Hej jag va nyss och hämta ut mitt nya zx-r rör till min gilera runner och jag undrar om någon vet vad det skall vara för vikter och kopplings fjädrar för kopplingsfjädrarna jag fick va (SOFT) dem är la för lätta och så fick jag 6,7 grams vikter och dem är la för tunga ? snälla ge mig svar kan jätte gärna betala personen för bra information !!!!
okej för jag fick blåa, då måste jag beställa nya då, vet du kanske någonstan man kan köpa i göteborg kan du länka någon sida man kan köpa gula fjädrar
iliass skrev:okej för jag fick blåa, då måste jag beställa nya då, vet du kanske någonstan man kan köpa i göteborg kan du länka någon sida man kan köpa gula fjädrar
Mitt tips är ju att du börjar med att testa grejerna du redan har, innan du springer och köper en massa nytt.
6,7g vikter borde funka bra på en Runner om du bara ska köra runt på gatan och inte rejsa. Tror det sitter 8g vikter original (gjorde på morsans 02a) men är inte säker, så prova grejerna först.
Vilka fjädrar du ska ha beror ju också på ändamålet. Jag tycker inte det verkar nödvändigt med stenhårda kopplingsfjädrar om du inte behöver den snabba starten. Det kommer bara att dra mer bränsle.
Av rubriken förstår jag att du är väldigt glad på att spendera pengar, men det finns betydligt bättre saker att lägga pengarna på än information.
iliass skrev:tack , men det jag vill få fram är ett bra axs o hyfsat toppfart för gillar o stegra och så
Sägs va rätt svårt på Runner, det är en jävligt tung moppe.
Men ja, ska du upp på bakhjulet ska du helt klart ha hårdare fjädrar, och då kanske gula passar bättre än blå. Vikterna vet jag inte om det gör så mycket för stunt, borde hänga med på kopplingsfjädrar och tryckfjädern.