Knappast troligt att den gör 83 km enbart med dragen plugg. Om den går så bra med enbart dragen plugg och inte något annat så köper jag moppen av dig. Då kommer den att göra 110 när man tagit bort resten av strypningarna.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
runners skrev:Knappast troligt att den gör 83 km enbart med dragen plugg. Om den går så bra med enbart dragen plugg och inte något annat så köper jag moppen av dig. Då kommer den att göra 110 när man tagit bort resten av strypningarna.
precis det ja tänkte glädjemätare...... den kanske gör 70 - 75 med dragen plugg-
runners skrev:Knappast troligt att den gör 83 km enbart med dragen plugg. Om den går så bra med enbart dragen plugg och inte något annat så köper jag moppen av dig. Då kommer den att göra 110 när man tagit bort resten av strypningarna.
precis det ja tänkte glädjemätare...... den kanske gör 70 - 75 med dragen plugg-
Ja max 70-75. Är la lite olika mot olika motorer.
Men min DRD gick 65 - 68 kmh (Enligt mätaren) med dragen plugg, och 13/53 drevning. Förvisso var förgasaren taskigt inställd.
min Rieju mrx med dragen plugg, 13/53 dreving gjorde 85 när kompisen körde efter mig med sin morfar, så sa han, dock vet jag inte om det 100% sanning men 75-80 gjorde den säkert iaf
Min drac gör 85km/h med gps. 11-50 drevning
Har 14-56 5-växlad AM6
Rieju RR -03
Yasuni cross ml
Luftburk
12/48
92 munstycke
Högsta läget på nålen
90km/h topp
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Kul alla som säger att deras mopeder gör 80-85 urpluggade, ganska komiskt då det knappast stämmer och kallas för glädjemätare vilket inga som nyss tagit körkort förstår. Men är det 14 drevat urpluggat så visst kan det röra sig runt 80 men mopeden lär i nästan alla lägen bli pinsamt slö. ;)
Hastighetsmätare på fordon ska man inte lita på varken på mopeder, motorcyklar eller i bilar. Jag har haft många moppar som visat 5-8 km mer än den verkliga hastigheten. Jag hade till och med en scooter som visade 12 km mer än den verkliga hastigheten.
Men som sagt: Om man drar pluggen och allt annat är original och den gör 83 km. Jag säger WOW! Då har moppen förutsättningarna att göra över 100 om man bara tar av resten av strypningarna. Tala sedan inte om vad den kommer att göra om man sedan sätter på en 70 cc. Minst 145 km alltså.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Verkar vara en del skillnad mellan olika originalrör också. Nu åker jag ju inte AM5/6 utan en Derbi -98, men ostrypt och drevad en kugg mätte jag upp den till 80km/h sittande upprätt och 82 liggande (för mindre luftmotstånd) med cykeldator på plan asfalt en någorlunda vindstilla dag. Har kört med ett originalrör -02 på den ett tag också, det gav en helt annan motorkaraktär med mindre toppeffekt men mer bottendrag - jag brydde mig inte om att dreva om för att få högsta möjliga toppfart med det röret, men det var rätt klart att det inte hade tillräcklig kraft för att gå lika fort som med det "gamla" originalröret.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.