Hjälp med cross/sm köp!

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.
Användarens profilbild
1337_Anton
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 9 december 2010, 10:48
Ort: Hpda

Hjälp med cross/sm köp!

Inlägg av 1337_Anton »

Tjenare! Söker nån "crossmoppe" kring 10k.

Vill ha crossdäck iaf!
Inte för törstig original/urpluggad!
Lättskruvad får den helst också vara då jag aldrig kan hålla fingrarna i styr ;)

Jag är inne på MRX, Inte den gamla med kamelkåporna utan modellen nyare.
Yamaha är väll också på min sida men vet inte vilken som är bättre?
Jag vill hoppa över Derbi iaf!

Så lite info angående:

Förbrukning:
Fördelar/Nackdelar:
Vad ska man kolla extra på vid köp?
Vad hade du valt? varför?

MVH Anton
Användarens profilbild
Karlsson_98
Avstängd
Inlägg: 641
Blev medlem: 17 oktober 2012, 19:34
Ort: Årjäng

Inlägg av Karlsson_98 »

Yamaha är svårskruvade som fan :roll: tror att riejun har lite mer utrymme att skruva på ;)

Båda är bensinsnåla både orginal och de drar inte så fruktansvärt mkt urpluggade heller :D

Det är inte så jättestor skillnad på de mopparna, båda är sköna att köra i skogen och på vägen med. Yamahan är bättre i skogen enligt mej. ;)

Det du ska kolla efter: Slitdelar , lyssna efter missljud ifrån motor samt växellådan. Kolla så att däcken inte är för slitna, kolla så att all el funkar osv..
Ifall du bestämmer dej för att köpa dej en yamaha dt50r 2003-2004 så kolla så att hastighetsmätarn funkar! (vanligt fel)

Jag har ju redan en dt50r så jag hade nog valt en dt50r :lol:
Tycker att det är så ''vanligt'' med Rieju så jag köpte en dt50r, riktigt nöjd med den än sålänge :D

PM:a mej om du har några mer frågor om yamaha ;)
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Re: Hjälp med cross/sm köp!

Inlägg av tacopaj »

1337_Anton skrev:Tjenare! Söker nån "crossmoppe" kring 10k.

Vill ha crossdäck iaf!
Inte för törstig original/urpluggad!
Lättskruvad får den helst också vara då jag aldrig kan hålla fingrarna i styr ;)

Jag är inne på MRX, Inte den gamla med kamelkåporna utan modellen nyare.
Yamaha är väll också på min sida men vet inte vilken som är bättre?
Jag vill hoppa över Derbi iaf!

Så lite info angående:

Förbrukning:
Fördelar/Nackdelar:
Vad ska man kolla extra på vid köp?
Vad hade du valt? varför?

MVH Anton
måste bara fråga, kommer du köra mycket i skogen och så? då tror jag inte att det är så roligt att köra orginal :?
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Användarens profilbild
1337_Anton
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 9 december 2010, 10:48
Ort: Hpda

Inlägg av 1337_Anton »

xDT50Rx skrev:Yamaha är svårskruvade som fan :roll: tror att riejun har lite mer utrymme att skruva på ;)

Båda är bensinsnåla både orginal och de drar inte så fruktansvärt mkt urpluggade heller :D

Det är inte så jättestor skillnad på de mopparna, båda är sköna att köra i skogen och på vägen med. Yamahan är bättre i skogen enligt mej. ;)

Det du ska kolla efter: Slitdelar , lyssna efter missljud ifrån motor samt växellådan. Kolla så att däcken inte är för slitna, kolla så att all el funkar osv..
Ifall du bestämmer dej för att köpa dej en yamaha dt50r 2003-2004 så kolla så att hastighetsmätarn funkar! (vanligt fel)

Jag har ju redan en dt50r så jag hade nog valt en dt50r :lol:
Tycker att det är så ''vanligt'' med Rieju så jag köpte en dt50r, riktigt nöjd med den än sålänge :D

PM:a mej om du har några mer frågor om yamaha ;)
Joo du har rätt i att det är tight i yamaha, i Rieju har jag faktiskt inte sett på nära håll, senast på sommaren 1 gång haha:)
Däck är ju alltid slitna, det har jag räknat med att jag kommer få byta, kompisen har en yamaha så om jag kör på mrx:), gillar också mrx:en snäppet mer:)

tacopaj: Nå blir det en hel del skog, tror det blir urpluggat direkt isf :)
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

har själv en mrx och den funkar klockrent, går gött urpluggad och duger helt klart i skogen :)
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Kolla efter missljud i motor, läckande gaffel-packboxar, glapp i chassi, EL-FEL, övriga slitage. slitna bromsbelägg o liknande kan du påpeka med, då kan du förmodligen pruta lättare.

