Hejsan! Har en Tgb r50x (bullet rs) som jag ska beställa nudebar till. Alltså många hemsidor säger 22,2mm styrstam, menar dom styret eller själva anslutningen på styrstammen? Har hittat en styrstam från en annan sida med 25,4 mm. Passar båda då eller ?! Fattar definitivt ingenting om storlekarna. Har ni någon guide om storlekarna eller något? Tack på förhand.
Men jag menar, alltså när man ska sätta på styrstammen på moppen. Jag vet inte om jag ska köpa en str8 eller en downhill och vill då veta storleken på själva fästet på "gafflarna".
k-skåpet skrev:22,2 är anslutningen till helt vanliga styren, 25,4 är fatbar, finns även tjockare fatbar. Ska du ha ett vanligt nudebar, köp en med 22,2mm.
När dom skriver 22,2mm så menar dom förmodligen för anslutnings-diametern för styret.
Tror att så gott som alla gaffelstammar är 25,4mm på scooter?
Jag gissar på att båda styrstammarna passar.
Btw, Fatbar är 28,6mm och standard 22,2mm. Inget annat.
Låt bli att göra dubbel/trippelpost (skriva flera svar i rad). Nästa gång du gör det så blir det varning.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan