Träning, kost & hälsa-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Demuz skrev:tjena! idag så var jag hemma helt själv och skulle fixa käk, rotade runt och lyckades hitta ett par hamburgerkött i frysen. så jag käkade dom med lite sallad men det jag funderar på är om man skulle kunna käka ett par hamburgerkött i veckan istället för annan onyttig mat.. ?

eller är det inget vidare nyttigt kanske?
egna hamburgare funkar prima, färdiga inte så bra, mest B kött i dem

de jag körde på var att jag stack och köpte 10+- kg kött/kyckling fryst och la i frysen sen så bara ta fram på morgonen :)

så har man alltid bra mat hemma :)
Senast redigerad av david96 den 6 mars 2013, 20:35, redigerad totalt 2 gång.
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Trinity
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av Trinity »

Demuz skrev:tjena! idag så var jag hemma helt själv och skulle fixa käk, rotade runt och lyckades hitta ett par hamburgerkött i frysen. så jag käkade dom med lite sallad men det jag funderar på är om man skulle kunna käka ett par hamburgerkött i veckan istället för annan onyttig mat.. ?

eller är det inget vidare nyttigt kanske?
Menar du typ hemgjorda hamburgare på köttfärs typ? isåfall är det bra mat och du kan äta det istället för onyttig mat. Sen beror det ju på vad du vill uppnå också. Åt du inga kolhydrater?
till att klia dig i röven med..

VA FAN TROR DU? de står ju för helvete FJÄDERVERKTYG!

Alltså du måste ju läsa själv oxå imellanåt
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

tänkte först sådana färdiga mest för att jag suger på att laga mat men efter att ha läst vad sånna innehåller för kollijox förutom kött så ska jag nog göra egna biffar istället :)

skulle det funka om man gjorde ett gäng med biffar på några kilo köttfärs och sedan lade i frysen för att ta fram dagen innan och värma på? kanske blir lite ensidigt och tråkigt men man kan ju varva biffar med typ stimlat kött eller kyckling och wookgrönsaker eller något?

tänker att det är bättre med sånt än korv, pizza, pannkaka osv..

sen så försöker jag väl just nu att minska mitt fett på kroppen och jag har väll dragit ner på kolhydraterna ganska mycket men lite måste man ju få i sig om man ska orka en hel dag.

tränar gör jag hemma med olika övningar och hantlar/skivstång + att jag springer 1 mil om dagen nu.

har haft en vila nu under sportlovet på grund av att jag har varit med bruden men jag hade förbättrat min tid på 1 mil med ca 10 minuter så det märks att man gör framsteg!
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

DEA!! skrev:plankan! :)
okaj :)
Axel skrev: Har du nån stång ellr nåt (kanske ett träd med en vågrät gren? ;) ) som är vågrät så kan du träna rygg / biceps rätt bra, alltså chin-ups med handflatan mot eller ifrån dig.
har tänkt på det, men tyvärr har jag inget sånt... :(

burpees såg ju bara jobbigt ut... haha nä men får testa lite :)
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Trinity
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av Trinity »

Demuz skrev:tänkte först sådana färdiga mest för att jag suger på att laga mat men efter att ha läst vad sånna innehåller för kollijox förutom kött så ska jag nog göra egna biffar istället :)

skulle det funka om man gjorde ett gäng med biffar på några kilo köttfärs och sedan lade i frysen för att ta fram dagen innan och värma på? kanske blir lite ensidigt och tråkigt men man kan ju varva biffar med typ stimlat kött eller kyckling och wookgrönsaker eller något?

tänker att det är bättre med sånt än korv, pizza, pannkaka osv..

sen så försöker jag väl just nu att minska mitt fett på kroppen och jag har väll dragit ner på kolhydraterna ganska mycket men lite måste man ju få i sig om man ska orka en hel dag.

tränar gör jag hemma med olika övningar och hantlar/skivstång + att jag springer 1 mil om dagen nu.

har haft en vila nu under sportlovet på grund av att jag har varit med bruden men jag hade förbättrat min tid på 1 mil med ca 10 minuter så det märks att man gör framsteg!
Kyckling är hyffsat lätt att laga till, man kan koka lite pasta/ris/potatis. Kolhydrater äter jag inte heller så mycket av. Man ska aldrig utesluta något utan man ska äta kolhydrater fett och protein. Jag äter mer protein än kolhydrater och fett, det fungerar för mig men jag försöker att se till att adrig utesluta något. Har gått ned 25.2kg sen 21dec så det borde ju fungera någorlunda att göra så

Användarens profilbild
Voxine
Elmoped

Inlägg av Voxine »

Tjenare, jag är 15 år och brukar gymmar ca 2-3 gånger i veckan. Jag undrar om någon av er har några tips på bra saker att äta efter träning för att få så bra muskelbyggnad som möjligt, alltså mycket protein. Inga proteinpulver tack!

