Bra tråd! Vet inte hur man lägger upp bilder men min farbrors kompis har byggt turbo på sin lynx boondocker 800 2013.. 240hk med racesoppa och 210 med vanlig Om någon förklarar hur man lägger upp bilder så kan jag visa bild [/img]
2strokeNicke skrev:Bra tråd! Vet inte hur man lägger upp bilder men min farbrors kompis har byggt turbo på sin lynx boondocker 800 2013.. 240hk med racesoppa och 210 med vanlig Om någon förklarar hur man lägger upp bilder så kan jag visa bild [/img]
PalzaR skrev:Vilken är den bästa skotern man får för ca 35k?
jag hade kollat på polaris edge 600 eller skidoo mxz 600
inte jätte påläst på skotrar men dom två verkar vara schysta, har aldrig kört en edge men mxz har jag kört och den gick riktigt fint!
Notera att dessa är runt där jag bor, och av dessa tror jag nog att jag skulle ta Switchbacken. Rätt bra drag i de, men ingen av de andra är direkt slöa!
derbiofc skrev:
Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Köpte en billig Lynx enduro Millennium -00 i söndags
Lite att fixa på den och så, men den kommar vara enormt rolig nästa vinter! Älskar att köra skoter, men har bara provat pappa touring maskin lite :p har ju inte skoterkort, är bara 15
Men som sagt, nästa vinter
På sommarn - Derbi DRD Racing -07- SÅLD
På vintern - Lynx Enduro Millennium -00
LucasKarlsson skrev:Själv kör man en Yamaha nytro xtx, någon mer på forumet som kör yamaha?
Körde Phazer förra vintern, men nu har vi bytt upp oss till Polaris RMK 600 -13
Kanske kan slänga upp en bild eller två senare.
Nu till en annan fråga, tar skoterkortet nu i veckan, har skriftliga på torsdag och körning söndag. Är det någon som vet ungefär vad som kommer på skriftliga? Vilka frågor och vad ska man plugga mer på?
Körningen tror jag att jag har rätt bra koll på då han sa ungefär vad som skulle komma.
Tacksam för svar!
derbiofc skrev:
Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
LucasKarlsson skrev:Själv kör man en Yamaha nytro xtx, någon mer på forumet som kör yamaha?
Körde Phazer förra vintern, men nu har vi bytt upp oss till Polaris RMK 600 -13
Kanske kan slänga upp en bild eller två senare.
Nu till en annan fråga, tar skoterkortet nu i veckan, har skriftliga på torsdag och körning söndag. Är det någon som vet ungefär vad som kommer på skriftliga? Vilka frågor och vad ska man plugga mer på?
Körningen tror jag att jag har rätt bra koll på då han sa ungefär vad som skulle komma.
Tacksam för svar!
det är skitenkla frågor en ja kommer ihåg va vad du skulle göra när du kommer till en järnväg om du skulle åka över bara eller åka på sidan där det fanns en väg
Gjorde nu provet igår och hade 24/25 rätt, ändrade en fråga i slutet från rätt till fel svar annars hade jag haft 25/25 :/
Men det var verkligen jättelätt!
derbiofc skrev:
Fatzy skrev:Gjorde nu provet igår och hade 24/25 rätt, ändrade en fråga i slutet från rätt till fel svar annars hade jag haft 25/25 :/
grattis till kortet!
och skönt att höra att det var lätt, jag ska ta det nästa helg
Fatzy skrev:Gjorde nu provet igår och hade 24/25 rätt, ändrade en fråga i slutet från rätt till fel svar annars hade jag haft 25/25 :/
grattis till kortet!
och skönt att höra att det var lätt, jag ska ta det nästa helg
Har inte kortet än, har körningen på söndag
Lycka till med ditt kort.
derbiofc skrev:
Nu går tankarna om vilken skoter man ska köpa. Vi sålde våran pulka som vi hade och fick 14k för den, så jag kommer troligtvis inte att få så mycket mer än så till en skoter. Har dock hittat en IQ 440 med 600 motor för 27k. Om jag tjatar så kanske jag kan få den.
Då undrar jag hur mycket det skulle kosta att försäkra den, samt hur mycket bensin den drar? Eftersom att Törnan har en IQ så är det väl mest till dig jag vänder mig, eller någon annan om ni vet
derbiofc skrev:
Fatzy skrev:Nu går tankarna om vilken skoter man ska köpa. Vi sålde våran pulka som vi hade och fick 14k för den, så jag kommer troligtvis inte att få så mycket mer än så till en skoter. Har dock hittat en IQ 440 med 600 motor för 27k. Om jag tjatar så kanske jag kan få den.
Då undrar jag hur mycket det skulle kosta att försäkra den, samt hur mycket bensin den drar? Eftersom att Törnan har en IQ så är det väl mest till dig jag vänder mig, eller någon annan om ni vet
Det kostar lite olika beror på hos vilka du försäkrar hos, min kostar 2500-3000 i försäkring och 10k i självrisk Dom drar bensin som satan om du är en sån som vill gasa Men mellan 3-5 liter kan du räkna med körde upp 20 liter på 1 mil fast då gasade ja runt lite också
Tja, ska skaffa styrhöjare till min Lynx enduro -00, men jag vet inte vilken höjd jag ska köpa har nog inte råd med en ställbar, typ 500kr att lägga ut på'n. Så typ vilken höjd föredrar dom flesta? 4" tycker jag låter rimligt, men jag vet ju som sagt inte. Finns från 1.5 - 8" där jag kollar.
Om någon har en ställbar till salu köper jag den om jag får ett rimligt pris
På sommarn - Derbi DRD Racing -07- SÅLD
På vintern - Lynx Enduro Millennium -00