måste bara fråga, kommer du köra mycket i skogen och så? då tror jag inte att det är så roligt att köra orginal1337_Anton skrev:Tjenare! Söker nån "crossmoppe" kring 10k.
Vill ha crossdäck iaf!
Inte för törstig original/urpluggad!
Lättskruvad får den helst också vara då jag aldrig kan hålla fingrarna i styr
Jag är inne på MRX, Inte den gamla med kamelkåporna utan modellen nyare.
Yamaha är väll också på min sida men vet inte vilken som är bättre?
Jag vill hoppa över Derbi iaf!
Så lite info angående:
Förbrukning:
Fördelar/Nackdelar:
Vad ska man kolla extra på vid köp?
Vad hade du valt? varför?
MVH Anton
Joo du har rätt i att det är tight i yamaha, i Rieju har jag faktiskt inte sett på nära håll, senast på sommaren 1 gång haha:)xDT50Rx skrev:Yamaha är svårskruvade som fantror att riejun har lite mer utrymme att skruva på
Båda är bensinsnåla både orginal och de drar inte så fruktansvärt mkt urpluggade heller
Det är inte så jättestor skillnad på de mopparna, båda är sköna att köra i skogen och på vägen med. Yamahan är bättre i skogen enligt mej.
Det du ska kolla efter: Slitdelar , lyssna efter missljud ifrån motor samt växellådan. Kolla så att däcken inte är för slitna, kolla så att all el funkar osv..
Ifall du bestämmer dej för att köpa dej en yamaha dt50r 2003-2004 så kolla så att hastighetsmätarn funkar! (vanligt fel)
Jag har ju redan en dt50r så jag hade nog valt en dt50r
Tycker att det är så ''vanligt'' med Rieju så jag köpte en dt50r, riktigt nöjd med den än sålänge![]()
PM:a mej om du har några mer frågor om yamaha
Men har en del minus på sig med, den är i stort sett likadan som de tidiga -90talarna fast med vattenkylning. Känns omodern, klumpig att köra och ofta är dom dåligt skötta. Jag tycker även att dom är väldigt fula men det är väl sådant han får bestämma själv.moliki skrev:Rieju drack är lättskruvade som fan och går billigt och gå även bra urpluggat
Hej :) Vad menar du med klumpig att köra? Dom är ganska lätta och går att svänga mer än en dt50 och vikten är nog till och med lättare + dt50 har mycket bredare kylvingar så klumpig vet jag inte? Men kan hålla med om att dom är ganska gamla och fula har man egna åsikter om man tycker! :) Var bara tvungen att kommentera det du skrev för min egen åsikt!k-skåpet skrev:Men har en del minus på sig med, den är i stort sett likadan som de tidiga -90talarna fast med vattenkylning. Känns omodern, klumpig att köra och ofta är dom dåligt skötta. Jag tycker även att dom är väldigt fula men det är väl sådant han får bestämma själv.moliki skrev:Rieju drack är lättskruvade som fan och går billigt och gå även bra urpluggat :D
xDT50Rx skrev:Tänkte slänga upp några bilder på min dt, jävligt trångt vid motorn
Här håller ja på att byta munstycke men först så är man tvungen att skruva loss tanken..
Motorutrymmet på en 07:a..
Aldrig kört en DT men tycker dom känns klumpiga jämfört med Derbi och Betor, speciellt Betan, den hade jag föreslagit då den är mycket roligare att köra än de andra enligt mig.YamahaMarcus skrev:Hejk-skåpet skrev:Men har en del minus på sig med, den är i stort sett likadan som de tidiga -90talarna fast med vattenkylning. Känns omodern, klumpig att köra och ofta är dom dåligt skötta. Jag tycker även att dom är väldigt fula men det är väl sådant han får bestämma själv.moliki skrev:Rieju drack är lättskruvade som fan och går billigt och gå även bra urpluggatVad menar du med klumpig att köra? Dom är ganska lätta och går att svänga mer än en dt50 och vikten är nog till och med lättare + dt50 har mycket bredare kylvingar så klumpig vet jag inte? Men kan hålla med om att dom är ganska gamla och fula har man egna åsikter om man tycker!
Var bara tvungen att kommentera det du skrev för min egen åsikt!
Hur f*n lyckades du med det???david96 skrev:xDT50Rx skrev:Tänkte slänga upp några bilder på min dt, jävligt trångt vid motorn
Här håller ja på att byta munstycke men först så är man tvungen att skruva loss tanken..