Tack på förhand! :)
You miss 100% of the shots you don't take.
drakensost
Elmoped

Inlägg av drakensost »

Voxine skrev:Tjenare, jag är 15 år och brukar gymmar ca 2-3 gånger i veckan. Jag undrar om någon av er har några tips på bra saker att äta efter träning för att få så bra muskelbyggnad som möjligt, alltså mycket protein. Inga proteinpulver tack!

Om du känner att du får i dig tillräckligt med energi och inte behöver gå upp eller ned i vikt, Käka en grillad kyckling utan skinnet och drick ett glas mjölk!
Vill du äta en mer normal måltid så ät bara nåt slags kött kyckling osv, gärna fisk. Ät ris till det, mycket bättre än Pasta och potatis
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

Inlägg av NOName? »

1h gym idag, brukar vanligtvis vara 1,5h men fick ingen skjuss annars :(

blir att ge sig på länk senare idag...

på gymmet cyklar jag först cirka 5-10 min. sen kör jag arm, ben, mag, rygg i lite olika maskiner, känner mig ganska klen då jag bara kör med 40kg i bänkpress medan min en kompis lastar på med 70kg :roll:
Användarens profilbild
Voxine
Elmoped

Inlägg av Voxine »

drakensost skrev:
Voxine skrev:Tjenare, jag är 15 år och brukar gymmar ca 2-3 gånger i veckan. Jag undrar om någon av er har några tips på bra saker att äta efter träning för att få så bra muskelbyggnad som möjligt, alltså mycket protein. Inga proteinpulver tack!

Om du känner att du får i dig tillräckligt med energi och inte behöver gå upp eller ned i vikt, Käka en grillad kyckling utan skinnet och drick ett glas mjölk!
Vill du äta en mer normal måltid så ät bara nåt slags kött kyckling osv, gärna fisk. Ät ris till det, mycket bättre än Pasta och potatis
Okej, men jag tänkte mer att ha med mig och ta precis efter tränigen? :)
Användarens profilbild
JakobRRX
Elmoped

Inlägg av JakobRRX »

Voxine skrev:
drakensost skrev:

Kvarg är bra! 10spänn för 250g. Typ 12% protein i och bara 50kcal/100g (på low-fat versionen 0,1%fett) så på en: 30g protein och 150kcal
Trinity
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av Trinity »

Voxine skrev:
drakensost skrev:

Ät en banan de efter träningen och inom 1h så bör du äta ett riktigt mål mat med mycket protein.

Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

Vilken smak ska man ta av Gainer Pro då? Var de banan ni rekommenderade eller? Minns att nån pratade om det för ett tag sen men ja hittar inte de nu
Trinity
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av Trinity »

Ekman- skrev:Vilken smak ska man ta av Gainer Pro då? Var de banan ni rekommenderade eller? Minns att nån pratade om det för ett tag sen men ja hittar inte de nu
Överdriv inte med gainer. Har du otur kan du bli fet

Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Trinity skrev:
Ekman- skrev:Vilken smak ska man ta av Gainer Pro då? Var de banan ni rekommenderade eller? Minns att nån pratade om det för ett tag sen men ja hittar inte de nu
Överdriv inte med gainer. Har du otur kan du bli fet
Ingen fara, fortfarande samma sak som gäller med mat. Rör du dig mer än du äter går du inte upp. Äter du mer än du rör dig blir du fet! Inget svårt!