Lättskruvad är väl alla dom crossmopederna, bara man lär sig hur man skruvar. Men jag skulle säga att det är lättare att skruva på en nyare DT än en MRX, pga ramens utformning.

Då Rieju och Yamaha DT har likadana motorer så drar dom också ungefär lika mycket soppa. Båda är lätta att plugga ur och gör ca 70 ärliga med dragen plugg.


Varför inte Derbi om jag får fråga?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

Om du vill köpa en MRX så är det inte så stor skillnad på MRX:en eller DT:n när det gäller lättskruvat.
Ganska trångt på MRX, kanske lite mindre trångt än en DT men inte stor skillnad.

Leta efter missljud, kolla så hjullagren inte är dåliga.
Hastighetsmätarvajer brukar oftast vara trasig, vanligt på de flesta mopeder.
Kolla så den fungerar bra maskinellt. Så alla växlar fungerar, inte jobbiga att få i. Kicka och känn om det är bra komp, känn så att kicken inte hoppar över några drev. (Det känner du lätt då det inte tar emot eller låter).

Om det är en vanlig MRX, som har samma framgaffel som t.ex RRX:en, så kolla så det inte är massa oljeläckage från framgaffeln. Paioli gafflarna verkar ha det som standard..


EDIT

Yamaha DT50
Fördelar-: Förbannat snygga, AM6 motor.
Nackdelar: Tunga.
Vad man ska kolla extra: Tror jag redan skrivit det mesta. Tror det är samma gafflar som på en MRX också.


Rieju MRX:
Fördelar: ser helt okej ut, AM6 motor, många som kör så om du behöver reservdelar finns det överallt.
Nackdelar: Kåporna har en tendens till att lätt gå sönder, dock är det såhär på alla moppar. DT:s vet jag inte, men ser ut som en tåligare plast. Lagom svårskruvade.

Vad ska man kolla extra efter: -//-



Vad hade jag valt?
Hade kört på en DT. Redan haft en MRX och jag tyckte inte om den så värst.
DT's 'r snyggare också, mer cross-look.
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

Har inte så stora erfarenheter med Rieju men iaf det du ska kolla på:
* Att saker och ting går som det ska
* Att det inte finns några missljud eller sådant
* Kolla så allt sitter åt t.ex skruvar o.s.v.
* Lager att de inte är trasiga.
*Att moppen är fräsch.
* kolla så att elen är bra gjord, så det inte är tattarklåp alltihoppa.
* Fråga om du får ta en sväng med den
* Leta efter fel så du kan få ner den i pris :D
* försök att vara så snäll som möjligt så du kanske får ner den i pris ;)
* Vajrar så de går bra, ex, gasvajern, hastighetsvajern, kopplingsvajern o.s.v.
* kolla så det inte finns några läckage/ kolla så det packningar är hela oxå

* Att allt funkar, el, motor, etc
Lycka till!! hoppas du väljer en bra moppe som du kommer att trivas med ;)

Själv kör man en Derbi som går skitbra!
Användarens profilbild
1337_Anton
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 9 december 2010, 10:48
Ort: Hpda

Inlägg av 1337_Anton »

Schysst att ni hjälp!

Är ungefär som jag tänkt, gå igenom nästan allt då jag vill undvika rackel, skruvande är då inga problem då jag är rätt kunnig när det gäller bilar, haft en moppe också förr.

Är det nån årsmodell man ska akta sig för när det gäller mopparna?
Är miltalet viktigt?, Bytt kolv och honat cylinder på moppe förut så det är inga problem inte. :)
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken
Inlägg: 1287
Blev medlem: 29 februari 2012, 21:20
Ort: Ljungskile

Inlägg av YamahaMarcus »

Jag vet att yamaha dt50r har ett för jävla trångt motor utrymme att greja på, luftburken är ju fan större än hela motorn..
Jag vet inte hur det ser ut i motorn på Rieju mrx men jag vet att ramen på yamaha dt50r och Rieju mrx är ungefär lika stor..

