Tjena! Skulle sätta ihop dom sista delarna på min runner (variatorkåpan, nytt Zx rör och kåpan till luftboxen) Efter att jag hade suttit ihop allting så starta jag den... Men såklart var batteriet slut -.-' Så jag tog ut batteriet o ladda det men så länge så skulle jag kicka igång den men den starta fan inte!?!?
Sen efter ett tag så börja det läcka bensin. Så jag kolla vart ifrån det kom... Men det kom från den lilla, smala slangen (vet ite vad den heter, men typ när man tankar så träffar man vid sidan så rinner det igenom den slangen ner o ut under variatorkåpan ungefär!)
kan göra det , mopeden kanske har blivit sur, testa starta den efter någon timma igen, vet du vad man ska ha för storlek på vikterna och vilken vikt man ska ha ?
Kicka som fan men den starta ändå inte. Anledningen till att jag inte bytte vikter var för att muttern satt så jävla hårt! Så ville inte paja muttern (körde med mutterknackare)
bönan skrev:Blir tändstiftet blött när du har kickat?=)
Har inte kollat det. Men ska köpa nytt batteri idag o testa med el-starten.
Men tycker fortfarande det är lite mystiskt varför den inte startar med kicken :O
Har den stått still länge med bensin mm i sig är dom JÄTTE tröga att få igång... Kompis vivacity hade stått i 1.5-2 månader och vi fick stå och kicka konstant i 10-12 min. Jag skulle ta av tändstiftet och sen kicka en stund, då blåser du rent loppet och testa sen igen
Rieju RR -03
Yasuni cross ml
Luftburk
12/48
92 munstycke
Högsta läget på nålen
90km/h topp
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Fixat! Var bara batteriet :$ hehe. Men drog ut en stund och accet är väldigt segt men det beror väll på vikterna? Eller vad annars kan det bero på?
Tacka för alla svar!
Okej tack!
En annan sak också... Tänkte dra V-ringen men kände emellan men ingen V ring var där men ändå ett mellanrum :O och sen så e muttern JÄVLIGT hårt skruvad så är rädd för att knäcka pinnen emellan :\
Har ni några bra tips?
Ps. Andvänder mutterknackare!
letar också som fan efter de, men jag har köpt ett zx-R avgassystem sen går 17,5 förgasare bra och sen är de vikter o kopplings fjädrar som jag inte vet vad jag ska ha och även munstycke
Fan! Märkte att min framlyckta inte lyser... Men det sitter ju någon slags skruv med en liten "boll" på längst fram, vet ni? Dels så funkar inte mina fram blinkers heller :/ men alla lampor bak funkar