Skillnad på Generic Trigger SM och Generic Trigger X?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
laxost
Elmoped

Skillnad på Generic Trigger SM och Generic Trigger X?

Inlägg av laxost »

Hej!

Det är så att jag har en Generic Trigger X och funderar på att byta till SM fälg och däck. Så jag undrar om det är någon skillnad på svingen, framgaffeln osv som skulle göra att han hade blivit tvungen att byta något annat för att sätta dit SM hjulen eller om det bara är att byta rakt av?

Tänkte alltså köpa hjulen från en Generic Trigger SM om jag finner någon som säljer. :roll:

Om någon vet andra skillnader på dessa mopeder så vill jag gärna veta, och om någon vet om det är samma fästen på framstänkan eller inte så får ni gärna berätta. :wink:
Användarens profilbild
Dieselrunk
Extra Avstängd

Re: Skillnad på Generic Trigger SM och Generic Trigger X?

Inlägg av Dieselrunk »

laxost skrev:Hej!

Det är så att jag har en Generic Trigger X och funderar på att byta till SM fälg och däck. Så jag undrar om det är någon skillnad på svingen, framgaffeln osv som skulle göra att han hade blivit tvungen att byta något annat för att sätta dit SM hjulen eller om det bara är att byta rakt av?

Tänkte alltså köpa hjulen från en Generic Trigger SM om jag finner någon som säljer. :roll:

Om någon vet andra skillnader på dessa mopeder så vill jag gärna veta, och om någon vet om det är samma fästen på framstänkan eller inte så får ni gärna berätta. :wink:
Lycka till att hitta reservdelar till en sånn ful mopped. Fattar inte frågan det är välr fan bara att sätta på dom
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Dieselrunk skrev:

Lycka till att hitta reservdelar till en sånn ful mopped. Fattar inte frågan det är välr fan bara att sätta på dom
Bara för att du tycker att en moped är ful så betyder inte det att det är svårt att få tag på reservdelar till den, frågan var vad som skiljer på dom olika modellerna..
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
GasGas03
Elmoped

Inlägg av GasGas03 »

Bromsarna brukar va skillnad på mellan sm o cross.
Har för mig att skivan fram på sm är större vilket betyder att om du byter rakt av så passar inte broms ocket.
Googla lite efter specs på sm o cross så boede det stå bromsskive strl
Slår man yxan i båten, får man ro som faaan..
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

GasGas03 skrev:Bromsarna brukar va skillnad på mellan sm o cross.
Har för mig att skivan fram på sm är större vilket betyder att om du byter rakt av så passar inte broms ocket.
Googla lite efter specs på sm o cross så boede det stå bromsskive strl
Kanske kan gå med distanser?
Annars så kanske det går att flytta över den gamla skivan :)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Dieselrunk
Extra Avstängd

Inlägg av Dieselrunk »

Persson97 skrev:
Dieselrunk skrev:

Bara för att du tycker att en moped är ful så betyder inte det att det är svårt att få tag på reservdelar till den, frågan var vad som skiljer på dom olika modellerna..
som att jag är den enda som tycker generic trigger är ful, inte många som har den för det är en ful kopia med en sadel som är lika skön som en hård balle i röven
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Han la absolut inte upp fråga för att få höra att hans moppe är ful..
Sen varför skulle det vara svårare att hitta reservdelar till en ful moped för?
Beror nog mer på hur vanliga dom är och hur stor efterfrågan det är på delar samt vilka delar du är ute efter.
Användarens profilbild
GasGas03
Elmoped

Inlägg av GasGas03 »

Dieselrunk skrev:
Persson97 skrev:
Dieselrunk skrev: Lycka till att hitta reservdelar till en sånn ful mopped. Fattar inte frågan det är välr fan bara att sätta på dom
som att jag är den enda som tycker generic trigger är ful, inte många som har den för det är en ful kopia med en sadel som är lika skön som en hård balle i röven
Kul att du kör med en jämnförelse men vi andra kanske inte vet hur en "hård balle känns i röven"
Användarens profilbild
Dieselrunk
Extra Avstängd

Inlägg av Dieselrunk »

Persson97 skrev:Han la absolut inte upp fråga för att få höra att hans moppe är ful..
Beror nog mer på hur vanliga dom är och hur stor efterfrågan det är på delar samt vilka delar du är ute efter.
Din fråga och det du skrev efter hänger ju ihop. ingen vill ha en ful moped alltså är det liten efterfrågan -> mindre försäljning -> mindre återförsäljning. Du fattade nog själv vad jag menade. tror du inte mig kan du helt enkelt slå en sökning på blocket och se hur många begagnade generic som ligger där

och nej han ville inte höra att hans moped är ful, inte för att han inte kan räkna ut det själv men som du vet så är det ganska vanligt att skriva saker som är lite off topic men min mening var att det är lite onödigt att leta efter Sm däck på en sådan rutten moped, speciellt om det är för styling
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Dieselrunk skrev:
Persson97 skrev:Han la absolut inte upp fråga för att få höra att hans moppe är ful..
Din fråga och det du skrev efter hänger ju ihop. ingen vill ha en ful moped alltså är det liten efterfrågan -> mindre försäljning -> mindre återförsäljning. Du fattade nog själv vad jag menade. tror du inte mig kan du helt enkelt slå en sökning på blocket och se hur många begagnade generic som ligger där

och nej han ville inte höra att hans moped är ful, inte för att han inte kan räkna ut det själv men som du vet så är det ganska vanligt att skriva saker som är lite off topic men min mening var att det är lite onödigt att leta efter Sm däck på en sådan rutten moped, speciellt om det är för styling
Rutten moped? Vem vet, han kanske har letat runt som en galning efter just den här mopeden för att han vill köra på något unikt..
Visst säger inte att efterfrågan är stor på denna moped men känns rätt onödigt att skriva en kommentar som inte hjälper honom ett piss och dessutom kan göra honom ledsen..
Användarens profilbild
Dieselrunk
Extra Avstängd

Inlägg av Dieselrunk »

Persson97 skrev:
Dieselrunk skrev:

Rutten moped? Vem vet, han kanske har letat runt som en galning efter just den här mopeden för att han vill köra på något unikt..
Visst säger inte att efterfrågan är stor på denna moped men känns rätt onödigt att skriva en kommentar som inte hjälper honom ett piss och dessutom kan göra honom ledsen..
äsch, vill han ha en unik moped som du säger kan han också ta negativa kommentarer. tycker den som postar själv avgör om den är nödvändig eller inte, kanske skriver jag detta i syfte att han inte gör samma dumma misstag igen? lärdom skadar aldrig
Användarens profilbild
Dieselrunk
Extra Avstängd

Inlägg av Dieselrunk »

GasGas03 skrev:
Dieselrunk skrev:
Persson97 skrev: Bara för att du tycker att en moped är ful så betyder inte det att det är svårt att få tag på reservdelar till den, frågan var vad som skiljer på dom olika modellerna..
Kul att du kör med en jämnförelse men vi andra kanske inte vet hur en "hård balle känns i röven"
för en sådan kommentar är ju ny. men jag ska skratta, HAHAHAHA.

går ju alltid att spekulera, men det behöver inte jag göra längre då jag har suttit på en generic!
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

Dieselrunk skrev:
GasGas03 skrev:
Dieselrunk skrev: som att jag är den enda som tycker generic trigger är ful, inte många som har den för det är en ful kopia med en sadel som är lika skön som en hård balle i röven

går ju alltid att spekulera, men det behöver inte jag göra längre då jag har suttit på en generic!
lägg o me detdär snacket nu tuffing. han kanske tycker den e snygg och du har ingen rätt att sitta och säga att den känns som en hård balle i röven och att hanns moppe e rutten.

grattis till din kommande varning
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
Dieselrunk
Extra Avstängd

Inlägg av Dieselrunk »

saile96 skrev:
Dieselrunk skrev:
GasGas03 skrev: Kul att du kör med en jämnförelse men vi andra kanske inte vet hur en "hård balle känns i röven"

lägg o me detdär snacket nu tuffing. han kanske tycker den e snygg och du har ingen rätt att sitta och säga att den känns som en hård balle i röven och att hanns moppe e rutten.

grattis till din kommande varning
vet jag är tuff, jaa han kanske tycker den är snygg men jag har aldrig påpekat något annat. Jo, jag har all rätt att säga som jag tycker, det är hela grejen med yttrandefrihet

Och tack.
Användarens profilbild
GasGas03
Elmoped

Inlägg av GasGas03 »

Yttrandefrihet har inget med detta o göra. I ditt fall är det attityds problem.
Inget fel på utseende på nån moppe. Det vore tråkigt om det fanns bara en enda look att välja. Smaken som baken olika. Generic ligger förre sin tid i design. Ungar som körde sin puch dakota förr skulle skrattat åt derbin på den tiden.
GasresarN
Svårstartad skrothög

Inlägg av GasresarN »

