Skolpojken skrev:ska försöka förklara det här så bra som möjligt, jag har köpt ett nytt bakdrev och det la sig precis vid hjulet och då blir kedjan helt sne för den måste vara ett avstånd från hjulet och drevet så kedjan passar bra med framdrevet medans orginal drevet hade som en förlängning så den tar avstånd från hjulet och passar bra med framdrevet någon som vet om man kan flytta på den där förlängningen eller vad det är till det nya drevet eller om man måste köpa nåt tillbehör till bakdrevet så det passar
hoppas ni fattade kanske var lite krångligt
mycket tacksam för svar tack o hej
tyvärr, fattade ingenting...
xDT50Rx skrev:Kör yamaha dt50r 2007 med denna ''setup'' !! :/
-V6 rör
-Drev: 12x52
Är 12x52 den bästa drevningen elr till v6?? Annars kom med förslag på bästa drevningen te moppen
12/52 funkar helt okej, vill du ha lite mer fart så ska den orka 13 också, men blir då lite tröttare.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Rydholms skrev:Derbi Senda drd pro
gianelli 2T rör (urpluggat)
större munstycke
sportluftfilter
ostrypt CDI
Skulle 12/53 passa? för vill inte varva för att den ska sticka iväg!
tips på dreving isåfall..
12/53 skulle passa bra ja. Har du lättare drevning kommer du behöva växla hela tiden för att du varvar ur så fort.
Ett effektrör gör att moppen drar på höga varv, så vill du att det ska hända nåt så måste du varva.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
tjena jag har en dt50mx med effektrör, inga strypningar. vill att den ska få bättre top och bli starkare. har bakdrev 50. och funderar på att dreva ner den fram till typ 10/11. kommer det bli bättre då?
tacopaj skrev:tjena jag har en dt50mx med effektrör, inga strypningar. vill att den ska få bättre top och bli starkare. har bakdrev 50. och funderar på att dreva ner den fram till typ 10/11. kommer det bli bättre då?
tjena! vad har du för fram drev på nu? om du vill ha den stark så kör på 10,50 top hastigheten blir inte så hög + du kommer få växla ofta. men styrka komme du ha
tacopaj skrev:tjena jag har en dt50mx med effektrör, inga strypningar. vill att den ska få bättre top och bli starkare. har bakdrev 50. och funderar på att dreva ner den fram till typ 10/11. kommer det bli bättre då?
tjena! vad har du för fram drev på nu? om du vill ha den stark så kör på 10,50 top hastigheten blir inte så hög + du kommer få växla ofta. men styrka komme du ha
jag är inte helt säker, men 11 eller 12 kanske? ja huvudsaken är att jag får den starkare för den är så sjuukt klen -.-
jag är inte helt säker, men 11 eller 12 kanske? ja huvudsaken är att jag får den starkare för den är så sjuukt klen -.-
okej men kör på 10.50 då så får du upp styrkan lite men nackdelen är ju att du tappar lite tophastighet
Kommer min aprilia sx50 orka med 14-52 eller kan jag ha ännu större fram drev?
Setup: 17,5 mm fögg, avstrypt org rör, arisal 70, 105 i munstycke, har 13- 52 nu
joar skrev:
Monster klibba fungerar bäst, speciellt i kombination med snabbgas, då får du den att gå ca 30 km/h snabbare!
tacopaj skrev:måste man byta kolv om man ska byta upp sig till 50 sport?
du menar inget en cylinder kommer ju oftast med en passande kolv.
Och menar du om orginal kolv ska passa kan inte jag svara på
han kanske köper en beg, beror på om kolven till den har samma mått elr inte
Så här är det, när jag köpte moppen så fick jag med en 50 sport och en använd kolv. men jag vet inte vilken som passar till sporten. kan man se några mått nånstans?
tjena, jag har en Rieju rr 03 och tänkte dreva om han till 11/46, kommer de att ge nå tror ni, jag vill ha bra axx men ändå lite extra fart, tack på förhand
har en Derbi Senda 06 med dragen blindtarm och rensad mynning, undrar om den kommer orka 12-53 eller om det blir för tungt, jag måste byta för de sitter riktiga pizzadrev på nu = 12-70
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!