Andar & onaturliga väsen

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power

Inlägg av tacopaj »

Persson97 skrev:
tacopaj skrev:
Persson97 skrev:Fy fan rent ut sagt va tråkigt det här är..
Och sen killen som sa att spöken försvinner bara för att man säger Jesus så är det för att Jesus och spöken finns i just ditt huvud,
Hade du trott att en gurka vart helig så hade den också tagit bort spöken...
Du HAR fel, det ligger en kraft i just det namnet, Jesus. jag har hört i verklighen flera människor som har berättat om när dom har varit i nödsituation och när dom har bara ropat namnet Jesus så har det blivit bra på en sekund, t.ex om bilen håller på att krasha eller man faller från en hög höjd eller liknande. Du MÅSTE tro! :)
Tänker inte diskutera något mera men du tror på det och det axepterar jag, jag tror inte på det för 5 öre och så borde det kunna va?
du tror säkert att om man är kristen så är det tvång att gå i kyrkan varje söndag och be hela tin och be fader vår hela tin osv, men så är det inte riktigt...själv så försöker jag gå till kyrkan varje söndag och det är därför att jag mår bra av det och att höra om Gud, plus att de är det vettigaste jag hör på hela veckan :roll:

edit: mitt 400:e inlägg ^^
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

tacopaj skrev:
Persson97 skrev:
tacopaj skrev: Du HAR fel, det ligger en kraft i just det namnet, Jesus. jag har hört i verklighen flera människor som har berättat om när dom har varit i nödsituation och när dom har bara ropat namnet Jesus så har det blivit bra på en sekund, t.ex om bilen håller på att krasha eller man faller från en hög höjd eller liknande. Du MÅSTE tro! :)
Tänker inte diskutera något mera men du tror på det och det axepterar jag, jag tror inte på det för 5 öre och så borde det kunna va?
du tror säkert att om man är kristen så är det tvång att gå i kyrkan varje söndag och be hela tin och be fader vår hela tin osv, men så är det inte riktigt...själv så försöker jag gå till kyrkan varje söndag och det är därför att jag mår bra av det och att höra om Gud, plus att de är det vettigaste jag hör på hela veckan :roll:

Nej :?
Varför skulle jag tro det?
Precis som du så är jag kristen men. Betyder det att jag måste tro på Gud?
Det är ju knappast så att jag har valt att bli kristen häller ..
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power

Inlägg av tacopaj »

Persson97 skrev:
tacopaj skrev:
Persson97 skrev: Tänker inte diskutera något mera men du tror på det och det axepterar jag, jag tror inte på det för 5 öre och så borde det kunna va?

vadå så du är kristen men du tror inte på Gud? :shock: vem har tvingat dig till det? ingen kan tvinga dig till det
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

tacopaj skrev:
Persson97 skrev:
tacopaj skrev: du tror säkert att om man är kristen så är det tvång att gå i kyrkan varje söndag och be hela tin och be fader vår hela tin osv, men så är det inte riktigt...själv så försöker jag gå till kyrkan varje söndag och det är därför att jag mår bra av det och att höra om Gud, plus att de är det vettigaste jag hör på hela veckan :roll:

vadå så du är kristen men du tror inte på Gud? :shock: vem har tvingat dig till det? ingen kan tvinga dig till det
Som väldigt många andra så blev jag det redan vid dopet och jag bar inga problem med det, men varför ska människor tvinga mig att tro på en Gud för då?
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

äsch trams bara...
jag tror på en osynlig rosa enhörning :twisted:
Quattro lyfe
Användarens profilbild
Granberg
Avstängd

Inlägg av Granberg »

FreZz skrev:äsch trams bara...
jag tror på en osynlig rosa enhörning :twisted:

haha låter fan bra de ;)
Användarens profilbild
GASGASAREN
Elmoped

Inlägg av GASGASAREN »

Känner att även om det skulle finnas andar och sånt så vill jag inte tro på det... blir nog bäst så:)
Användarens profilbild
Granberg
Avstängd

Inlägg av Granberg »

GASGASAREN skrev:Känner att även om det skulle finnas andar och sånt så vill jag inte tro på det... blir nog bäst så:)

men om jag ska vara helt seriös så om man skulle med 100% veta att man är helt ensam så skulle jag fan bli räddare än i nuläget, för alla säger att ens nära & kära är med en förevigt men sen får man reda på att man är helt själv :P
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

någon gud tror jag inte på och så är det bara. på den tiden när forskning knappt existerade så sökte man väl efter en förklarning av konstiga fenomen som blixtar osv så då började man tro på en gud, det är vad jag tror iaf. att jesus har funnits tror jag givetvis på och bibeln kan nog delvis vara sanna berättelser men att han kunde gå på vatten osv? nää där går gränsen för min del.. han hade inga märkvärdigare "krafter" än någon annan människa men på den tiden kanske folket såg upp till honom ändå.

däremot så tror jag absolut att det finns någon slags energi som vi inte vet om riktigt. ta bara universum som ett exempel, det kan väl ändå inte bara ta slut som typ väggar eller nått, vad är bakom isf? men samtidigt så låter det otroligt att universum är oändligt stort så det är något jag funderar mycket på.

andar,själar osv tror jag att det finns och att dom är en del av den här "energin" som vi egentligen inte vet så mycket om. jag tror att dom kan visa sig om dom verkligen vill det genom att stänga dörrar, som kalla vindpustar osv men att dom allra flesta ändå finner ett lugn någon stans i denna energi.

jag tycker att sånt här är riktigt intressant faktiskt med andar osv men någon "gud" existerar inte i min värld och kommer aldrig att göra det heller, alla har samma förutsättningar till ett liv och det finns ingen person som kan styra allt..

tack och bock, detta var mina åsikter om det hela.
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR

Inlägg av Macko96 »

Min generella åsikt är såhär: Vissa historier i Bibeln kan mycket väl vara sanna, Jesus har gått på jorden men det är vissa saker som jag dock inte tror på...

Och med andar och dylika påhitt är bara ett jävla nonsens i mina ögon.
Till stor del är det la att om jag hade trott på andar och dylikt hade jag skitit ner mig då jag har mina övningar i försvaret då man är ute i en stor skog mitt i natten och ska ha nattvakten eller liknande...
Men andar i mina ögon är bara rent påhitt som vissa människor kan "känna" men det är bara deras hjärna som trollar dom lite.

Tack o hej leverpastej!
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
Lillapojkens
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Lillapojkens »

jag började tro på andar å spökenb å sånt när jag var på en "bondgård" och dom berättade att dom hade läst i kyrkopapprena att en rysk dräng hade blivit begravd under köksgolvet. sen hade även en kvinna som bott där hängts sig samma dag som hon skulle gifta sig och en massa sånt. bondens bror hade sovit över hos dom och helt plötsligt vaknar han mitt i natten och ser att det är någon som stirrar på honom och sen går iväg. var några år sen jag hörde de men jag tyckte de va skit läskigt typ
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tetesnubben »

Demuz skrev: "text"
Bra sagt :) Tänker precis som du kring de hela ;) Vissa saker är för stora för att vi människor ska förstå ;)
axwell
Elmoped

Inlägg av axwell »

CaToXXo skrev:Jag har själv lite erfarenheter som jag tänkte att jag kunde berätta.

När jag var ca 5-6 år, sov i rummet på övervåningen bredvid mammas o pappas sovrum, hade alltid dörren på glänt.
Runt kl 5 på morgonen en dag så såg jag nånting halvt genomskinligt komma gående upp för trappan och in i deras sovrum, sen försvann det.
Det lät ingenting, och det var ingen människa, för det gick att se lite lagom igenom det.

Hade i mitt rum också en nattlampa, den höll ALLTID på att ändras i ljusstyrka på natten, men ALDRIG på dagen. Hände en gång på natten att den slocknade helt.
Hörde flera gånger fotsteg från mitt fönster mot min säng, sen när dom kom fram till mig så slutade dom. Hände att fotstegen gick förbi mig också och gick vidare genom väggen in till föräldrarnas sovrum.

Flyttade från Dalarna för 3,5 år sen, ner hit till Alingsås där jag bor nu.
Var ute och mekade med moppen för 2-3 år sen nånting, vinter, kväll, mörkt, you got it. Hade dörren uppspärrad så att den inte kunde åka igen, rätt som det var så smällde den igen med en jävla kraft.
Det blåste inte ute eller liknande, och ingenting på dörren var skadat.
Stödbenet på dörren var uppfällt, det var alltså nere förut.
Det var ingen i närheten, och det är ingen här hemma som skojar med mig på det viset.

Samma kväll så fortsatte jag greja med moppen, hade mobilen liggandes på sadeln, och rätt som det var så tändes min mobil. samsung touch-mobil som man måste klicka på en speciell knapp för att den ska vakna.
Blev lite uppskärrad men fortsatte. Tätt därefter så tändes displayen igen, och det blev ett väldigt drag bakifrån, innifrån rummet, skitläskigt...
Då gick (nästan sprang) jag in, hade ingen direkt lust att vara ute där mer.

Berättat detta för min mamma också, och hon är ganska så säker på att det var min pappa som var och besökte mig i garaget, han dog när jag var 9.
Han var jätteintresserad av tekniska prylar och allt som hade med motorer att göra. Han ville väl vara med mig och meka helt enkelt.

