Min DT 50mx läcker olja från tryckstången som går in till kopplingen jag har satt på ny packbox bytt tryckstången men så fort jag startar den så trycker den ut olja där vad kan detta bero på?
Förlåt att jag inte skrev årsmodellen det är en 91:a jag har i den oljemängd som skall vara i. Får väl riva kopplingen och kolla om det är nått fel på den sidan aldrig vart med om detta bara innan. Borde ju gå att lösa tycker jag
tacopaj skrev:Får jag låna tråden lite? på min dt så verkar det också vara nåt fel på tryckstången, ska den fjädra tillbaka om man trycker in den?
Ja den skall fjädra ut igen när du trycker in stången så pressas lamellerna ut när du släpper så åker tryckstången ut och lamellerna åker ihop igen lite lätt förklarat
tacopaj skrev:Får jag låna tråden lite? på min dt så verkar det också vara nåt fel på tryckstången, ska den fjädra tillbaka om man trycker in den?
Ja den skall fjädra ut igen när du trycker in stången så pressas lamellerna ut när du släpper så åker tryckstången ut och lamellerna åker ihop igen lite lätt förklarat
okey tack för svaret, men är det nåt fel där vid lamellerna då?
okey tack för svaret, men är det nåt fel där vid lamellerna då?
Vet inte man har den stått länge och vart nån dålig olja i är det inte omöjligt att det klibbat fast ganska enkelt å kolla