Henry skrev:haselhoff skrev:Ja du ända sättet för att veta vad din lämnar e att du bänkar den.
Kawasaki kx av början på 90 tallet med FMF full system o andra reds o insug.
Lämnade lite över 30hk.
Så jag har svårt att tro att en nyare cross 80cc skulle lämna mindre.
Du har nog läst fel.
Ska nog vara lite över 20hk, inte 30.
Den motorn som är mest trimmad idag av 85cc hojarna plockar dom ut runt 32-34hk, det är EXTREMT!
Nej jag har inte läst fel de va polarens kawasaki kx som bänkades på Ema motor när trim sakerna slängdes på.
Sen e 30hk ingenting på en 80ccare.
Om du jämför med en 80cc scooetr typp
TCR & 2Fast så lämnar dom ur kartongen med rätt övrig setup minst 26-27hk, så varför skulle en cross lämna mindre effekt som e mera trimmad i motor o trevligare godbitar en en mopped.
O de e ingen ide o fråga efter tillvärkaren vad dom lämnar för dom kan säja vad som hälst.
Ända för att vara säker e att bänka just den dära crossen o se vad den lämnar.
För att en 80 cross ska lämna säj 30hk, så kanske den ena lämnar 25hk o den andra 31, allt beror hur bra den blit inkörd o vad för saker som sitter på o hur bra den e instäld.
De räker procesen i tillvärkningen blir fel på cyl som e god till 30 som helt plötsligt lämnar 24hk.
Sen vad dagens crossar lämnar o crossar för e stor skildnad i effekten.
Har ej fackta på 80cc men varför skule den vara sämre en 125an o 250 i trimningsgraden.
Men tar man o jämför effekten från 125an till 80cc, delar men effekten på 125 till 2 så får man 62.2cc o då har man 20.5hk, sen ska de till 17.8cc till o blir runt 25hk om man räknar så här men de går inte de vet ju vem som hälst ju.
Honda cr 125 lämnar 41hk från 00
Honda cr 250 lämnar 58.3hk från 00