Tjena, jag har en peugeot speedfight -98 som jag nyligen köpte.
Det satt en utsliten 70cc på den som jag nyligen bytt ut till 50cc. Nu till problemet den har inte startat sen jag satte på 50cc cylindern. Det känns som att den tänder fel ibland. Tror att det kan bero på tänstiftet?!
Den får soppa, går run bra, fin gnista, gjorde även rent förgasaren nyligen.
HJÄÄLP, orkar inte med moppen längre...
Eftersom det satt en 70cc på, nu sitter det 50cc så måste du byta ner i munstycke, omöjligt o säga exakt vilket, så du får kolla vad det är nu, sen testa dig frammåt. börja med ca 15-20strl mindre
Maximax skrev:Eftersom det satt en 70cc på, nu sitter det 50cc så måste du byta ner i munstycke, omöjligt o säga exakt vilket, så du får kolla vad det är nu, sen testa dig frammåt. börja med ca 15-20strl mindre
okej tack, har nytt rör mm. så ska testa med 10 över orginal.
Maximax skrev:Eftersom det satt en 70cc på, nu sitter det 50cc så måste du byta ner i munstycke, omöjligt o säga exakt vilket, så du får kolla vad det är nu, sen testa dig frammåt. börja med ca 15-20strl mindre