Peugeot xps 04, går slött som fan i uppförsbackar samt at jag måste hålla länge på varje växel innan jag kan växla. Det är ett bra munstycke på och 11 52 i drevning och ingen strypning i avgasröret. Vad kan det vara som är felet då?
Okej, jag har lämnat in den på verkstad och ska få komptestat den. Och dom säger med test+kolv byte skulle gå på ca 1500kr, är det värt dom pengarna för kolv byte eller är det värt att göra själv?
edden skrev:Okej, jag har lämnat in den på verkstad och ska få komptestat den. Och dom säger med test+kolv byte skulle gå på ca 1500kr, är det värt dom pengarna för kolv byte eller är det värt att göra själv?
gör det själv, samtidigt så kan du passa på och skaffa dig lite värre cylinder
edden skrev:Okej, jag har lämnat in den på verkstad och ska få komptestat den. Och dom säger med test+kolv byte skulle gå på ca 1500kr, är det värt dom pengarna för kolv byte eller är det värt att göra själv?
Gör själv och köp en ny cylinder med kolv för ca 1200:-. Du kan få en 70cc för 1500:-.
Har en polare med samma problem, peugeoten går slött som fan i uppförsbackar och tar ett bra tag innan man ens får upp farten på raksträckor, han har nyligen bytt kolv + tändstifft dock kvarstår samma problem. Har funderingar på ett igensotat rör då munstycke och det mesta redan är checkat...
Ta en titt på denna pärla ifall ni är Neoshomos som jag <3
edden skrev:Peugeot xps 04, går slött som fan i uppförsbackar samt at jag måste hålla länge på varje växel innan jag kan växla. Det är ett bra munstycke på och 11 52 i drevning och ingen strypning i avgasröret. Vad kan det vara som är felet då?
Har du bytat cylinder, förgasare, eller pillat med något annat på motorn? Fenomenet du beskriver känner jag i gen när motorn drar tjuvluft, men kan även bero på att vaccumslangs lekage, felaktigt inställd förgasare, dålig bensintillförsel mm.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter