Det där stämmer in på min Senda xtreme 05, hur hittar man och åtgärdar felet?saile96 skrev:motorn rusar upp utan att man rör gasen eller har oregelbunden tomgång. det gör det för att bränsle/luftblandningen blir fel och motorn kommer rusa för den är på gräsen att dö av för klen blandning. motorn mår int bra av det och den kan nypa/ skära om man inte åtgärdar problemet
mytarn1337 skrev:Det där stämmer in på min Senda xtreme 05, hur hittar man och åtgärdar felet?saile96 skrev:motorn rusar upp utan att man rör gasen eller har oregelbunden tomgång. det gör det för att bränsle/luftblandningen blir fel och motorn kommer rusa för den är på gräsen att dö av för klen blandning. motorn mår int bra av det och den kan nypa/ skära om man inte åtgärdar problemet
Nej, om du inte rörde förgasare insug när du gjorde detta.mytarn1337 skrev:Kan det vara så att jag inte har satt dit röret ordentligt vid cylindern?
kolla slangarna på förgasaren, min 04 drog tjuvluft för att det var en spricka i en slangmytarn1337 skrev:okej, jo jag har ju tvättat motorn och då även förgasarn, dock har jag inte tagt bort den utan bara tvättat utanpå men hur ska jag då veta vad jag kommit åt förnågot? (tjuvluften har kommit efter den tvätten så det måste ju ha med det o göra)
Japp det är detAndreWidestedt skrev:har för mig att det är vanligt på sendor att insuget spricker!mytarn1337 skrev:Kan det vara så att jag inte har satt dit röret ordentligt vid cylindern?
Så kolla insuget (gummit mellan förgasaren och motorblocket) efter sprickor!