Orkar inte över 50 på 3:an till 6:an.

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
KeeZZee
Elmoped

Orkar inte över 50 på 3:an till 6:an.

Inlägg av KeeZZee »

Tjenna!
Det är så att min förra cylinder skar så ja köpte en ny från twostroke, den kronglade lite tex. den dog efter några meter men den varvade gött.
Nog om det! Idag så flytta ja upp nålen i förgasarn och bytte munstycke(102) från 95. Och nu så varvar den någorlunda på 1:an och 2:an(på 2an kom jag upp till 49km/h) men på 3:an och uppåt så liksom orkade den inte och varvade dåligt, max hastigheten var ca 48km/h.
Någon som har en aning om vad jag kan göra? :(

Derbi Senda DRD Racing -05
Trim:
-Hebo underliggande.
-http://twostroke.se/product.asp?product=7819
-"Trim" membran.
-17,5 mm förgasare, kopia på dellortos förgasare.

Tacksam för svar! :)
To make the imossible, possible you have to live your life at 100%
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Gör rent luftfilter o förgasare. Kolla skicket och färgen på stiftet.

Blev det bättre av att byta upp munstycke, så byt upp några storlekar till då och kolla om det blir bättre.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
KeeZZee
Elmoped

Inlägg av KeeZZee »

De va lite korkat av oss att inte testa den efter att höja nålen utan vi höjde nål och munstycke samtidigt :P men aja får fortsätta när vädret blir bättre!
Tack för det snabba svaret!
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

KeeZZee skrev:De va lite korkat av oss att inte testa den efter att höja nålen utan vi höjde nål och munstycke samtidigt :P men aja får fortsätta när vädret blir bättre!
Tack för det snabba svaret!
Lätt att va efterklok ;)
Men om ni fick den att gå bättre så har ni ju gått åt rätt håll, så då är det ju bara att ösa på med mer soppa :)
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
åj
Elmoped

Inlägg av åj »

ny org cylinder då antar jag? tänk på att du inte ska gasa fullgas med ny cylinder också.. den ska köras in innan du kan varva på för fullt. för antar väl att du inte vill köpa ny cylinder igen? :wink: tycker väl 102munstycke och 17,5mm förgasare är lite stort men de skiljer ju ifrån moppe till moppe så klart, prova skruva luftskruven 2,5 varv ut också (från så långt in den går) o så också så den får jämt me luft o bensin.
haha såg nu att du kom upp i 49på 2an men den toppar ca 48? :D
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

åj skrev:ny org cylinder då antar jag? tänk på att du inte ska gasa fullgas med ny cylinder också.. den ska köras in innan du kan varva på för fullt. för antar väl att du inte vill köpa ny cylinder igen? :wink: tycker väl 102munstycke och 17,5mm förgasare är lite stort men de skiljer ju ifrån moppe till moppe så klart, prova skruva luftskruven 2,5 varv ut också (från så långt in den går) o så också så den får jämt me luft o bensin.
haha såg nu att du kom upp i 49på 2an men den toppar ca 48? :D
Man behöver inte köra in en cylinder på det sättet.

Ts: Testa andra munstycken.
KeeZZee
Elmoped

Inlägg av KeeZZee »

Cylinderns maxeffekt låg på lägre varv men gav mer på toppen!
Tack för alla svar, ska ta ett mindre munstycke!

En annan fråga bara lite snabbt, passar en showa usd upside down gaffel från en Rieju till min Derbi Senda drd racing?
Skriv svar