CaToXXo skrev:Jag har själv lite erfarenheter som jag tänkte att jag kunde berätta.
När jag var ca 5-6 år, sov i rummet på övervåningen bredvid mammas o pappas sovrum, hade alltid dörren på glänt.
Runt kl 5 på morgonen en dag så såg jag nånting halvt genomskinligt komma gående upp för trappan och in i deras sovrum, sen försvann det.
Det lät ingenting, och det var ingen människa, för det gick att se lite lagom igenom det.
Hade i mitt rum också en nattlampa, den höll ALLTID på att ändras i ljusstyrka på natten, men ALDRIG på dagen. Hände en gång på natten att den slocknade helt.
Hörde flera gånger fotsteg från mitt fönster mot min säng, sen när dom kom fram till mig så slutade dom. Hände att fotstegen gick förbi mig också och gick vidare genom väggen in till föräldrarnas sovrum.
Flyttade från Dalarna för 3,5 år sen, ner hit till Alingsås där jag bor nu.
Var ute och mekade med moppen för 2-3 år sen nånting, vinter, kväll, mörkt, you got it. Hade dörren uppspärrad så att den inte kunde åka igen, rätt som det var så smällde den igen med en jävla kraft.
Det blåste inte ute eller liknande, och ingenting på dörren var skadat.
Stödbenet på dörren var uppfällt, det var alltså nere förut.
Det var ingen i närheten, och det är ingen här hemma som skojar med mig på det viset.
Samma kväll så fortsatte jag greja med moppen, hade mobilen liggandes på sadeln, och rätt som det var så tändes min mobil. samsung touch-mobil som man måste klicka på en speciell knapp för att den ska vakna.
Blev lite uppskärrad men fortsatte. Tätt därefter så tändes displayen igen, och det blev ett väldigt drag bakifrån, innifrån rummet, skitläskigt...
Då gick (nästan sprang) jag in, hade ingen direkt lust att vara ute där mer.
Berättat detta för min mamma också, och hon är ganska så säker på att det var min pappa som var och besökte mig i garaget, han dog när jag var 9.
Han var jätteintresserad av tekniska prylar och allt som hade med motorer att göra. Han ville väl vara med mig och meka helt enkelt.
Det där med att lampan tändes/släcktes är jag inte säker på om det började före eller efter att min pappa gick bort, han kanske ville leka med mig...
Beklagar det med din far
Jag tror på det som hänt dig. Fast att det är troligtvis bara du som blir "påverkad" av det och att det händer just dig efter som att det med största möjlighet är din far som besöker dig/er (om någon annan nära märkt av liknande) igen. Att han vill komma tillbaka eller att dom inte insett själva att dom har gått bort. Gäller dom flesta andra som detta händer med. Som i TV programmet "Det okända" där är det nästan alltid någon nära som har gått bort och besöker dom kära igen. Jag tror till viss del att innehållet i programmet är sant och till viss del inte. Det som är alldeles för orealistiskt fattar man ju själv om man tänker efter, samtidigt är nog mycket sant. Det finns mycket man kan fundera och diskutera kring detta.
Som du själv säger så är det svårt för mig att säga att säga så mycket om just dina händelser (eftersom inte upplevt något av det), för utom att jag tror på det. Din mamma har rätt med att det är din far som besöker dig igen. Tror jag iallafall.
Din scenarier verkar otroligt läskiga, jag är själv väldigt skraj av mig trots att jag är 15 år. Kollat på mycket TV program (på natten) som handlat just om detta. Väldigt dumt av mig för jag har typ blivit hjärntvättad. Det värsta är ju att jag bor själv i källaren. Det är inte så farligt men ni förstår nog vad jag menar. Ojdå.. nog med OT.
Det med Gud och vetenskap måste jag säga att jag tror på vetenskapen mer. Samtidigt som att det kanske finns något där uppe men inte så stor chans. Något utav det som står i bibeln är väl troligtvis sant. Mycket tycker jag personligen dock att det är överdrivet och orealistiskt.