Ehm, banan, jordgubb, choklad funkar!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Dillpojken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dillpojken »

hur e det med gainomax eller vad det heter. är det bara bra för att återhämta sig eller hjälper det till på andra sätt? bara undrar.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Dillpojken skrev:hur e det med gainomax eller vad det heter. är det bara bra för att återhämta sig eller hjälper det till på andra sätt? bara undrar.
Jag har inte hört nåt annat än att det bara är återhämtning.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Dillpojken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dillpojken »

DEA!! skrev:
Dillpojken skrev:hur e det med gainomax eller vad det heter. är det bara bra för att återhämta sig eller hjälper det till på andra sätt? bara undrar.
Jag har inte hört nåt annat än att det bara är återhämtning.
vet du om de e bra ?
Användarens profilbild
Voxine
Elmoped

Inlägg av Voxine »

Gainomax är bra för återhämtning, det ger protein som är bra för att bygga muskler. Men det är mycket socker och kolhydrater också, så det är väll inte man ska dricka hela tiden
joar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av joar »

käka två bananer och drick ett glas mjölk, fungerar precis lika bra! mycket billigare, men kanske inte lika gott :)
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

nu blir de seriös träning!! ingen jävla skitmat, inte så ofta som förut, inge coca cola stup i kvarten, max 2 gånger i månaden och inget jävla godis!!
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

har gått sådär den senaste tiden :/

jag har försökt STENHÅRT med kosten. den funkar inte. det är totalt opraktiskt att räkna kalorier och väga mat. skolmaten förstör hela dagen och det finns fan inget att ersätta det med.. slutade tappa pumpen och det kändes som att jag körde för lätta vikter men blev trött direkt ändå och musklerna återhämtade sig inte ett piss till nästa set... gymmet är överfullt och alla på gymmet är dumma i huvudet och lägger inte tillbaka vikterna osv..

sen har jag varit sjuk sen i tisdags och har bara skitit i ALLT nu. äter vad fan jag vill, dricker vad fan jag vill.. när jag vill, hur mycket jag vill..

KAN DET INTE VARA ENKLARE?! kan dem inte bara göra måltidsersättare med 50/40/10 som man kan blanda och att man blir frisk någon jävla gång? :O
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Sluta räkna på maten! Ät bara lite mindre o kör så hårt det går på gymmet.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

PK skrev:har gått sådär den senaste tiden :/

jag har försökt STENHÅRT med kosten. den funkar inte. det är totalt opraktiskt att räkna kalorier och väga mat. skolmaten förstör hela dagen och det finns fan inget att ersätta det med.. slutade tappa pumpen och det kändes som att jag körde för lätta vikter men blev trött direkt ändå och musklerna återhämtade sig inte ett piss till nästa set... gymmet är överfullt och alla på gymmet är dumma i huvudet och lägger inte tillbaka vikterna osv..

sen har jag varit sjuk sen i tisdags och har bara skitit i ALLT nu. äter vad fan jag vill, dricker vad fan jag vill.. när jag vill, hur mycket jag vill..

KAN DET INTE VARA ENKLARE?! kan dem inte bara göra måltidsersättare med 50/40/10 som man kan blanda och att man blir frisk någon jävla gång? :O
Pojk för fan du vet vad hon är bra och vad som inte är bra, ät de som finns i skolan och ät hemma sen träna mer bara om du inte går ner,

Du kan inte räkna och hålla på sådär hjälper knappast, ät de som finns och träna hårdare och inget godis elr dricka om du inte orkar göra de är de inte mycket du kan göra,

Jag levde inprincip på kanin mat i 4 månader och nu kan jag äta hur mycket och vad jag vill och bli av med de när jag tränar
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

någon som har en skön spelsista till gymmet? är jävligt trött på friskis musik nu
Dawidd
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dawidd »

david96 skrev:någon som har en skön spelsista till gymmet? är jävligt trött på friskis musik nu
http://open.spotify.com/user/dawiidd/pl ... TNQTiNplF9

Vet inte vad du har för smak,men här har du min musik iallafall
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

gillar väl allt men tycker riktigt hård rock och tung hardstyle/dubstep funkar bra på gymmet :)
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

Jag fattar inte hur vissa kan gå ner så mycket i vikt? jag försöker tänka lite mer på min kost men det är ju fortfarande skolmat och maten hemma men ändå.. Tränar 5 dagar i veckan och går inte ner ett skit. Något måste ju vara fel, polaren som käkar pizza, godis, fanta varje dag är skit smal och ingen aktivitet alls. Medans jag som kör så hårt jag kan och inte går ner ett skit.