Här är en bild på hur mycket plats det finns att greja i på en Rieju drac ;)
Bild
Användarens profilbild
moliki
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 414
Blev medlem: 1 november 2011, 18:44
Ort: Luleå

Inlägg av moliki »

Rieju drack är lättskruvade som fan och går billigt och gå även bra urpluggat :D
Fortitude

Bild
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

kär själv mrx urpluggad, går bra tkr jag, bra med rum vid motorn jämfört med min kompis dt50.. hittar du en som du skulle kunna tänka dig att köpa så åk dit och kolla, provköra
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

moliki skrev:Rieju drack är lättskruvade som fan och går billigt och gå även bra urpluggat :D
Men har en del minus på sig med, den är i stort sett likadan som de tidiga -90talarna fast med vattenkylning. Känns omodern, klumpig att köra och ofta är dom dåligt skötta. Jag tycker även att dom är väldigt fula men det är väl sådant han får bestämma själv.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken
Inlägg: 1287
Blev medlem: 29 februari 2012, 21:20
Ort: Ljungskile

Inlägg av YamahaMarcus »

k-skåpet skrev:
moliki skrev:Rieju drack är lättskruvade som fan och går billigt och gå även bra urpluggat :D
Men har en del minus på sig med, den är i stort sett likadan som de tidiga -90talarna fast med vattenkylning. Känns omodern, klumpig att köra och ofta är dom dåligt skötta. Jag tycker även att dom är väldigt fula men det är väl sådant han får bestämma själv.
Hej :) Vad menar du med klumpig att köra? Dom är ganska lätta och går att svänga mer än en dt50 och vikten är nog till och med lättare + dt50 har mycket bredare kylvingar så klumpig vet jag inte? Men kan hålla med om att dom är ganska gamla och fula har man egna åsikter om man tycker! :) Var bara tvungen att kommentera det du skrev för min egen åsikt!
Användarens profilbild
Karlsson_98
Avstängd
Inlägg: 641
Blev medlem: 17 oktober 2012, 19:34
Ort: Årjäng

Inlägg av Karlsson_98 »

Tänkte slänga upp några bilder på min dt, jävligt trångt vid motorn :lol:
Här håller ja på att byta munstycke men först så är man tvungen att skruva loss tanken.. :evil:
Bild

Motorutrymmet på en 07:a..
Bild
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

säger bara en sak.... Derbi
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 31 oktober 2011, 19:25

Inlägg av DerbiKoffe »

håller med gilerahjärnan, Derbi är ett bättre val en ligt mig. går sjukt bra med bara ett mk effektrör! och är enligt mig bra mycket skönare att köra än både dt och Rieju.
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

xDT50Rx skrev:Tänkte slänga upp några bilder på min dt, jävligt trångt vid motorn :lol:
Här håller ja på att byta munstycke men först så är man tvungen att skruva loss tanken.. :evil:
Bild

Motorutrymmet på en 07:a..
Bild


hahahahahahahahahahahahhaha, bytte munstycke på 30 sek på min dt bara att vrida förgasaren sen skruva av koppen? haha vf tar du av tanken och allt XD


Rieju har fetaste kärringsadeln och ser oftast allmänt skabbiga ut men dem nya Rieju är rätt feta, annars vf inte beta rr? riktigt roliga är dem att köra och finns gott om plats för allt
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

YamahaMarcus skrev:
k-skåpet skrev:
moliki skrev:Rieju drack är lättskruvade som fan och går billigt och gå även bra urpluggat :D
Men har en del minus på sig med, den är i stort sett likadan som de tidiga -90talarna fast med vattenkylning. Känns omodern, klumpig att köra och ofta är dom dåligt skötta. Jag tycker även att dom är väldigt fula men det är väl sådant han får bestämma själv.
Hej :) Vad menar du med klumpig att köra? Dom är ganska lätta och går att svänga mer än en dt50 och vikten är nog till och med lättare + dt50 har mycket bredare kylvingar så klumpig vet jag inte? Men kan hålla med om att dom är ganska gamla och fula har man egna åsikter om man tycker! :) Var bara tvungen att kommentera det du skrev för min egen åsikt!
Aldrig kört en DT men tycker dom känns klumpiga jämfört med Derbi och Betor, speciellt Betan, den hade jag föreslagit då den är mycket roligare att köra än de andra enligt mig.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Karlsson_98
Avstängd
Inlägg: 641
Blev medlem: 17 oktober 2012, 19:34
Ort: Årjäng

Inlägg av Karlsson_98 »

david96 skrev:
xDT50Rx skrev:Tänkte slänga upp några bilder på min dt, jävligt trångt vid motorn :lol:
Här håller ja på att byta munstycke men först så är man tvungen att skruva loss tanken.. :evil:
Bild

Motorutrymmet på en 07:a..
Bild


hahahahahahahahahahahahhaha, bytte munstycke på 30 sek på min dt bara att vrida förgasaren sen skruva av koppen? haha vf tar du av tanken och allt XD


