MunstyckeStigrareN^ skrev:Tjenare har nu tänkt mig att byta till 70cc, men jag är inte helt 100% på vad som ska bytas(förgasare,insug osv.) när man har 70cc.
Så vad bör bytas?
kjelle skrev:Är du utrustad med penis kommer du att göra det.moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Hade du tänkt dig en 70cc Sport setup?StigrareN^ skrev:Tjenare har nu tänkt mig att byta till 70cc, men jag är inte helt 100% på vad som ska bytas(förgasare,insug osv.) när man har 70cc.
Så vad bör bytas?
19mm på 70cc är väll för lågvarvig effekt?M4mmsen skrev:Hade du tänkt dig en 70cc Sport setup?StigrareN^ skrev:Tjenare har nu tänkt mig att byta till 70cc, men jag är inte helt 100% på vad som ska bytas(förgasare,insug osv.) när man har 70cc.
Så vad bör bytas?
Här är en sjukt skön högvarvig vardagssetup:
Malossi 70cc Sport
Dellorto 19mm
Yasuni Z
Malossi Multivar
Malossi Flyclutch
Och ställa in Förgasare koppling osv
Du kan byta ut mer för mer effekt
Jag har blivit lärd att ju större förgasare desto bättre effekt (beror också på resten av setupen) Ursäkta mig om jag hade fel dåSeenz skrev:19mm på 70cc är väll för lågvarvig effekt?M4mmsen skrev:Hade du tänkt dig en 70cc Sport setup?StigrareN^ skrev:Tjenare har nu tänkt mig att byta till 70cc, men jag är inte helt 100% på vad som ska bytas(förgasare,insug osv.) när man har 70cc.
Så vad bör bytas?
Här är en sjukt skön högvarvig vardagssetup:
Malossi 70cc Sport
Dellorto 19mm
Yasuni Z
Malossi Multivar
Malossi Flyclutch
Och ställa in Förgasare koppling osv
Du kan byta ut mer för mer effekt
Aa men det är de jag menar! Vilka delar ska jag ha för att få en bra kraft i moppen.david96 skrev:munstycke+ ställa in kopplingen, sen kan du alltid byt till dig mer delar så den går ännu bättre
Detta är bara min åsikt då MHR Replica är Uppersport/Midrace, Skulle jag föreslå en förstärkt Vev ocksåStigrareN^ skrev:Aa men det är de jag menar! Vilka delar ska jag ha för att få en bra kraft i moppen.david96 skrev:munstycke+ ställa in kopplingen, sen kan du alltid byt till dig mer delar så den går ännu bättre
Det jag vet ska bytas är: Insug,förgasare 21mm?, munstycke, membran, de mesta i variatorn.
Hade tänkt mig detta:
Malossi MHR Replica 70cc LC
Malossi Multivar variator
Stage6 21mm PWK Förgasare inkl. Stage6 insugset
Polini Luftfilter
3.5 v-vikter
S6 Drivrem
Giannelli Silencer
Blir det bra eller bör jag ändra eller lägga till ngt?
Rätta mig om jag har fel, men borde du inte ha ett lite vassare rör? Är inte helt 100% på skooter rör men ett ZX borde väl vara bra?StigrareN^ skrev:Aa men det är de jag menar! Vilka delar ska jag ha för att få en bra kraft i moppen.david96 skrev:munstycke+ ställa in kopplingen, sen kan du alltid byt till dig mer delar så den går ännu bättre
Det jag vet ska bytas är: Insug,förgasare 21mm?, munstycke, membran, de mesta i variatorn.
Hade tänkt mig detta:
Polini Luftfilter
3.5 v-vikter
S6 Drivrem
Giannelli Silencer
Ska jag köra på ZX handmadeXpressen skrev:Rätta mig om jag har fel, men borde du inte ha ett lite vassare rör? Är inte helt 100% på skooter rör men ett ZX borde väl vara bra?StigrareN^ skrev:Aa men det är de jag menar! Vilka delar ska jag ha för att få en bra kraft i moppen.david96 skrev:munstycke+ ställa in kopplingen, sen kan du alltid byt till dig mer delar så den går ännu bättre
Hade tänkt mig detta:
Polini Luftfilter
3.5 v-vikter
S6 Drivrem
Giannelli Silencer
nåt högvarvigt rör skulle sitta fint på din setup, inte de mest lågvarviga som finnsStigrareN^ skrev:Ska jag köra på ZX handmadeXpressen skrev:Rätta mig om jag har fel, men borde du inte ha ett lite vassare rör? Är inte helt 100% på skooter rör men ett ZX borde väl vara bra?StigrareN^ skrev: Aa men det är de jag menar! Vilka delar ska jag ha för att få en bra kraft i moppen.
Hade tänkt mig detta:
Polini Luftfilter
3.5 v-vikter
S6 Drivrem
Giannelli Silencer
Blir det bra eller bör jag ändra eller lägga till ngt??
Vad tror du den kmr toppa med den setupen och Mhr röretLaSlidur skrev:nåt högvarvigt rör skulle sitta fint på din setup, inte de mest lågvarviga som finnsStigrareN^ skrev:Ska jag köra på ZX handmadeXpressen skrev: Rätta mig om jag har fel, men borde du inte ha ett lite vassare rör? Är inte helt 100% på skooter rör men ett ZX borde väl vara bra??
![]()
Yasuni Z
Stage6 Pro
Malossi MHR röret
Dom skulle sitta fint på din setup
3 siffrigt skulle ja lätt troStigrareN^ skrev:Vad tror du den kmr toppa med den setupen och Mhr röretLaSlidur skrev:nåt högvarvigt rör skulle sitta fint på din setup, inte de mest lågvarviga som finnsStigrareN^ skrev: Ska jag köra på ZX handmade?
![]()
Yasuni Z
Stage6 Pro
Malossi MHR röret
Dom skulle sitta fint på din setup?
Vilket vev borde jag ha?illegalJocke skrev:inte de rätt bra att byta vev om man ska ha 70cc ?? ^^ själv skulle ja aldrig köpa än värre 70cc och köra på orginal lagren och orginal vev! lärde mig bara från min polare när han satte på 70 ! han körde inte alls länge tills veven lagrena gick som sen gjorde skada i hans nya cylinder när metal skit åkte upp! bara ett tips
Beror helt på cylinder (+ övrig setup) och körning. .illegalJocke skrev:inte de rätt bra att byta vev om man ska ha 70cc ?? ^^ själv skulle ja aldrig köpa än värre 70cc och köra på orginal lagren och orginal vev! lärde mig bara från min polare när han satte på 70 ! han körde inte alls länge tills veven lagrena gick som sen gjorde skada i hans nya cylinder när metal skit åkte upp! bara ett tips
Det här är setupen:DEA!! skrev:Beror helt på cylinder (+ övrig setup) och körning. .illegalJocke skrev:inte de rätt bra att byta vev om man ska ha 70cc ?? ^^ själv skulle ja aldrig köpa än värre 70cc och köra på orginal lagren och orginal vev! lärde mig bara från min polare när han satte på 70 ! han körde inte alls länge tills veven lagrena gick som sen gjorde skada i hans nya cylinder när metal skit åkte upp! bara ett tips
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan