Derbi Senda racer 03, dör efter den blivit varvad

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Derbiman201
Elmoped

Derbi Senda racer 03, dör efter den blivit varvad

Inlägg av Derbiman201 »

Tjena.

Jag har fått lite problem med min Derbi Senda racer. När jag har kört ett tag och varvat den rätt så mycket och sedan släpper på gasen igen så dör den (oftast). Jag har bytt bensinfilter, tändstift och luftfilter. Jag tror att det kan vara smuts i bränsle systemet. Skulle blivit väldigt glad om någon kunde tipsa mig. :D :lol:
Användarens profilbild
Seenz
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Seenz »

Testa rensa förgasaren
Live like today was you're last day.
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Dåligt inställd förgasare, tomgång etc?
Derbiman201
Elmoped

Inlägg av Derbiman201 »

Jag har haft problem med tomgångsinställningarna, men fixat det. Jag tror nog att det kanske är förgasaren som borde rensas. Ska testa det sedan får jag se om den funkar bättre.

Tack Roxxen och Seenz.
Derbiman201
Elmoped

Inlägg av Derbiman201 »

Kan det ha något med kylarvätskan och göra eftersom den dör jun när jag har varvat den och ska sakta ner.
Användarens profilbild
Seenz
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Seenz »

Derbiman201 skrev:Kan det ha något med kylarvätskan och göra eftersom den dör jun när jag har varvat den och ska sakta ner.
nej det tror jag inte, men gör motorn varm, sen känn om slangarna tll kylaren är varma, om dem är det kyler dem motorn, men om dem är kalla gör dem inte det... Men testa rensa förgasaren.
Live like today was you're last day.
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Testat att skruva upp tomgången och/eller justera luftskruven?
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
GasGas03
Elmoped

Inlägg av GasGas03 »

Hade nyligen samma problem o det drev mig till vansinne. Min dog vid varje gassläpp så vid varje korsning o rondell fick jag kicka som en galning. Hade bytt munstycken hit o dit o så men hjälpte inte. Det visade sig att tändhatten var kass o glappa!!! Det märkte jag så att efter all galen kickande så rörde jag vid hatten o vred den lite, då gick moppen igång direkt! Enden på stiftet - den biten som hatten klickar på sitter faktiskt med gänga i själva stiftet.....även den kan ha gängats av.
Värt att kolla.
Skriv gärna när du hittar felet oxå. Många trådar handlar om frågor o tips. Kul att veta vad som får det att funka.
Slår man yxan i båten, får man ro som faaan..
Derbiman201
Elmoped

Inlägg av Derbiman201 »

Okej tack, jag ska testa byta tändhatten och rensa förgasaren. Sen får jag se om det fungerar. Jag tror dock inte det är luftskruven
Skriv svar