Rieju har fetaste kärringsadeln och ser oftast allmänt skabbiga ut men dem nya Rieju är rätt feta, annars vf inte beta rr? riktigt roliga är dem att köra och finns gott om plats för allt
Hur f*n lyckades du med det???
Årsmodell?
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken
Inlägg: 1287
Blev medlem: 29 februari 2012, 21:20
Ort: Ljungskile

Inlägg av YamahaMarcus »

När vi skulle byta munstycke på dt50 så gick de fan inte o vrida förgasaren så man kunde skruva upp alla skruvar på flottörskålen? Vi lyfte av tanken och en massa annan skit, besvärligt var också en 07a dock.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

04 och en 08, funkat på båda ^^
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Instämmer med david96, det går att byta munstycke på DT någorlunda lätt utan att demontera tank etc.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
1337_Anton
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 9 december 2010, 10:48
Ort: Hpda

Inlägg av 1337_Anton »

YamahaMarcus: Det stämmer det är tight som satan i dt50 :/
moliki: Drac är inte min grej riktigt :)
NOName?:Ungefär så jag tänkt, får se om jag har en i stan som säljer sin :)
k-skåpet: Många minus ja, måste kapa i kåpor för att få den snygg, känns gammal, alla är dåligt servade, alla är slitna? och alla kör runt med TK, vilket är jävligt störande :)
xDT50Rx: Polaren fick göra samma sak för att bara byta stift :/
gilerahjärnan: Njaaa, de man sett och hört är att dem rasslar som satan, sen tar man sig inte i skog så bra med sm däck, men snygga är dem :)
DerbiKoffe: som jag sa till ovanstående;)
david96: Beta skulle vara ett alternativ men dem är väldigt svåra och hitta i norbotten :/


Hur är vikten på dt50 och mrx?
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 31 oktober 2011, 19:25

Inlägg av DerbiKoffe »

1337_Anton skrev:YamahaMarcus: Det stämmer det är tight som satan i dt50 :/
moliki: Drac är inte min grej riktigt :)
NOName?:Ungefär så jag tänkt, får se om jag har en i stan som säljer sin :)
k-skåpet: Många minus ja, måste kapa i kåpor för att få den snygg, känns gammal, alla är dåligt servade, alla är slitna? och alla kör runt med TK, vilket är jävligt störande :)
xDT50Rx: Polaren fick göra samma sak för att bara byta stift :/
gilerahjärnan: Njaaa, de man sett och hört är att dem rasslar som satan, sen tar man sig inte i skog så bra med sm däck, men snygga är dem :)
DerbiKoffe: som jag sa till ovanstående;)
david96: Beta skulle vara ett alternativ men dem är väldigt svåra och hitta i norbotten :/


Hur är vikten på dt50 och mrx?
för det första så rasslar dom inget alls, alla mina kompisar plus jag själv har Derbi och ingen rasslar. och för det andra så finns det massor med Derbi som har crossdäck...
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
Användarens profilbild
1337_Anton
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 9 december 2010, 10:48
Ort: Hpda

Inlägg av 1337_Anton »

Är inte för Derbi så mycket när man hört massa skit, gillar inte Derbi med crossdäck det passar inte ;)
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

Jag har en Derbi o den funkar bra. Men det finns nog ingen moppe som inte krånglar.
Men men de är ju så att det är du som bestämmer och vi tipsar :wink:
Användarens profilbild
1337_Anton
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 9 december 2010, 10:48
Ort: Hpda

Inlägg av 1337_Anton »

TSR`BakarN skrev:Jag har en Derbi o den funkar bra. Men det finns nog ingen moppe som inte krånglar.
Men men de är ju så att det är du som bestämmer och vi tipsar :wink:
Joodå det har du rätt i, vissa kan få dåliga exemplar, jag är nöjd över era tips också! :)
Användarens profilbild
1337_Anton
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 9 december 2010, 10:48
Ort: Hpda

Inlägg av 1337_Anton »

Kanske fel ställe och fråga på men, Har någon i Norrbotten en MRX att sälja? :)
Användarens profilbild
1337_Anton
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 9 december 2010, 10:48
Ort: Hpda

Inlägg av 1337_Anton »

HJÄLP!
Har en Mrx på G med 21mm förgasare, metrakit och 70cc airsal racing.
Frågan är går det med upluggat original rör pga "buller"?
Sedan undrar jag, Går det med separat oljeblandning?

