bra/dålig motor?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Benna97
Elmoped

bra/dålig motor?

Inlägg av Benna97 »

Tjena! jag undrar om man kan höra om en motor går bra eller dåligt? letar efter några tips ... tex sådant man borde lyssna efter och känna efter när man provkör den.
jag ska nämnligen byta min moppe mot en beta rr 07 och jag ville gärna veta om den går fint i motorn men jag är inte helt säker på om den är bra eller dålig :|

tacksam för svar
juckeyy
Avstängd

Inlägg av juckeyy »

Känns så kopplingen inte är kass. Leta efter missljud osv.
Kolla så den har bra komp. Kolla så den är bra bestyckad så att den inte bluddrar eller bööar :)
Benna97
Elmoped

Inlägg av Benna97 »

juckeyy skrev:Känns så kopplingen inte är kass. Leta efter missljud osv.
Kolla så den har bra komp. Kolla så den är bra bestyckad så att den inte bluddrar eller bööar :)
okej, komp? Han säger att den bläddrar på höga varv pga att han hade ett trasigt bensinfilter när han lämna in den på service,.. Då bytte de munstycke till högre sedan när han bytte filtret börja den blöddra men det är la bara att byta munstycke då eller?
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

ja beta rr är bra och motorn är en AM6'a så inget fel med den
, vet du om han har trimmat/gjort något med den?
för de är inte bensin filtret som gör så den blöddrar de är att de är för stort munstycke som gör så att den blöddrar på högavarv

fall den blöddrar är de inte farligt då den bara får för mycket bensin huvudsaken är att den inte bööar
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Benna97
Elmoped

Inlägg av Benna97 »

david96 skrev:ja beta rr är bra och motorn är en AM6'a så inget fel med den
, vet du om han har trimmat/gjort något med den?
för de är inte bensin filtret som gör så den blöddrar de är att de är för stort munstycke som gör så att den blöddrar på högavarv

fall den blöddrar är de inte farligt då den bara får för mycket bensin huvudsaken är att den inte bööar
aa okej , de. Ar dragen plugg i original röret inget annat...
Bööar? Kan du förklara vad det är eller vad det gör?
Btw vad för drev borde man ha på en beta rr för optimalt acc?:)
Skriv svar