Det jag tänkte också, hade en fundering på att den kanske "suger" mer mängd nu med 70 än med 50 så det måste vara mindre munstycke, men ville vara säkerRexxy skrev:Det kan absolut hända. Bara för att du trimmar mer betyder inte att den kommer dra mer bensin. Det kan hända att den förbränner bättre, och du får ut mer effekt av mindre mängd soppa.
Det är lite olika. Jag tycker du ska börja med att skaffa ett nytt tändstift så det inte är de som påverkar. Kör motorn lite snällt och kolla t-stiftsfärg så det syns att motorn inte går snålt, sen kan du ge på och testa.Ska köra in den lite till så jag vågar hålla fullt en sträcka snart och se vad stiftet har för färg också men om den blöddrar alldeles på slutet av registret så får den ju för mycket och ska ha ett mindre munstycke? Eller finns det andra faktorer som påverkar också?
Det där du skrev om flödar fortare i förgasaren, det var så jag tänkte det var.bensinskalle skrev:Större cylinder ger högre gashastighet i förgasaren och då kan det bli så att det flödar fortare genom munstycket gentemot en mindre cylinder.
Det är lite olika. Jag tycker du ska börja med att skaffa ett nytt tändstift så det inte är de som påverkar. Kör motorn lite snällt och kolla t-stiftsfärg så det syns att motorn inte går snålt, sen kan du ge på och testa.Ska köra in den lite till så jag vågar hålla fullt en sträcka snart och se vad stiftet har för färg också men om den blöddrar alldeles på slutet av registret så får den ju för mycket och ska ha ett mindre munstycke? Eller finns det andra faktorer som påverkar också?
När det är fett bestyckat brukar det oftast småhacka/ tveka på lägre varv innan effektbandet kommer, så har i alla fall jag upplevt det, om det inte är alldeles för fett. När det går snålt får man oftast stora hugg istället. Går det lite sålt märker man oftast inget, förutom på lite lägre effekt, förrän man överhettar motorn och den nyper, så det är där det är viktigt att hålla kolla på tändstiftet så det inte är ljust/ vitt.
Edit: tändningen är en sak som kan påverka, men om man inte kör någon jättevass cylinder och originaltändningen är i skick så ska den fungera helt okej.
Det här hackandet, är det bara vid kallstarten elr är den hela tiden?bensinskalle skrev:När det är fett bestyckat brukar det oftast småhacka/ tveka på lägre varv innan effektbandet kommer, så har i alla fall jag upplevt det, om det inte är alldeles för fett. När det går snålt får man oftast stora hugg istället. Går det lite sålt märker man oftast inget, förutom på lite lägre effekt, förrän man överhettar motorn och den nyper, så det är där det är viktigt att hålla kolla på tändstiftet så det inte är ljust/ vitt.
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Om den får för mycket är det hela tiden men om den får lagomt så kan den hacka på högvarv innan den blir varmSNODDAS15 skrev:Det här hackandet, är det bara vid kallstarten elr är den hela tiden?bensinskalle skrev:När det är fett bestyckat brukar det oftast småhacka/ tveka på lägre varv innan effektbandet kommer, så har i alla fall jag upplevt det, om det inte är alldeles för fett. När det går snålt får man oftast stora hugg istället. Går det lite sålt märker man oftast inget, förutom på lite lägre effekt, förrän man överhettar motorn och den nyper, så det är där det är viktigt att hålla kolla på tändstiftet så det inte är ljust/ vitt.