Skruvar du in tomgångsskruven så ska trotteln höjas. Dvs tomgångsskruven är den som sitter snett under trotteln. Händer det absolut ingenting om du skruvar in den i botten?
Luftskruven reglerar du inte tomgången med.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
CaToXXo skrev:Skruvar du in tomgångsskruven så ska trotteln höjas. Dvs tomgångsskruven är den som sitter snett under trotteln. Händer det absolut ingenting om du skruvar in den i botten?
Luftskruven reglerar du inte tomgången med.
Nope, ingetting händer , Har provat skruva den så långt de går åt båda hållen.
Seenz skrev:kanske drar tjuvluft? (kan har helt fel, men värt att kolla kanske? )
har inte sett några sprickor i packningarna till insuget , Finns det något annat ställe det kan komma in tjuvluft?, avgasröret och cylidern?
Hur kollar jag om de gör de?!
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
När en förgasare har plasttrottel (som vissa Dellorto har) är det ganska lätt hänt att den del av trotteln som tomgångsskruven trycker mot för att lyfta trotteln blir skadad, och det leder sedan till att tomgångsskruven inte når tillräckligt långt in för att ge tillräckligt hög tomgång ens när man dragit in skruven så den bottnat.
Är givetvis inget som gör att man behöver byta förgasaren, det räcker med att byta trottel - å andra sidan kan en frisk begagnad förgasare kanske kosta mindre än en ny trottel, jag har inte koll på Dellortos reservdelspriser.
Angående luftskruven är det svårare att säga nått om det, men det kan hänga ihop med det andra felet - kan man inte ställa in ett vettigt tomgångsvarvtal med tomgångsskruven kommer det vara svårt eller omöjligt att märka vad justering på luftskruven gör för skillnad.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Sitter choken i som den ska? för när jag plockar ut chokekolven ur förgasaren så reagerar moppen ingenting om jag sedan justerar skruvarna! Det satt inget choke-kit i min förgasare när jag köpte den
Har samma problem som dig, jag skruvar med det händer nästan ingenting...
Måste ha choken i annars dör den på tomgång oavsett om den är varm eller kall.
Stage6 flatside pwk 21mm säljes med insug munstycken. Passar Derbi!
ROBBAN_Derbi skrev:Har samma problem som dig, jag skruvar med det händer nästan ingenting...
ROBBAN_Derbi skrev:Har samma problem som dig, jag skruvar med det händer nästan ingenting...