Det där med att lampan tändes/släcktes är jag inte säker på om det började före eller efter att min pappa gick bort, han kanske ville leka med mig...
Beklagar det med din far :(

Jag tror på det som hänt dig. Fast att det är troligtvis bara du som blir "påverkad" av det och att det händer just dig efter som att det med största möjlighet är din far som besöker dig/er (om någon annan nära märkt av liknande) igen. Att han vill komma tillbaka eller att dom inte insett själva att dom har gått bort. Gäller dom flesta andra som detta händer med. Som i TV programmet "Det okända" där är det nästan alltid någon nära som har gått bort och besöker dom kära igen. Jag tror till viss del att innehållet i programmet är sant och till viss del inte. Det som är alldeles för orealistiskt fattar man ju själv om man tänker efter, samtidigt är nog mycket sant. Det finns mycket man kan fundera och diskutera kring detta.

Som du själv säger så är det svårt för mig att säga att säga så mycket om just dina händelser (eftersom inte upplevt något av det), för utom att jag tror på det. Din mamma har rätt med att det är din far som besöker dig igen. Tror jag iallafall.

Din scenarier verkar otroligt läskiga, jag är själv väldigt skraj av mig trots att jag är 15 år. Kollat på mycket TV program (på natten) som handlat just om detta. Väldigt dumt av mig för jag har typ blivit hjärntvättad. Det värsta är ju att jag bor själv i källaren. Det är inte så farligt men ni förstår nog vad jag menar. Ojdå.. nog med OT.

Det med Gud och vetenskap måste jag säga att jag tror på vetenskapen mer. Samtidigt som att det kanske finns något där uppe men inte så stor chans. Något utav det som står i bibeln är väl troligtvis sant. Mycket tycker jag personligen dock att det är överdrivet och orealistiskt.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

axwell skrev: Beklagar det med din far :(

Jag tror på det som hänt dig. Fast att det är troligtvis bara du som blir "påverkad" av det och att det händer just dig efter som att det med största möjlighet är din far som besöker dig/er (om någon annan nära märkt av liknande) igen. Att han vill komma tillbaka eller att dom inte insett själva att dom har gått bort.
Jävligt trevligt att folk tar sig tid att läsa texten och kommentera! :)

Det är bara jag som har märkt av det. Familjen var jag, min storasyster, pappa o mamma. Min syster var mammas barn och jag var pappas barn kan man säga (jag umgicks mest med pappa dvs, hade hans intresse osv), så det är väl en väldigt enkel förklaring varför bara jag känt av grejer.

Jag vet att min pappa väldigt gärna hade velat få uppleva att lära mig motor-grejer, övningsköra osv. menmen, shit happens eller vafan man säger.

Men som sagt, jag är väldigt glad att folk faktiskt tror på mig och inte bara tror att jag hittar på, nu varför i helvete jag skulle göra det...

Men nu orkar jag inte skriva mer, panikångesten har tagit över helt...
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Dillpojken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dillpojken »

CaToXXo skrev:

Jag tror på det som hänt dig. Fast att det är troligtvis bara du som blir "påverkad" av det och att det händer just dig efter som att det med största möjlighet är din far som besöker dig/er (om någon annan nära märkt av liknande) igen. Att han vill komma tillbaka eller att dom inte insett själva att dom har gått bort.

Det är bara jag som har märkt av det. Familjen var jag, min storasyster, pappa o mamma. Min syster var mammas barn och jag var pappas barn kan man säga (jag umgicks mest med pappa dvs, hade hans intresse osv), så det är väl en väldigt enkel förklaring varför bara jag känt av grejer.

Jag vet att min pappa väldigt gärna hade velat få uppleva att lära mig motor-grejer, övningsköra osv. menmen, shit happens eller vafan man säger.

Men som sagt, jag är väldigt glad att folk faktiskt tror på mig och inte bara tror att jag hittar på, nu varför i helvete jag skulle göra det...

ja ville bara tilläga att jag också fullt ut tror på detta som du berättat om din farsa.
axwell
Elmoped

Inlägg av axwell »

CaToXXo skrev:

Va bra att du tycker det! Jag tycker ju är väldigt intressant att läsa! :)

Jaha, på det viset, då förstår jag. Då är det ju självklart varför du märker av det och inte någon annan. Sen är det ju alltid skönt att någon finns där,
din mamma tillexempel. Som förstår och inser att detta händer och att det inte är något konstigt med det.

Ja, det är väldigt tråkigt att han inte kan det, beklagar. Men gör det han ville göra med dig och tänk på honom! :)

Ja, va bra, skönt, för det gör jag verkligen! För det finns ju ingen som helst anledning att ljuga.

Keep it up! :)
Skriv svar