Gänga om Cylindern/Avgasporten

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Emilhultgren
Elmoped

Gänga om Cylindern/Avgasporten

Inlägg av Emilhultgren »

Tjena, Jag köpte nyss en stunt aerox med 70cc o lite så.. jag tyckte den lät åt helvete mycket men ja.. jag brydde mej inte riktigt.. så fick jag polisen bakom mej men kom undan. tur som fan ;) Iallafall så när jag skulle fixa de i lördags så funka allt som de skulle tills en skruv hoppa av från cylinder (avgasporten) när jag skulle skruva på den vägrade den fästa. alltså är gängerna helt slut.. I båda hålen tyvärr. Är detta svårt att fixa? är det bara att gänga om eller vad behövs göras? Skulle uppskatta snabba svar då jag vill köra snart ;)

// MVH Emil
Användarens profilbild
vicke1112
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av vicke1112 »

gänga upp bara
lärling på Agria Trädgårdsmaskiner i Kållered

fordon jag haft: piaggio ciao -87 bondtrimmad. piaggio nrg mc2 extreme -03 portad cylinder + effektrör. yamaha aerox -02 helrenoverad, stylad, stage6 70cc, mm. nuvarande fordon: gilera runner sp50 -03 portad och ombyggt rör. baotian cityrider -08 72cc, mm. aprilia SR50 ditech -01 portad. saab 900 -96
Användarens profilbild
Emilhultgren
Elmoped

Inlägg av Emilhultgren »

vicke1112 skrev:gänga upp bara
Är de svårt? Vad behöver jag för verktyg? osv osv
Användarens profilbild
vicke1112
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av vicke1112 »

det är lite pilligt och man får ta det försiktigt. man får skruva in och sen backa en liten bit. skruva in och backa igen. och använd mkt smörjmedel. du behöver ett svängjärn och en gängtapp
lärling på Agria Trädgårdsmaskiner i Kållered

fordon jag haft: piaggio ciao -87 bondtrimmad. piaggio nrg mc2 extreme -03 portad cylinder + effektrör. yamaha aerox -02 helrenoverad, stylad, stage6 70cc, mm. nuvarande fordon: gilera runner sp50 -03 portad och ombyggt rör. baotian cityrider -08 72cc, mm. aprilia SR50 ditech -01 portad. saab 900 -96
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Använd insatsgänga så passar originalstorleken på skruv. Du slipper problem med att behöva borra upp skruvhålen i röret för att få igenom skruven eller att skruvskallen på den större skruven är större och kommer för tajt mot röret så den inte går dra runt...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sQHRB2ElZJ0[/youtube]
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
Peugeotmaster
Elmoped

Inlägg av Peugeotmaster »

Om du inte har stör plånbok kan du köpa likadan låda på biltema ;)
Peugeot håller!
Skriv svar