Har bara en snabbfråga!
Om jag ska börja blanda oljan dirr i bensinen, måste jag koppla ur alla slangar och sånt från oljebehållaren, eller kan jag helt enkelt sluta fylla olja i den och fylla i bensinen?
Hehe kanske lite dum fråga men de skadar inte att vara på den säkra sidan!
HanSomBoriSkOgen skrev:Har bara en snabbfråga!
Om jag ska börja blanda oljan dirr i bensinen, måste jag koppla ur alla slangar och sånt från oljebehållaren, eller kan jag helt enkelt sluta fylla olja i den och fylla i bensinen?
Vet inte hur med är med Ludix. Men min Speedfight har Euro 2 motorn och oljepumpen är elektrisk. kolla om din också är det. 100 gånger lättare att koppla bort den då
Vet inte hur med är med Ludix. Men min Speedfight har Euro 2 motorn och oljepumpen är elektrisk. kolla om din också är det. 100 gånger lättare att koppla bort den då
Aaa får ta och göra de!
Läste och hitta det här
"Stoppa in den smala slangen från oljepumpen i den stora slangen som går till oljepumpen då cirkulerar den oljan som är i slangarna där och man slipper haveri pga att den går torr "
Är de nå att lita på? :p
Aaa får ta och göra de!
Läste och hitta det här
"Stoppa in den smala slangen från oljepumpen i den stora slangen som går till oljepumpen då cirkulerar den oljan som är i slangarna där och man slipper haveri pga att den går torr "
Om oljepumpen är kopplad till veven som den är på gamla speedfight motorn, låter den lösningen rätt logisk. Men jag tror faktiskt pumpen är elektrisk och då är det bara att koppa bort den, ta loss den och spara för framtida behov
M4mmsen skrev:
Aaa får ta och göra de!
Läste och hitta det här
Om oljepumpen är kopplad till veven som den är på gamla speedfight motorn, låter den lösningen rätt logisk. Men jag tror faktiskt pumpen är elektrisk och då är det bara att koppa bort den, ta loss den och spara för framtida behov
Aha aaa okej Får gå och kolla och pilla lite imorgon! Vet inte hur länge till man törs köra med pumpen, Fuckar ju ur när som helt
nackdelen med en slang på båda anslutingarna så att pumpen bara skickar runt samma olja är att den slits.
vettigaste är att skruva loss hela om den inte ska användas på något år. man slipper då alltså något år med slitskador på oljepumpen vilket kan vara vettigt vid när moppen ska säljas.
Lennart Tuning
Din Trimkonsult på Nätet! Rådgivning, Portning, Renovering Etc!
Tveksamt om den "skär" när du inte har nån olja som tillförs till oljepumpen.
Min kompis har en gilera smt 05:a och han kör direkt blandning i tanken och har fortfarande oljepumpen osv. Den funkar utmärkt så beroende vilken kvalité det är på din moppe så ska de inte va några problem?