Snabba svar uppskattas igen ;)
Användarens profilbild
Törnan
Kinaraket
Inlägg: 900
Blev medlem: 8 mars 2013, 21:19
Ort: Värmdö

Inlägg av Törnan »

1337_Anton skrev:HJÄLP!
Har en Mrx på G med 21mm förgasare, metrakit och 70cc airsal racing.
Frågan är går det med upluggat original rör pga "buller"?
Sedan undrar jag, Går det med separat oljeblandning?

Snabba svar uppskattas igen ;)
Du får ju blanda i tanken för annars kommer den skära om du ska köra med oljepumpen. vad menar du med Frågan är går det med upluggat original rör pga "buller"?
Always Törnan ;)

Avslutade projekt :)
Andra Dt50x:en ;)
740-traktorn ;)

Bild
Användarens profilbild
1337_Anton
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 9 december 2010, 10:48
Ort: Hpda

Inlägg av 1337_Anton »

Törnan skrev:
1337_Anton skrev:HJÄLP!
Har en Mrx på G med 21mm förgasare, metrakit och 70cc airsal racing.
Frågan är går det med upluggat original rör pga "buller"?
Sedan undrar jag, Går det med separat oljeblandning?

Snabba svar uppskattas igen ;)
Du får ju blanda i tanken för annars kommer den skära om du ska köra med oljepumpen. vad menar du med Frågan är går det med upluggat original rör pga "buller"?
Jahaa, det går väll med original oljetank sen lägger man i typ 0,5DL varje gång man tankar?

Tänkte om man får upp effekten ändå eller om den blir varm, den borde väll bara bli överhettad om den är pluggad?
Användarens profilbild
Törnan
Kinaraket
Inlägg: 900
Blev medlem: 8 mars 2013, 21:19
Ort: Värmdö

Inlägg av Törnan »

1337_Anton skrev:
Törnan skrev:
1337_Anton skrev:HJÄLP!
Har en Mrx på G med 21mm förgasare, metrakit och 70cc airsal racing.
Frågan är går det med upluggat original rör pga "buller"?
Sedan undrar jag, Går det med separat oljeblandning?

Snabba svar uppskattas igen ;)
Du får ju blanda i tanken för annars kommer den skära om du ska köra med oljepumpen. vad menar du med Frågan är går det med upluggat original rör pga "buller"?
Jahaa, det går väll med original oljetank sen lägger man i typ 0,5DL varje gång man tankar?

Tänkte om man får upp effekten ändå eller om den blir varm, den borde väll bara bli överhettad om den är pluggad?
Ja det funkar bara du inte kör med oljepumpen så :)

Tycker du ska köra med ett effektrör ist för originalrör :)
Always Törnan ;)

Avslutade projekt :)
Andra Dt50x:en ;)
740-traktorn ;)

Bild
Användarens profilbild
1337_Anton
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 9 december 2010, 10:48
Ort: Hpda

Inlägg av 1337_Anton »

Törnan skrev:
1337_Anton skrev:
Törnan skrev: Du får ju blanda i tanken för annars kommer den skära om du ska köra med oljepumpen. vad menar du med Frågan är går det med upluggat original rör pga "buller"?
Jahaa, det går väll med original oljetank sen lägger man i typ 0,5DL varje gång man tankar?

Tänkte om man får upp effekten ändå eller om den blir varm, den borde väll bara bli överhettad om den är pluggad?
Ja det funkar bara du inte kör med oljepumpen så :)

Tycker du ska köra med ett effektrör ist för originalrör :)
Varför funkar det inte med oljepumpen? Njaa låter för mycket dem är så jävla på traktorer och moppar här :/
Användarens profilbild
Törnan
Kinaraket
Inlägg: 900
Blev medlem: 8 mars 2013, 21:19
Ort: Värmdö

Inlägg av Törnan »

1337_Anton skrev:
Törnan skrev:
1337_Anton skrev: Jahaa, det går väll med original oljetank sen lägger man i typ 0,5DL varje gång man tankar?

Tänkte om man får upp effekten ändå eller om den blir varm, den borde väll bara bli överhettad om den är pluggad?
Ja det funkar bara du inte kör med oljepumpen så :)

Tycker du ska köra med ett effektrör ist för originalrör :)
Varför funkar det inte med oljepiumpen? Njaa låter för mycket dem är så jävla på traktorer och moppar här :/
för om du ska köra med 70 cylinder och 21mm fögg så kommer den skära för den får för lite olja.

Ska du köra med pluggat originalrör så får du byta tillbaks till orgcyllen och org förgasaren för annars kommer det inte gå
Always Törnan ;)

Avslutade projekt :)
Andra Dt50x:en ;)
740-traktorn ;)

Bild
Skriv svar