Som rubriken lyder. När jag är ute och kör så uppstår ibland ett ljud, ungefär som om kedjan slår emot svingen eller dylikt. Det är helt oregelbundet, kan vara vid gaspådrag eller inget, om jag hoppar eller inte.
Har redan testat spänna kedjan hårt, men det fortsätter ändå. Vet inte om det kanske är från motorn isåfall. Låter ganska skrämmande.
PS. Flytta gärna tråden ifall den ligger fel!
Tacksam för hjälp! Snön försvinner ju snart!
EDIT: Det händer i genomsnitt var 10:e sekund, typ.
Dillpojken skrev:det här kanske borde ligga i andar och onaturliga väsen tråden
1+
Ajabaja, inga oseriösa svar o verkligen inga "+1" om man inte svarar på frågan..
Så ett stort -1 till er!
OnT: Kan du fixa fram en film på ljudet? om det händer typ var 10:e sekund ska väl det gå att få på film? Och då låter det som mera regelbundet om det nu händer var 10:e sekund.. Kan du säga på ett ungefär varifrån ljudet kommer ifrån? En vild gissning skulle jag lägga på att dina hjullager börjar ha rullat i sina bästa dagar och knakar till lite nu som då
Tackar för svar! När jag sade ungefär var 10:e sekund menade jag att det kunde hända ungefär mellan 5-15 sekunder Ska försöka fixa fram en film så fort isen släpper på vägen där jag bor!
Ljudet kommer runt fötterna, drev/motor/sving.
Dreven + kedjan är helt nybytta, men som du säger, det kan mycket väl vara att den hoppar ett steg. Smäller till ganska högt.