har en yamaha dt (gamla modellen) satt på 70cc och 16,5 mm förgasare och skulle testa den. den går bara på chocken drar man ur den så varvar han jävlar utan att man gasar ? vet inte redigt vad det är. skulle vara tacksam för svar så fort som möjligt.
hah! nej den funkar nu. den fick för mycket luft. men däremot är det för stort munstycke i nu. blurrar på låga varv men drar som fan när man trycker på. men tack iallafall. och undrar gör 60km/h nu med 70cc 16.5 mm förgasare. 10-52 drev fram och orginal krök. några förslag på att få upp den i 70-80? med rätt bra axx ?
tycker också det. men där emot så har jag bara orginalkröken på för tillfället. men har satt på 12-45 och den gör ungefär 65km/h på orginal mätarn, undrar lite vad skulle hända om jag satt på en trimkrök.! Mvh
orginal=12mm. orkar inte slänga ut massa jävla onödiga pengar. men skulle vara roligt att få upphan lite mer. ungefär
70cc
16,5mm förgasare
16,5 insug
ORGINAL krök.
3 reeds ventil.
12/45
har ett trim rör men undrar vilket rör jag ska köpa för att få upp den i 70/75 ? Mvh
front95 skrev:orginal=12mm. orkar inte slänga ut massa jävla onödiga pengar. men skulle vara roligt att få upphan lite mer. ungefär
70cc
16,5mm förgasare
16,5 insug
ORGINAL krök.
3 reeds ventil.
12/45
har ett trim rör men undrar vilket rör jag ska köpa för att få upp den i 70/75 ? Mvh
sätt på fiber reeds om du inte redan har det. annars kan du ju sätta på högkomp topplock. har du prövat trim röret hur den går med det? annars kan du ju köpa underliggande eller ett överliggande proma så lär den göra 70.
front95 skrev:orginal=12mm. orkar inte slänga ut massa jävla onödiga pengar. men skulle vara roligt att få upphan lite mer. ungefär
70cc
16,5mm förgasare
16,5 insug
ORGINAL krök.
3 reeds ventil.
12/45
Ofta 12mm är original? har alltid trott 16mm var det!
70cc
16,5mm förgasare
16,5 insug
ORGINAL krök.
3 reeds ventil.
12/45
på mx var det 12mm. en 20mm förgasare kostar ju bara 500kr och jamarcolkrök 300kr. köp det och byt framdrev och högkompstopp elr plana din org-topp
lärling på Agria Trädgårdsmaskiner i Kållered
fordon jag haft: piaggio ciao -87 bondtrimmad. piaggio nrg mc2 extreme -03 portad cylinder + effektrör. yamaha aerox -02 helrenoverad, stylad, stage6 70cc, mm. nuvarande fordon: gilera runner sp50 -03 portad och ombyggt rör. baotian cityrider -08 72cc, mm. aprilia SR50 ditech -01 portad. saab 900 -96
70cc
16,5mm förgasare
16,5 insug
ORGINAL krök.
3 reeds ventil.
12/45
haha, glömde skriva att jag har 43mm högkompersions topplock med (stavningen) måste för tillfället byta ut avgasmuttern på trimkröken för att den var för liten dimision tydligen. dock så har jag grejorna hemma. bara att få tummen ur röven å göra det med
Släng på en annan krök där har du din strypning nu klart den går skit med original kröken på du måste ju ha annan krök släng på 14/50 bör du få styrkan plus att den går bra
Min DT gör 55km/h med originalcylinder 12/50 drevning 16mm insug Giannelli Krök originalförgasare då är den hyfsat stark 40km/h på 3an upp för de flesta backar riktigt pigg för att va så lite så släng du på en krök ska du få se att du får mer fart i grejerna.