Tja! har precis bytt cylinder på min aerox (från original-polini corsa) innan satt avgasröret perfekt, men nu passar det inte, en kompis hjälpte mig byta cylinder, och kom med iden att höja/sänka moppen i olika lägen, passar ändå inte, det är som att det är för kort vid cylinder/avgasröret, kom med frågor har inge vidare förklaring, men tpfh!
xepo skrev:Tja! har precis bytt cylinder på min aerox (från original-polini corsa) innan satt avgasröret perfekt, men nu passar det inte, en kompis hjälpte mig byta cylinder, och kom med iden att höja/sänka moppen i olika lägen, passar ändå inte, det är som att det är för kort vid cylinder/avgasröret, kom med frågor har inge vidare förklaring, men tpfh!
Mvh. Jonathan
Upp med bilder.
Annars gör en distans där eller dylikt?
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Varför passar det inte, kommer rörets anslutning inte ända fram till cylinderns anslutning pga att ramen tar emot, är det fel vinkel, eller exakt vad är det som gör att det inte går?
Om du inte säger det så kan vi omöjligen hjälpa dig.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
rörets anslutning kommer inte ända fram till cylinderns anslutning vet inte varför dock, och om man bortser från mynningen så om jag sätter fast röret i ramen (fästningarna vid vatten pumpen) så når inte röret ända fram till mynningen
Kommer det inte ända fram så är det ju nånting som tar emot. Försök att kolla vad det är, och om det går att flytta på det som tar emot eller liknande.
Skruva inte fast röret i ramfästet, gör det efter du fått dit det i mynningen eftersom det bråkar där.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Så som jag förstår det så passar den fortfarande men om du skulle skruva fast röret i cylindern så kan du inte skruva fast de andra två skruvarna som som sitter vid vattenpumpskåpan?
Vad har du för rör? har nämligen en adapter liggandes
Det som tar emot är själva fästena på röret som ska fästas i ramen, så ex: jag ska sätta fast röret i mynningen, så tar själva fästena i vattenkåpan? tror jag sa rätt där,
Min polare hade samma problem på din aerox när han bytte till polini sport 70cc han hade ZX då men vi tog bara i lite extra så gick de, dock blev de stora repor på kåpan till tändningen..
//Jag har 7 intressen, sex och musik.
Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder!
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Grejen är den att dom sitter fastsvetsat i röret så dom är "inbyggda" eller vad man ska säga.. röret är egentligen inget fel på men antar att jag får byta det, nått förslag på ett rör som är bra för stunt?
Jag brukar göra så att jag håller/har någon som håller röret, så tar jag mynningen först men inte för hårt, bara så inte röret kan åka av från bultarna/pinnbultarna. Sen trycker jag upp den och fäster röret i blocket. För ifall jag får fel vinkel så når inte min till mynningen. Så prova det.
Söker Yamaha slider billigt eller byte omkring göteborg!!
PMA mig!
xepo skrev:Grejen är den att dom sitter fastsvetsat i röret så dom är "inbyggda" eller vad man ska säga.. röret är egentligen inget fel på men antar att jag får byta det, nått förslag på ett rör som är bra för stunt?
ZX eller något kanske, Har ett till salu om du är intresserad
floydei skrev:Jag brukar göra så att jag håller/har någon som håller röret, så tar jag mynningen först men inte för hårt, bara så inte röret kan åka av från bultarna/pinnbultarna. Sen trycker jag upp den och fäster röret i blocket. För ifall jag får fel vinkel så når inte min till mynningen. Så prova det.
jaså är det ett sånt rör. då får jag medge att dom är riktigt jävliga att få dit. har själv svurit ett antal gånger över att fästet är så dåligt konstruerat.
men det går att få dit bara man har lite tålamod. det är inte många cm och spela på men det går det lovar jag
xepo skrev:I så fall några mm men har du något tipps?
jag tror att jag först vinklade in röret mot fästet i blocket och sedan vred in resten av röret mot mynningen och efter det skruvade jag dit alla skruvar lite i taget tills det satt fast