vet inte direkt.. men har du tillgång till att köpa en begangnad tändningsplatta så byt den du har isåfall.
har du kollat kablarna från motorn och från cdi boxen så dom inte är brända eller skadade??
Senast redigerad av Dillpojken den 1 mars 2013, 17:19, redigerad totalt 1 gånger.
vet inte direkt.. men har du tillgång till att köpa en begangnad tändningsplatta så byt den du har isåfall.
har du kollat kablarna från motorn och från cdi boxen så dom inte är brända eller skadade??
har du bytt tändhat? jag minns at min moppe tappa gnista pga tändhatten.
stalkerr__ skrev:
Jo mest troligt, men vad skulle det kunna vara ?
Tror det, men det är ju ett helvete att byta den (om du menar statorn)..
Bytte ju hela CDIn med tänd-kabel och hatt till en som satt på en fungerande, fast inget hände ändå.. Hade mina funderingar på att det var statorn som har ryckt, fast jag vet inte hur man byter den direkt hehe
Dillpojken skrev:vet inte direkt.. men har du tillgång till att köpa en begangnad tändningsplatta så byt den du har isåfall.
Tror det, men det är ju ett helvete att byta den (om du menar statorn)..
Bytte ju hela CDIn med tänd-kabel och hatt till en som satt på en fungerande, fast inget hände ändå.. Hade mina funderingar på att det var statorn som har ryckt, fast jag vet inte hur man byter den direkt hehe
okeej. finns säkert någon guide om det som HasSse har gjort:)