Derbi drd går dåligt i alla växlarna

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Derbidrd power
Elmoped

Derbi drd går dåligt i alla växlarna

Inlägg av Derbidrd power »

tjena, har en Derbi drd som jag vill få original för när jag köpte den var där ett trimrör på och jag fick inte med original munstycke men original kröken har jag. jag har bytat till 65 munstycke och den går skit bra på tomgång men så fort jag ska ut och köra med den vill den dö i alla växlarna, jag har testat med mindre och större munstycke men det hjälper inte. har även flyttat ner nålen i förgasaren men det ända som händer när jag har den för långt upp är att den varvar upp till högsta varv sen bara dör. den ryker jätte mycket när jag kör, skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig med vad det kan vara för fel mvh/ fredde
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Vill den dö så får den för lite bensin, alternativt vatten som släcker gnistan.
Ryker den mycket, vitt? Isåfall skulle jag säga att din topplockspackning är kass. Drar den vatten?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Derbidrd power
Elmoped

Inlägg av Derbidrd power »

den ryker vitt när den är på lågt varv sen ryker det brunt, kan det vara för att när jag köpte den var där en annan sorts olja i olje tanken än vad jag slog i ?
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av byYn »

Derbidrd power skrev:den ryker vitt när den är på lågt varv sen ryker det brunt, kan det vara för att när jag köpte den var där en annan sorts olja i olje tanken än vad jag slog i ?
Brunt? :roll: Här får någon mer kunnig svara, aldrig hört talas om detta :P

Men angående att den går dåligt annars, det kan vara tjuvluft. När insugsgummit sprack på min så gick den dåligt och det spelade inte nån roll hur mycket man justerade förgasaren, gick skit ändå. Du kan prova att kolla efter tjuvluft, skadar inte.
Bild
Skriv svar