Varför är det så??
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

Inlägg av NOName? »

vaknade upp medd jävla ryggnt i morse? undrar vad jag har gjort, har inet ansträng mig senn i lördags... :( blir att skippa veckans treningar

Jönköping skrev:Jag fattar inte hur vissa kan gå ner så mycket i vikt? jag försöker tänka lite mer på min kost men det är ju fortfarande skolmat och maten hemma men ändå.. Tränar 5 dagar i veckan och går inte ner ett skit. Något måste ju vara fel, polaren som käkar pizza, godis, fanta varje dag är skit smal och ingen aktivitet alls. Medans jag som kör så hårt jag kan och inte går ner ett skit.

Varför är det så??
olika för vare person, vissa behöver bara tänka på pizza så visar vågen 10kg mer och vissa kan käka pizzza så visar vågen 10kg mindre... samma sak för min kompis, sitter hemma för dagarna gör inte ett skit, käkar skiit åoch är smal som faen
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

Jönköping skrev:Jag fattar inte hur vissa kan gå ner så mycket i vikt? jag försöker tänka lite mer på min kost men det är ju fortfarande skolmat och maten hemma men ändå.. Tränar 5 dagar i veckan och går inte ner ett skit. Något måste ju vara fel, polaren som käkar pizza, godis, fanta varje dag är skit smal och ingen aktivitet alls. Medans jag som kör så hårt jag kan och inte går ner ett skit.

Varför är det så??
Känner igen mig där. Kan äta vad och hur mkt som helst och har gjort det så länge ja kan minnas å blir aldrig fet..

Har väll något med matsmältningen och vad kroppen tar upp att göra..
Användarens profilbild
will3
Gangster

Inlägg av will3 »

Kommer ihåg innan jag började att träna, vägde väl runt 95kg (d.v.s. en tjock datorspelande 15 åring i April 2012), då gick jag upp väldigt lätt i vikt, även om jag åt vanlig husmanskost. I dagsläget så väger jag 72kg och har hållit denna vikt sen December 2012, still a bit bf% to go men tar det när jag får upp motivationen att träna igen haha! Nu kan jag i alla fall äta det mesta utan att gå upp i vikt, kan äta ute ett x antal gånger per vecka utan att det syns på vikten, äter dock inte ute så ofta utan mer hemma men ändå, går inte upp i vikt sjukt lätt nåmer!

Tror att jag droppade runt 10kg på 1-2 månader när jag började träna(de första kilona går sjukt snabbt sen går det lagom snabbt), slutade enbart att äta godis och dricka läsk och så åt jag mindre skräpmat, jag har aldrig räknat kalorier, vägt maten osv osv osv utan jag har bara ätit så mycket så att jag blivit mätt, inte övermätt utan bara lagom mätt.
Bild
Användarens profilbild
Seenz
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Seenz »

Tjenare det är så att jag har börjat gymma. och en polare sa till mig idag när man träna mage så gör man bara ''mag musklerna'' starkare och inte större. för jag är rätt så smal och man ser mina magrutor så jag tänkte bara undra om detta är sant, och om det nu är sant hur gör jag för att få dem större då?
Live like today was you're last day.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Seenz skrev:Tjenare det är så att jag har börjat gymma. och en polare sa till mig idag när man träna mage så gör man bara ''mag musklerna'' starkare och inte större. för jag är rätt så smal och man ser mina magrutor så jag tänkte bara undra om detta är sant, och om det nu är sant hur gör jag för att få dem större då?
Dom växer. Oroa dig inte, mycket har dock med underhuds fett o göra hur dom syns, men dom växer.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
StigrareN^
Svårstartad skrothög

Inlägg av StigrareN^ »

Tjenare DEA!
Vilka produkter föredrar du för att bygga upp muskler så snabbt som möjligt?
Helst piller ifall det är möjligt ;)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Tjenare mannen!
Mycket proteiner, hade bara craze ett tag med, men kör nu bara protein. Drt räcker för mig :)
StigrareN^
Svårstartad skrothög

Inlägg av StigrareN^ »

DEA!! skrev:Tjenare mannen!
Mycket proteiner, hade bara craze ett tag med, men kör nu bara protein. Drt räcker för mig :)
Kan du länka ngra produkter ;) ? Skulle varit schysst :)!
Skriv svar