Förgasaren vill inte sitta fast!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
MreliasN
Svårstartad skrothög

Förgasaren vill inte sitta fast!

Inlägg av MreliasN »

Tja!
Har haft lite problem med förgasaren/insuget på min aerox.
Har en dellorto 21mm black edition, och till de detta insug: http://www.twostroke.se/product.asp?product=7552

Men nu till problemet, förgasaren vill inte sitta riktigt riktigt bra, i somras när jag åkte så kunde den ibland ramla av ifrån insuget om man körde i något större gupp/grop. Jag har dragit åt slangklämman ordentligt men ändå blir de inte bättre.

Finns de någon lösning på det här?

Tack på förhand!
Fordon:
Yamaha aerox -02
Yamaha yz250f -09
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Får du in den ända in och drar åt slangklämman så ska den ju sitta fast...
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

Du har inte stoppat in den långt nog, annars får du väl tejpa skiten?
Helt Räser
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

har också haft problem med det där insuget.. det bara glider ur efter ett tag som du säger men jag hittade ingen vettig lösning på problemet så jag köpte ett annat..
Senast redigerad av Demuz den 13 mars 2013, 20:31, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

AndreWidestedt skrev:Du har inte stoppat in den långt nog, annars får du väl tejpa skiten?
Sånt man gör på rötna Boutians och solblekta Dracar. ;) Tryck som fan när du sätter in förgasaren så du verkligen känner att den går fullt in, sen drar du åt slangklämman riktigt hårt, fungerar det inte då har du ju lyckats lura friktionskraften....
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Törnan
Kinaraket

Inlägg av Törnan »

strajps går ju också ;) men torka rent så det blir torrt mellan förgasaren och insuget för det kan ju vara så att den gilder av för att det är nått vått emmellan och sen tryck in den och spänn med slangklämman :)
Always Törnan ;)

Avslutade projekt :)
Andra Dt50x:en ;)
740-traktorn ;)

Bild
Användarens profilbild
Xpressen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Xpressen »

Kanske måste ha ett annat insug? :)
Användarens profilbild
Perra.S
Svårstartad skrothög

Inlägg av Perra.S »

Gör rent inuti insuget och utanpå förgasaren med t.ex bromsrengöring för är det kladdigt av 2-t olja och annat skit så kan det hända att förgasaren glider ur.
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

Hade också problem med den förgasaren + insuget förut.. Värmde upp insidan med en tändare (när det inte var monterat givetvis) och tryckte på den sedan, hårt.. Annars funkar värmepistol, men ta det försiktigt :)
Användarens profilbild
vicke1112
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av vicke1112 »

ibland är det att insuget är för fint där förgasarhalsen är i insuget. då kan du ta en fin smärjelduk (sandpapper) och dra några varv runt. MEN! BARA just så långt som förgasarhalsen är. man vill inte störaa flödet.
lärling på Agria Trädgårdsmaskiner i Kållered

fordon jag haft: piaggio ciao -87 bondtrimmad. piaggio nrg mc2 extreme -03 portad cylinder + effektrör. yamaha aerox -02 helrenoverad, stylad, stage6 70cc, mm. nuvarande fordon: gilera runner sp50 -03 portad och ombyggt rör. baotian cityrider -08 72cc, mm. aprilia SR50 ditech -01 portad. saab 900 -96
MreliasN
Svårstartad skrothög

Inlägg av MreliasN »

Tack för alla svaren!
Har försökt trycka på den ordentligt, men jag ska försöka trycka ännu mer och torka rent ifrån olja/bensin :)!
Fordon:
Yamaha aerox -02
Yamaha yz250f -09
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3

Inlägg av TSR`BakarN »

Lånar denna tråd om det går bra? (tycker det är onödigt o starta en tråd om detta)

Jag vill få av min choke på min förgasare då den vill fastna i chokeläget hela tiden. har beställt hem en ny choke o den kommer hem snart. o då ska jag montera den, men innan vill jag få av den men han sitter fan i mej fast. har försökt med mejsel ( som man inte får..) men hade inte en tång i dåläget. men vafan ska jag gör så att den släpper??

Tacksam för svar!
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Den typen av insug kan fungera dåligt ibland, dels beroende på insuget och dels beroende på förgasaren - när man drar åt klämman kan det snarare bli fråga om att klämma ut förgasaren än att klämma fast den.

Är man inte så kräsen med hur det ser ut är det ju rätt enkelt att sätta dit nått som spänner fast förgasaren framåt mot insuget, ett buntband eller två brukar vara fullt tillräckligt. Och tänka på att dra åt slangklämman ganska måttligt, det behövs bara litegrann tryck så det är tätt när nått annat håller förgasaren inpressad i insuget.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Skriv svar