång vilket ja inte tror någon har,
du vet tomgång är när moppen står igång utan att du rör gasen eller hur man ska säga de