Det är nånting lurt över kopplingen på min moped, när jag håller in kopplingen fullt så kopplar den inte ordentligt. om man startar motorn och håller in kopplingen och lägger i ettan så börjar den att rulla direkt utan att jag ska släppa kopplingen. sen om jag bromsar och håller in kopplingen på ettan så dör motorn. vad kan felet vara?!
det blev inte bättre när den var varm. vajern är inte för lite spänd, jag provade själv att trycka på den dära "armen" som vajern drar i, och det funkade inte det heller..
Smekc skrev:det blev inte bättre när den var varm. vajern är inte för lite spänd, jag provade själv att trycka på den dära "armen" som vajern drar i, och det funkade inte det heller..
kan du röra på koplingshandtaget mycket? spänn tills du bara kan röra på det någon mm. när bytte du olja senast?
Smekc skrev:det blev inte bättre när den var varm. vajern är inte för lite spänd, jag provade själv att trycka på den dära "armen" som vajern drar i, och det funkade inte det heller..
kan du röra på koplingshandtaget mycket? spänn tills du bara kan röra på det någon mm. när bytte du olja senast?
Jag kan röra det en del men inte så mycke så jag kan dra den i botten. Jag har inte bytit växellåds olja på ett tag..