Motorutrymmet på en 07:a..
hahahahahahahahahahahahhaha, bytte munstycke på 30 sek på min dt bara att vrida förgasaren sen skruva av koppen? haha vf tar du av tanken och allt XD
Rieju har fetaste kärringsadeln och ser oftast allmänt skabbiga ut men dem nya Rieju är rätt feta, annars vf inte beta rr? riktigt roliga är dem att köra och finns gott om plats för allt
för det första så rasslar dom inget alls, alla mina kompisar plus jag själv har Derbi och ingen rasslar. och för det andra så finns det massor med Derbi som har crossdäck...1337_Anton skrev:YamahaMarcus: Det stämmer det är tight som satan i dt50 :/
moliki: Drac är inte min grej riktigt
NOName?:Ungefär så jag tänkt, får se om jag har en i stan som säljer sin
k-skåpet: Många minus ja, måste kapa i kåpor för att få den snygg, känns gammal, alla är dåligt servade, alla är slitna? och alla kör runt med TK, vilket är jävligt störande
xDT50Rx: Polaren fick göra samma sak för att bara byta stift :/
gilerahjärnan: Njaaa, de man sett och hört är att dem rasslar som satan, sen tar man sig inte i skog så bra med sm däck, men snygga är dem
DerbiKoffe: som jag sa till ovanstående;)
david96: Beta skulle vara ett alternativ men dem är väldigt svåra och hitta i norbotten :/
Hur är vikten på dt50 och mrx?
Du får ju blanda i tanken för annars kommer den skära om du ska köra med oljepumpen. vad menar du med Frågan är går det med upluggat original rör pga "buller"?1337_Anton skrev:HJÄLP!
Har en Mrx på G med 21mm förgasare, metrakit och 70cc airsal racing.
Frågan är går det med upluggat original rör pga "buller"?
Sedan undrar jag, Går det med separat oljeblandning?
Snabba svar uppskattas igen
Jahaa, det går väll med original oljetank sen lägger man i typ 0,5DL varje gång man tankar?Törnan skrev:Du får ju blanda i tanken för annars kommer den skära om du ska köra med oljepumpen. vad menar du med Frågan är går det med upluggat original rör pga "buller"?1337_Anton skrev:HJÄLP!
Har en Mrx på G med 21mm förgasare, metrakit och 70cc airsal racing.
Frågan är går det med upluggat original rör pga "buller"?
Sedan undrar jag, Går det med separat oljeblandning?
Snabba svar uppskattas igen
Ja det funkar bara du inte kör med oljepumpen så1337_Anton skrev:Jahaa, det går väll med original oljetank sen lägger man i typ 0,5DL varje gång man tankar?Törnan skrev:Du får ju blanda i tanken för annars kommer den skära om du ska köra med oljepumpen. vad menar du med Frågan är går det med upluggat original rör pga "buller"?1337_Anton skrev:HJÄLP!
Har en Mrx på G med 21mm förgasare, metrakit och 70cc airsal racing.
Frågan är går det med upluggat original rör pga "buller"?
Sedan undrar jag, Går det med separat oljeblandning?
Snabba svar uppskattas igen
Tänkte om man får upp effekten ändå eller om den blir varm, den borde väll bara bli överhettad om den är pluggad?
Varför funkar det inte med oljepumpen? Njaa låter för mycket dem är så jävla på traktorer och moppar här :/Törnan skrev:Ja det funkar bara du inte kör med oljepumpen så1337_Anton skrev:Jahaa, det går väll med original oljetank sen lägger man i typ 0,5DL varje gång man tankar?Törnan skrev: Du får ju blanda i tanken för annars kommer den skära om du ska köra med oljepumpen. vad menar du med Frågan är går det med upluggat original rör pga "buller"?
Tänkte om man får upp effekten ändå eller om den blir varm, den borde väll bara bli överhettad om den är pluggad?
Tycker du ska köra med ett effektrör ist för originalrör
för om du ska köra med 70 cylinder och 21mm fögg så kommer den skära för den får för lite olja.1337_Anton skrev:Varför funkar det inte med oljepiumpen? Njaa låter för mycket dem är så jävla på traktorer och moppar här :/Törnan skrev:Ja det funkar bara du inte kör med oljepumpen så1337_Anton skrev: Jahaa, det går väll med original oljetank sen lägger man i typ 0,5DL varje gång man tankar?
Tänkte om man får upp effekten ändå eller om den blir varm, den borde väll bara bli överhettad om den är pluggad?
Tycker du ska köra med ett effektrör ist för originalrör