Yttrandefrihet gäller i den mån att du inte gör förtal eller KRÄNKER någon annan, så det du gör Dieselrunk är faktiskt näthat, vilket är ett lagbrott ;)

OT: Det svåraste blir nog att hitta SM däcken, när du väl har dem går det nog att klura ut hur du ska göra även om inte skivan passar perfekt.Som sagt tidigare så ska fälgen gå att fästa med distanser om det inte passar rätt av.
Användarens profilbild
Dieselrunk
Extra Avstängd

Inlägg av Dieselrunk »

GasresarN skrev:Yttrandefrihet gäller i den mån att du inte gör förtal eller KRÄNKER någon annan, så det du gör Dieselrunk är faktiskt näthat, vilket är ett lagbrott ;)

OT: Det svåraste blir nog att hitta SM däcken, när du väl har dem går det nog att klura ut hur du ska göra även om inte skivan passar perfekt.Som sagt tidigare så ska fälgen gå att fästa med distanser om det inte passar rätt av.
Det är ju bra om du vet vad du snackar om. Det gäller inte när jag kränker en
fucking moped, asså ni är ju pinsamma.
GasresarN
Svårstartad skrothög

Inlägg av GasresarN »

Du kränker PERSONEN som äger mopeden om nu PERSONEN tycker att han har världens finaste och bästa moped, och vad var ens grejen med att säga att den var ful? Det hjälper nog inte så jävla mycket i ett däckbyte ;)
Förövrigt så är det inget fel på hur en Trigger ser ut, ser ut dom vilken crossmoppe som helst.
Användarens profilbild
Dieselrunk
Extra Avstängd

Inlägg av Dieselrunk »

GasresarN skrev:Du kränker PERSONEN som äger mopeden om nu PERSONEN tycker att han har världens finaste och bästa moped, och vad var ens grejen med att säga att den var ful? Det hjälper nog inte så jävla mycket i ett däckbyte ;)
Förövrigt så är det inget fel på hur en Trigger ser ut, ser ut dom vilken crossmoppe som helst.
Källor på detta?

och jo, generic är världens näst fulaste crossmoped
Senast redigerad av Dieselrunk den 7 mars 2013, 18:32, redigerad totalt 1 gånger.
GasresarN
Svårstartad skrothög

Inlägg av GasresarN »

Eftersom du är för lat att söka själv eller att gå i skolan så får väll jag offra mig...
Yttrandefrihetsgrundlagen: http://www.riksdagen.se/sv/Sa-funkar-ri ... sgrundlag/

Hur en Trigger ser ut: http://www.genericeurope.com/tl_files/s ... _x_015.jpg

Och jag tänker iallafall inte störa TS med mer tjaffs, om du så gärna vill tjaffsa ta det i PM numera.
Användarens profilbild
Dieselrunk
Extra Avstängd

Inlägg av Dieselrunk »

GasresarN skrev:Eftersom du är för lat att söka själv eller att gå i skolan så får väll jag offra mig...
Yttrandefrihetsgrundlagen: http://www.riksdagen.se/sv/Sa-funkar-ri ... sgrundlag/

Hur en Trigger ser ut: http://www.genericeurope.com/tl_files/s ... _x_015.jpg

Och jag tänker iallafall inte störa TS med mer tjaffs, om du så gärna vill tjaffsa ta det i PM numera.
klart du vill ta det i PM så du inte gör bort dig mer,ingen idé att försöka slingra sig då jag inte ser någon anledning till varför han skulle störa sig.

Stod ingenting i din länk att jag kränker en person om jag säger att hans mopedmodell är ful, du kan ju alltid anmäla mig och se eftersom du ska vara så grinig Varför länkar du en generic? Du förstod mycket klart att jag inte bad om en bild såvida du inte har någon sifferkombination du fått av staten :wink:

Ändrat: eftersom du inte verkar lyckas förklara kan jag visa skillnaden:

Förolämpning:

Fan va ful moped du har

Ej förolämpning:

Varför har du köpt den mopeden? Dom är skitfula ju
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

Ge er för fan och sluta mata det jävla trollet.

Pod använd färger för det är coolt!/TGR

Ser bara löjligt och oseriöst ut med färger. /Ekman

Du kan va löjlig Ekman. /That special someone
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

Dieselrunk extra varnad.

Edit: Ändrade mig, bannar honom istället..
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Ekman- skrev:Dieselrunk extra varnad.

Edit: Ändrade mig, bannar honom istället..
Bra där.

Låser den här tråden så får TS göra en ny tråd så han slipper allt offtopic
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Låst